/ Forside/ Interesser / Helbred / Handicap / Spørgsmål
10  valde. 300
Hjemmehjælp Elever?
Fra : Annela
Vist : 492 gange
200 point
Dato : 12-11-10 20:00

Hej
Findes der et sted hvor der står at man kan nægte at have studerende/elever - så man som handicappet ikke heletiden bliver et spændende studieopkekt der skal udstilles til beskuelse for alle de nye unge piger

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-11-10 20:38

Citat
Findes der et sted hvor der står at man kan nægte at have studerende/elever

Du bestemmer og behøver IKKE henvise til nogen regel eller lov, samme gælder hvis din hjemmehjælper ikke er på bølgelængde.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 12-11-10 21:03

Hejsa.
Citat
- så man som handicappet ikke heletiden bliver et spændende studieopkekt der skal udstilles til beskuelse for alle de nye unge piger

Kan på sin vis godt forstå dig...men hvor skal de stakkels elever dog få det lært henne hvis de IKKE må se ???

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 12-11-10 21:03

På den anden side, så er det vel også en borgerpligt, at bidrage til uddannelsen af de nye, så fremtidige klienter får den bedst mulige pleje.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 12-11-10 21:08

Citat
På den anden side, så er det vel også en borgerpligt, at bidrage til uddannelsen af de nye, så fremtidige klienter får den bedst mulige pleje.

2 sjæle en tanke.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 12-11-10 21:32

Tjaeh, det kan jo være ubehageligt, ikke mindst når de står og fniser og er totalt imnume overfor at de kan sidde i samme situation en dag.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 12-11-10 23:04

Det må være en menneskeret at selv bestemme hvem man vil være sammen med og have ind i sit hjem.

Det kan godt være eleverne skal lære det, men enkelte kan da sige helt fra. Og er man en type som ikke har det godt med alle de elever, så kan man bare sige fra. Det er dit hjem og du bestemmer helt suverænt. Ring til hjemmeplejen og sig på en pæn måde at det generer dig at være forsøgsobjekt.

Kommentar
Fra : Annela

Dato : 13-11-10 10:00

hvis det kun var en enkelt elev i ny og næ - så ok, men med op til 6 forskellige hjemmeplejere om dagen så.... og 3 forskellige elever og så vikarer så....... hvem kan vedvarende holde til det i deres eget hjem.....
Da vi har fået af vide at vi ikke kan nægte at have elever behøver vi et SKRIFTLIGT dokument på at vi kan nægte dette simpelthen for i det mindste på den måde at kunne minske antallet af personer

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 13-11-10 10:14

Det ville være grænseoverskridende for mig hvis alle de mennesker kom rendende.

Så du skal tage en snak med din læge og forklare at det er grænseoverskridende for dig og at du godt vil have at han skriver til hjemmeplejen. Det burde løse problemet.

Held og lykke med det.