/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
kat med blodig endetarm
Fra : timeglas
Vist : 2984 gange
300 point
Dato : 13-11-10 18:29

Hej

Min kat som netop er blevet kastreret, har lidt blodig ende? Hvad kan det skyldes? Syntes ikke at han opfører sig mere sløv eller anderledes. Der er stadig fart over feltet, så kan det skyldes noget lokalt? tænker hæmoride?

mvh og på forhånd tak

Timeglas

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 13-11-10 18:29

Glemte at skrive at det er en hankat, men det giver jo sig selv i spørgsmålet :0)

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-11-10 18:48

Det må du tale med dyrlægen om. Han/hun er den eneste, der kan give dig et korrekt svar.

Accepteret svar
Fra : malmin

Modtaget 300 point
Dato : 13-11-10 19:51

Helt præcist: Hvornår er NETOP! Var det igår, eller for flere dage siden?

Hvis det var igår, kan der godt komme lidt blod fra kasteration såret, men kun lidt. Det har jeg set hos nogle af mine hankatte.

Hvis det er fra endetarmen, skal du kontakte dyrlægen, for det er kun de professionelle der kan fortælle dig hvorfor Misser bløder.

Jeg havde engang en kat der blødte fra endetarmen, og det var p.g.a. alt for hård mave, og katten skulle have noget katte malt, og det løste problemet.

Men en anden kat jeg havde, var blod fra endetarmen langt mere alvorligt, og den måtte aflives. Jeg troede ikke at katten havde smerter, for den spandt og var meget kælen. Men dyrlægen forklarede at det var vanskeligt at vide hvornår en kat havde smerter, for i naturen er det ikke godt for dyret at vise smerte, det signalerer til andre dyr at her er et svagt dyr, som kan bruges til "mad". Dyrlægen forklarede også at katte der er kørt over, spinder for at berolige sig selv, og det kan snyde os mennesker til at tro at katten er ok.

Så gør som ans siger i sit helt rigtige svar: Kontakt dyrlægen, som er den eneste der kan give dig et korrekt svar.

Håber på det bedste. Hilsen malmin

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 13-11-10 21:00

Citat
Kontakt dyrlægen, som er den eneste der kan give dig et korrekt svar.

Gør det hurtigt !!!

Kommentar
Fra : paulaarenas

Dato : 13-11-10 21:50

Kære du det er ikke noget at gøre med hemmorider, du må hurtigst mulig hos dyrelægen igen som kan fortæller hvad det er gældt. Katte for ikke hemorider er en operesation som dette.

Godkendelse af svar
Fra : timeglas

Dato : 14-11-10 10:23

Tak for svaret malmin.