/ Forside/ Karriere / Penge / Investering / Spørgsmål
10  miritdk 860
solbadning...
Fra : hovsada
Vist : 620 gange
100 point
Dato : 11-11-10 09:44

hørte/så et program for nylig på tv om nyheder indenfor solbadning og risiko for sygdomme.
det sidste var nu at man gerne måtte solbade ved middagstid og mindre risiko iøvrigt.
nogen der ved hvilket program og tidspunkt ??

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 11-11-10 10:09

Det var jo dig der så programmet, så du ved vel hvornår det var?

Hvis du ved hvilken kanal det var på, så er der væsentligt større chance for at finde frem til det

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-11-10 10:24

Jeg så lidt af den udsendelse, vist TV2, men jeg er ikke sikker?

Og budskabet er ikke helt som du tror,
du skal fortsat passe på ikke at solbade for længe midt på dagen, altså ude under vor egen sol,
og det er stadig risikabel med for megen kunstig sol, især i solarier hvor der ikke er styr på uafskærmet UV stråling.

Men får man for lidt sol, er der ifølge udsendelsen større risiko for andre sygdomme,
ikke kun kræft skader.
Eksempelvis: Mange indvandrer kvinder, der tidligere har levet understærk sol,
går nu også indhyllet i det mørke Danmark, og de får for lidt D vitaminer, udefra...

Så lidt af et valg mellem pest og kolera, moderat naturlig solbadning beskytter mod sygdomme,
for meget, ubeskyttet UV stråling, forårsager sygdomme.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 11-11-10 10:31

Det må næsten være det 4. øverste link på denne side, men linket åbner ikke når jeg trykker på det

http://www.google.dk/#hl=da&source=hp&biw=1516&bih=634&q=tv2%2Bsolbadning&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=&fp=1f107045456c3a40

Godkendelse af svar
Fra : hovsada

Dato : 11-11-10 10:50
Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 11-11-10 10:52

kontoverdenen hvis jeg kunne huske det du skriver spurgte jeg jo ikke - hørte det bare i baggrunden..

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 11-11-10 10:58

nordsted:

ikke det rigtige link jeg sendte ...jeg kan heller ikke åbne det4. på google- mystisk at det er slettet !!!

Kommentar
Fra : hovsada