/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Filmstriben.dk
Fra : Smukke_Ole
Vist : 3278 gange
300 point
Dato : 12-11-10 16:10

For nogen tid siden så jeg DR programmet "Rabatten", hvor værtren fortalte at man på sin computer kunne streame film fra biblioteket.
Det skulle jeg selvfølgelig prøve, og fik det efter diverse justeringer til at køre på min desktop.
Så fik jeg "blod på tanden" og anskaffede mig en Medion netbook, som jeg via HDMI koblede til fladskærmen i stuen.
Men den kan jeg ikke få til at fungere, selvom jeg har gjort alt det, som hjemmesiden kræver.
Som jeg kan fornemme det, er det Active-X, det er galt med, idet jeg ikke kan få den opdateret på de nævnte MS sites.
Derfor:
Er der nogen, der kendes filmstriben.dk og som har det til at fungere ?
Kan man evt. installere Active-x og så geninstallere det ?

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 12-11-10 16:12

Kan man evt. AFinstallere Active-x og så geninstallere det ?

Havde glemt AF

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : Ericson

Dato : 12-11-10 19:42

Hej Smukke_Ole, der er da noget af et problem, som du dér har. Håber nogen kan hjælpe dig ...

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 300 point
Dato : 12-11-10 20:09

Filmstriben.dk er rent ud sagt noget l... pga drm
Nu er det vel i Internet Explorer du prøver

kør lige dette check og fortæl os hvor du har røde krydser

hvis drm driller så gør følgende men husk attage backup af eventuelle licenser du allerede har
start med at nulstille drm. hent og kør http://www.dbc.dk/filmstriben/drm/ResetDRM.exe

installer så drm på ny. opdater her: http://drmlicense.one.microsoft.com/Indivsite/da/indivit.asp?force=1

og her: http://drmlicense.one.microsoft.com/crlupdate/en/crlupdate.html

Kommentar
Fra : xou

Dato : 12-11-10 21:16

DU SKAL GENSTARTE INTERNET EXPLORER EN DEL GANGE MELLEM
RENSE DRM
OPGRADERE DRM
KØRE FILMSTRIBEN.DK
ALTSÅ 3 GANGE + KØR TJEK HER http://www.filmstriben.dk/fjernleje/systemcheck.aspx
VENT TIL DEN ER KØRT FÆRDIG EVT GENSTART OSSE HER HVIS DEN GÅ I STÅ

Kommentar
Fra : fatterfit

Dato : 13-11-10 10:53

Jeg er lige med på en kikker her.Jeg kan sagtens få overført billeder til fladskærmen ,men lyden mangler.Skulle den ikke overføres med HDMI kablet ?

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 13-11-10 13:31

-> EXTERMINATOR

Du skrev: Nu er det vel i Internet Explorer du prøver
Ja, det er det.

Jeg ved ikke af, at jeg har andre DRM licenser. Er der noget sted, man evt. kan se det ?

Jeg vender tilbage senere: vi er lige blevet invaderet af konens "pukkelryggede" familie.

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 14-11-10 13:07

-> EXTERMINATOR

Når jeg kører et systemtjek, popper der først et vindue op mved navn:
Meddelelse fra webside
Gul trekant med ! og teksten (object error)
knap m. OK
Når jeg så klikker på OK-knappen, får jeg nedenstående frem på skærmen:

Grønt V Microsoft Windows
Grønt V Internet Explorer6.0 eller senere
Grønt V Tillader cookier
Grønt V Dansk IP
Rødt X Adgang til WM's Active-X komponent (DRM)
Grønt V Understøtter Windows Media Player 11 i browseren
Rødt X Individualiseret Windows Media Player
Rødt X Tester afspilning (-1-1-)

Smukke_Ole

Godkendelse af svar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 14-11-10 13:24

Tak for svaret EXTERMINATOR.
Nu er der glæde i det lille hjem

Smukke_Ole