/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Sony Videokamera - hvilket SD-kort?
Fra : Lincoln1242
Vist : 2046 gange
50 point
Dato : 12-11-10 13:41

Hej

Jeg overvejer stærkt at købe dette kompakte Sony videokamera:

http://www.elgiganten.dk/product/foto-video/videokamera/DCRSX15BK/sony-videokamera?SelectedSubscriptionUUID=&Selected=Specifications#tProductTabcontent

Men det ser ikke ud til at der er noget indbygget hukommelse i kameraet...og jeg forstår ikke meget af de angivne specifikationer

Hvor stort et SD-kort bør jeg have? Hvis jeg vil kunne optage f eks. 45 minutters video på ét kort? Snakker vi 2, 4, 8, 16 GB?
Og skal det være en speciel slags, når SD-kortet skal bruges til video-optagelse? Jeg har ladet mig fortælle at det skal være et til hurtig lagring, når der tale om video...

På forhånd tak!

Kommentar
Fra : laksepote

Dato : 12-11-10 13:45

Sony kører ikke med SD-kort, men med deres egen memorystick. Den kan det samme, og kan fås til overkommelige priser. Jeg ville vælge et 16gb highspeed kort. Køb det evt. på ebay.co.uk her er der mange penge at spare.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-11-10 13:54

Du skal vælge et SDHC kort, 8-16gb vil være fint

Kommentar
Fra : Lincoln1242

Dato : 12-11-10 14:10

Under specifikationerne står der "Memory Stick/SD" - så må det vel også kunne køre med SD/SDHC-kort?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-11-10 14:17

Du kan bruge dette:

Recording Media
Memory Stick PRO Duo/High Speed/Mark II, Memory Stick PRO-HG Duo, SD/SDHC Memory Card (Class 2 or higher)

Kommentar
Fra : Lincoln1242

Dato : 12-11-10 14:29

Ok, tror jeg holder mig til SD/SDHC-kort, da et memory stick måske vil 'rage' udenfor på kameraet - og kameraets lille størrelse er afgørende til mit formål!

Men nu læser jeg at SDHC-kort ikke kan læses af alle kortlæsere/pcer? Men det vil måske fremgå af min pc's specifikationer, om den kan læse disse nye kort?

Kommentar
Fra : kj

Dato : 12-11-10 14:29

Hvorfor ikke bruge en USB stick, der står jo også USB

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-11-10 14:43

Det er rigtigt den med SDHC kort, jeg blev nødt til at købe ny kortlæser

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-11-10 14:50

Jeg sidder og bøvler med et Sony handycam som skal køre via USB
Der findes ingen driver til win 7 til dette handycam.

Så jeg ville lige undersøge om den kan køre på win 7.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-11-10 15:13

Memory Stick er Sonys egen hukommelses kort, ikke at forveksle med de usb memory sticks som vi bruger til computeren, Memory Stick kort er en udmærket lager medie og jeg ville købe Memory Stick frem Secure Digital SD kort, Memory Stick kort koster lidt mere end SD kort:
http://www.elgiganten.dk/product/foto-video/hukommelse/SAN8GBMSPD/sandisk-8gb-hukommelseskort

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-11-10 15:35

Brug du bare SDHC de er billigere og fuldt ud lige så gode

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-11-10 15:44

Til mit Canon camera som også kan filme, bruger jeg SDHC og SDHS
Du vil aldrig køre ud i et med dit camera så 1 eller 2 SDHS kort på ¤ GB vil nok række et godt stykke.
I bedste kvalitet vil det nok være ½ time på 1 4 GB kort

Kommentar
Fra : transor

Dato : 12-11-10 20:40

Nu kan det kamera slet ikke optage i høj kvalitet. Jeg ville ikke købe det.

I dag er det gængs med HD på kameraer af den slags, som ikke er dyere. .

Den meget høje zoom finder man også kun på skod linser.

Elgiganten har altid tilbud på noget forældet bras, og deres serviceordning er danmaks dårligste.

Ved fejl sendes det til reperation, og kommer tilbage med samme fejl.
Efter tre forsøg prøver de at bilde folk ind at det er ders eget problem , som de må ordne med fabrikanten.

Efter megen renden, tidsspilde og skænderier, får man til sidst pengene igen. De formår ikke at bringe sagerne i orden. Kameraet, telefonen , eller computeren har man så haft megen bævl med i 6 måneder.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 12-11-10 20:42

Usb er ikke til at optage på. Det er til at forbinde til computeren for at overføre filmen fra memorykortet. Der skal ikke bruges en seperat kortlæser.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 50 point
Dato : 12-11-10 20:53

Citat
Der skal ikke bruges en seperat kortlæser

Det er så rigtigt nok, hvis man lader kortet sidde i kameraet og tilslutter det til PC'en...

Kommentar
Fra : transor

Dato : 12-11-10 23:45

Den kameramodel findes ikke på Sonys hjemmeside eller hos nogen anden forhandler i Danmark.

I andre lande også kun hos elgiganten eller tilsvarende kæde.

Det lugter af paraelimport eller specialnavn for at man kan give "prisgaranti"

Kommentar
Fra : Lincoln1242

Dato : 14-11-10 18:14

Således oplyst har jeg nu fundet mig et andet kamera, med HD og ikke i Elgiganten (kender udmærket deres 'service').

Det blev et HDR-CX115E (som ER på Sonys hj.side) hos computersalg.dk samt et 16GB SDHC på ebay.co.uk.

Jeg måtte selvfølgelig også smide lidt mere mønt på bordet, men håber det er givet godt ud!

Godkendelse af svar
Fra : Lincoln1242

Dato : 14-11-10 18:16

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-11-10 18:54

Velbekommen