/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
sterilisering
Fra : Katjavalentina
Vist : 477 gange
20 point
Dato : 12-11-10 09:29

Hej derude!

Igår blev min hunkat steriliseret og i løbet af natten har hun pillet sine sting ud, der er tale om 2 sting og et snit på ca. 2 cm. Det ser helt fint ud nu, der er hverken rødme, blod eller anden form for væske som kommer ud. Og hun piver ikke eller noget.
Jeg fik hende steriliseret hos Inges Kattehjem og da deres tlf linie først åbner kl 11, ville jeg gerne hører om nogen af jer som har oplevet det eller ved noget om det? Er nemlig ret bekymret selvom det ser ud til at katten har det fint

Det er en indekat på ca. 6 måneder.

Mvh Katja

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 12-11-10 09:46

Du skal forhindrer hende i at slikke - og så snart de åbner skal du kontakte dyrlægen !!!
- synes du skulle have haft en krave, eller en "bodystocking" mens såret læger.

Jeg har engang selv haft en hunkat, der begyndte at trævle sit sår op og dengang fik jeg noget sårhelende pulver jeg skulle behandle med - såret blev lidt bredere, men ellers gik det godt.

Kommentar
Fra : mel-nati

Dato : 13-11-10 14:46

ring til dyrlægen og få noget salve der er fed og sårhelende og se om du ik kan forhindre hende i at slikke i det,ved godt det er trælst men så vidt mulig så hold øje med hende og hvad hun laver,som en anden bruger sagde få evt en bodystocking,men de kan altså være svære at holde på en kat,så er løsningen måske en skærm

Kommentar
Fra : paulaarenas

Dato : 13-11-10 22:47

Bare roligt katte er meget hårføre han kan klare det. men det er helt klart at du skal tale med dydelægen on det. Være ikke nervøve over det . Katte vid hvad de gøre.

K.H. Paula

Kommentar
Fra : Katjavalentina

Dato : 14-11-10 09:44

Tak for de mange svar! Fik snakket med dyrlægen og hun sagde også at så længe det ikke er rødt eller væsker, så heler det af sig selv og prøvede med den skærm, men fik en MEGET utilfreds kat! Hun hopper og leger med vores anden hankat som blev kastreret samme dag og ser ud til at alt er normalt, men har self et godt øje til hendes mave!

Kommentar
Fra : paulaarenas

Dato : 15-11-10 19:14

tAGE DET BARE ROLIGT

Tage det bare roligt når såret har lukket sig, er der ingen begymringer. katte helbreder sig med at slikker sig. Kattens spyt har nogen helbredende enzymer som heler såret. Men hvisdu opdager at såret ikke hele sig som den skal. Skal du naturligvis hos deyrelægen.