/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Antenne/Triax kender søges
Fra : Peabody
Vist : 1258 gange
100 point
Dato : 13-11-10 11:53

Hej mit signal er forsvundet er der nogen der kan hjælpe med af fejlsøge?

Mit et år gamle anlæg består af: Triax antenne med 43 elementer
Triax forstærker MFA 651
Triax strømforsyning IFP 502

Signalet forsvandt pludseligt,og det er ikke antennen der har drejet sig,fordi efter jeg nedtog forstærker og strømforsyning,monterede jeg en billig linieforstærker fra HN,og det virker omend lidt nedsat styrke hvis vejret er til det.

Mine spørgsmål drejer sig om at skyde sig ind på hvilken enhed der er i stykker,og i den proces er jeg kommet i tvivl om virkemåden.

Jeg har et lille test apparat,her kommer det:

Når jeg måler på gennemgang af forstærkeren,skal der så være forbindelse med og uden strøm?
Når jeg måler det samme på strømforsyningen,skal der så være forbindelse med og uden strøm?

Jeg kan nemlig ikke måle nogen forbindelse,med og uden.
Strømforsyningen yder ca 15 volt,som den skal.

Jeg kan ikke gennemskue hvorfor der ikke er forbindelse i en af dem de er vel ikke brudt samme begge to? det er ureaslistisk.
Måske tester jeg forkert,derfor disse spørgsmål.

Mvh Peabody

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-11-10 12:48

Prøv allerførst med et andet TV

Det er YDERST sjældent antenner bryder ned da selv en "pind" vil modtage et signal

Kommentar
Fra : Peabody

Dato : 13-11-10 13:40

Vi har fem tv tilsluttet,alle med samme resultat.
Det er IKKE antennen,som jeg har forklaret,det er enten strømforsyningen ell. forstærkeren.
Men hvordan skal jeg teste dem er spørgsmålet.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 13-11-10 13:43

Er kabelforbindelse til antennen ok. Det har stormet og regnet. Er forstærkeren checket for vand/fugt.

Kommentar
Fra : Bassebo

Dato : 13-11-10 14:05

Tag alt det forstærker af og nøjes med en uhf antenne, har selv 6 tv'er på en antenne og har en splitter som deles ud fra og siden jeg har fjernet alt forstærke og hvad der nu sad de har vi fået et meget roliger og bedre billed.

Bassebo....

Kommentar
Fra : Peabody

Dato : 13-11-10 14:05

Prøv nu lige at læse hvad jeg har skrevet.

Det virker delvis nu ,men med en billig linieforstærker,jeg skal havde fundet fejlen med mine Triax produkter,altså en der ved hvordan man teste dem.
De virker jo ikke hver for sig,så hvordan finder jeg ud hvilken en af enhederne der er defekt.

mvh peabody

Kommentar
Fra : Bassebo

Dato : 13-11-10 14:07

Lige en ting mere så laver man altid et antenne system i en stjerne forbildelse og aldrig i serie....

Bassebo...

Kommentar
Fra : Bassebo

Dato : 13-11-10 14:12

Køb sådan en, kan købes med en eller to afgange.....

http://www.av-connection.dk/?PNo=TX-IFA220

Kommentar
Fra : Peabody

Dato : 13-11-10 14:13

Bassebo

Nu kommer det jo an på hvor man,og jeg bor i en lille by der ligger lavt med mange bakker omkring,og langt til sendemasterne,der er ingen,gentager ingen her,der kan modtage noget som helst uden forstærkning.

mvh Peabody

Kommentar
Fra : Bassebo

Dato : 13-11-10 14:13
Kommentar
Fra : Peabody

Dato : 13-11-10 14:17

Bassebo
Jeg skal ikke havde en linieforstærker mere,den har jeg fra HN,min mast står bagerst i haven for at få højde på,jeg har en masteforstærker og strømforsyning,og det er en af dem der er defekt,der var fortrinligt signal da de virkede

Kommentar
Fra : Bassebo

Dato : 13-11-10 14:21

men jeg tror at det er din forstærker del der er defekt og med de link jeg har smidt til dig vil jeg da bare skifte de dele og så , hvis de ikke sidder inde på loftet så sæt den der ind og som sagt skal du kun bruge en uhf ( tv2-antenne ) idag til at modtage det hele så et kabel fra antennen og ind i den nye forstærker og vidre ud i dit antenne anlæg og det hele virker igen....

Bassebo...

Kommentar
Fra : Peabody

Dato : 13-11-10 14:29

Bassebo

Jeg har ca 50 meter fra mit hus til min mast,derfor er det ikke godt at monterer en linieforstærker inde i huset,for så forstærker man også støj.
Man skal havde en masteforstærker,som får strøm igennem kablet fra en strømforsyning.
Sådan er alle anlæg her i byen opbygget.

DET JEG SPØRGER OM ER:

Hvordan tester man en Triax IFP502 og en Triax MFA 651

Mvh Peabody

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-11-10 14:37

Du kan jo spørge her om hvordan - så får du da et svar på et SPECIFIKT produkt

http://www.triax.dk/ServiceSupport/Serviceinformation.aspx

Kommentar
Fra : Peabody

Dato : 13-11-10 14:59

Refi

Private kunder henvises til forhandleren

og det har jeg så gjordt,får måske svar mandag(av-connections)

var sjovere hvis der var en teknikker der sad og kedede sig her i weekenden.

Peabody

Kommentar
Fra : transor

Dato : 14-11-10 00:09

Du kan ikke måle gennemgng for tv signal med et almindelig ohmmeter. Der er næsten altid kondensatorkobling i en forstærker. Den spærret for jævnstrøm, men tvsignalet går fint igennem.

Ud fra det du skriver er det ikke godt at vide hvor fejlen er . Start med a checkke alle forbindelser, også oppe ved antennen for afbrydelse eller kortslutning.

Kommentar
Fra : Peabody

Dato : 14-11-10 22:45

ah ha

Endelig et godt svar.

Forbindelserne er ok,virker jo ca 95% med en linieforstærker,og virkede jo fint i et helt år,indtil et pludselig stop for signal,ikke en langsom forværring.

Afventer svar fra forhandler,måske har de set det før,,,,,,ellers må jeg købe to nye enheder.

Mvh Peabody