/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
Vindue i en bestemt størrelse
Fra : Mads_Vang
Vist : 326 gange
50 point
Dato : 10-05-03 18:12

Jeg har lige lavet et lille system der ligger på min comp..
Jeg har lavet en genvej ude på skrivebordet, så hvordan kan jeg få den til at åbne uden diverse bjælker og i en bestem størrelse eksempel vis 800*600 pixel?

Kommentar
Fra : benkvist

Dato : 11-05-03 07:19

Hej Mads_Vang

Det er rimelig simpelt.

I din "HEAD" sektion på din primær side indsætter du:

Kode
<script language="JavaScript" type="text/JavaScript">
<!--
function bk_openBrWindow(theURL,winName,features) { //v2.3
window.open(theURL,winName,features);
}
//-->
</script>

og derefter angiver du i "body" sektionen dit link således:

Kode
<a href="#" onClick="bk_openBrWindow('http://www.kandu.dk/dk/spg/15145','DitNyeVindue','width=800,height=600')">Dit link</a>

Du placerer blot dit link på sædvanlig vis.

I eksemplet er følgende anvendt:
Citat
'http://www.kandu.dk/dk/spg/15145' = Den URL der skal åbnes
'DitNyeVindue' = Et navn til dit nye vindue - Kan udelades
'width=800,height=600' = Bredde og Højde på dit vindue

mvh

BenKvist

Kommentar
Fra : benkvist

Dato : 11-05-03 07:23

Ups... Det kunne KANDU ikke klare... her kommer lige "body" sektionens indhold igen, men jeg skifter henvisningegn til KANDU ud med "URL" da det er denne det går galt med....

<a href="#" onClick="bk_openBrWindow('URL','DitNyeVindue' ,'width=800,height=600')"> Dit link</a>

BenKvist

Kommentar
Fra : Mads_Vang

Dato : 11-05-03 15:08

Jeg kan godt få det til at virke på et link.
Men det jeg er ude efter er at jeg kan klikke på en genvej jeg har på skrivebordet, og den så åbner i 800*600 uden menu bjælkerne/toolbars.

Kommentar
Fra : benkvist

Dato : 11-05-03 18:12

Det anvender jeg selv. Uden problemer.

Mit skrivebord er en webside med bla. et menusystem, og en række links (h.h.v. tekst og ikoner)

Hvad er problemet i ovenstående?

Har du en POP-UP killer installeret?

BenKvist

Kommentar
Fra : Mads_Vang

Dato : 11-05-03 21:20

Så er det der den ligger...
Mit skrivebord er nemlig helt alm. men det kunne jo være man skulle overveje det..

Du ved ikke hvordan det ellers skulle kunne lade sige gøre?

Kommentar
Fra : benkvist

Dato : 11-05-03 22:10

Mig bekendt er den eneste måde det kan lade sig gøre selv at lave links med mere (ud over at oprette ikoner og genveje) ved at lave sit skrivebord om til en webside. Du kan IKKE lave de ønskede ting med en almindelig genvej. Eller et ikon.

Så der er ingen vej uden om.

Desværre trækker det en smule systemressourser, men ikke ret mange, hvis man lader være med at putte billede på og sådan noget.

Jeg anvendte det tidliger til at lave en kalender. Udskrev fra min Kalender prog. Lavede linken om så de åbnede i POP-UP's og så havde jeg lige pludselig en aktiv kalender på mit skrivebord.

Jeg anvender selv det her med menusystemet, da jeg ikke bryder mig om ikoner på skrivebordet.

mvh

BenKvist