/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Virus ?
Fra : Pytten1510
Vist : 764 gange
50 point
Dato : 14-11-10 11:31

Hej

Er i tvivl om jeg har fået noget skidt på min computer, som ligger og "ulmer" i baggrunden....Jeg har Bullguard installeret, men er ikke sikker på om der er "gået noget forbi".
Jeg oprettede en brugerprofil mere på min com, men pludselig kunne den ikke åbnes, der kom et
"program" op, som hed noget i retning af thinkpoint.....og gav sig ud for at være et virusprogram, som man skulle installere for at komme videre....men jeg kunne ikke komme videre....prøvede at ignorere, men intet resultat....kunne ikke komme på brugeren....Der stod windows i vinduet...meeen...

Hjælp ???

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-11-10 11:36

Usikkerheden kan kun bekræftes eller afkræftes ved at gå ind i et sikkerheds forum og stille dit spørgsmål der, det er eksperter i computer sikkerhed som sidder der og ganske gratis ser din computer igennem ved hjælp af programmer som skriver logs som eksperter kan tyde: http://www.malwarecheck.dk/forum/
ud over at scanne med Bullguard kan du også prøve Malwarebytes Antimalware, den er gratis og rigtig god til at finde og slette skidt som Bullguard måske har overset, hent den gratis version og husk at opdatere før du scanner:
http://www.malwarebytes.org/mbam.php den er på dansk når du har installeret

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 14-11-10 11:44

Jeg syntes lige som o,v.n. skriver må være den rigtig måde du skal gører, jeg har også et link til dig, og de er super dygtig og koster ikke noget du skal oprette dig som bruger (gratis)og de slipper dig ikke før det er løst: http://www.spywarefri.dk/forum/

Hilsen Hans

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-11-10 11:54

Du kommer sikkert ikke udenom et sikkeheds forum ThinkPoint er en af de rigtig slemme, måske kan du fjerne noget af den ved at scanner med Malwarebytes Antimalware i fejlsikret tilstand, men det er som installerer andet skidt på computeren så helt sikker på at alt er fjernet kan du ikke være uden at sikkeheds eksperter har hjulpet med at rense computeren
Citat
arrow ThinkPoint is a corrupt Anti-Spyware program
arrow ThinkPoint may spread via Trojans
arrow ThinkPoint may display fake security messages
arrow ThinkPoint may install additional spyware to your computer
arrow ThinkPoint may repair its files, spread or update by itself
arrow ThinkPoint violates your privacy and compromises your security
for ThinkPoint
detection Note: Spyware doctor trial provides detection of parasite like ThinkPoint detection and limited protection for free. You can remove detected files, processes and registry entries yourself or purchase a full version. Learn why we have choosen spyware doctor.
i citatet som er fra denne side:
http://www.2-viruses.com/remove-thinkpoint
anbefales Spyware Doctor i prøve udgaven, jeg kender ikke Spyware Doctor

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-11-10 12:52

Spyware Doctor er et nogenlunde godt program, dog noget lusket idet det ikke kan fjerne noget før man har købt det.

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 14-11-10 14:34

Det fandt jeg så også ud af....Jeg betaler i forvejen for Bullguard og prøver nu at tage kontakt til dem....

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 50 point
Dato : 14-11-10 15:18

Du ved sikkert godt at Bullguard har support indbygget i programmet

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-11-10 15:58

Du kan jo starte i FGejlsikret Tilstand så starter thinkpoint sikker ikke op. Når du starter din pc , trykker du på F8 lige efter der er talt ram op. Bare bliv ved med at trykke indtil der fremkommer en skærm hvor du kan starte i fejlsikret tilstand. Lad den blive færdig med opstarten og scan så med Bullguard.

Du kan også tage og sætte tiden tilbage med Systemgendannelse til en dato fra før du installerede.

Godkendelse af svar
Fra : Pytten1510

Dato : 14-11-10 19:08

Tak for svaret o.v.n..Har haft kontakt til Bullguard, og de mener at problemet nu skulle være løst

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-11-10 19:46

Tak - hvordan løste du problemet? Kunne Bullguard fjerne ThinkPoint?