/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Holdbarhed på klikgulve.
Fra : kai-d
Vist : 3108 gange
50 point
Dato : 10-11-10 23:09

Efter at have kigget hos venner og bekendte, så vil jeg gerne høre her om holdbarheden af klikgulve.
Jeg har ikke den store tildtro til holdbarheden, ganske få år?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-11-10 23:18

Vi har handlet Evers, og efter 30 år kan vi stadig ikke se at de er brugt

http://www.evers.dk/default.asp?pid=1

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-11-10 07:27

Undskyld se bort fra mit indlæg, jeg læste det som klinkegulve

Bortset fra det, så har et hold af vore venner klikgulve, og de har holdt i ca 10 år, men trænger altså også til at blive skiftet nu

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 11-11-10 10:11

Det kommer vist MEGET an på hvilket gulv du køber.

Du kan få klikgulve til 99 kr. pr. m og til over 400.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 11-11-10 10:17

Hejsa.
Vi lagde klikgulve i vores stue da vi boede på landet.
Det holder bare...jeg var også skeptisk men blev klogere.
Læg du det roligt.
Da vi solgte huset 8 år efter fejlede det absolut INTET.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-11-10 11:26

Hvis du køber klikgulv, så husk at pris og kvalitet hænger sammen

Prøv også at læse denne tråd

http://debat.sol.dk/show.fcgi?category=26&conference=277&posting=1744382

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 11-11-10 11:35

Citat
Hvis du køber klikgulv, så husk at pris og kvalitet hænger sammen

Kan så fortælle at vi gav 118 kr. pr. m3.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-11-10 11:56

kr.118,- pr. m3 ..... det var billigt

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 50 point
Dato : 11-11-10 12:29

Tæppeland har hvid ask til ca 150 kr pr m2

http://www.taeppeland.dk/da/Webshop/traegulve/Parket.aspx?gclid=CJXm8bTWmKUCFQaGDgodyyzTGg

Jeg personligt ville hellere vælge dette frem for klikgulv, men smag og behag er som bekendt forskellig

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-11-10 13:27

Citat
Jeg har ikke den store tildtro til holdbarheden, ganske få år?

De er IKKE beregnet til at holde en evighed

Betragt dem som et væg til væg tæppe.... Jo bedre kvalitet (læs pris) jo længere holdbarhed....

Prisen svarer jo også til tæpper i samme kvalitet....

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 11-11-10 13:32

klikgulve er lavet af nøjagtig de samme materialer som traditionelle gulve. den eneste forskel er, at de samles uden at skulle limes eller sømmes. holdbarheden afhænger af hvilket materiale de er lavet af og frem for alt skal underlaget være meget jævnt. hvis det er ujævnt vil gulvet kunne vippe op og ned når man træder på det, og så slides kliksamlingen og med tiden bliver den så slidt, at den ikke kan holde mere. men hvis underlaget er i orden er det kun et spørgsmål om materialekvalitet. der findes klikgulv til 50 kr som er belagt med en ganske tynd film og det hloder ikke til ret meget slitage. andre gulve er krydslimet træ som kan slibes ned. de koster 3-400 kr men er særdeles holdbare. der er også pergo-gulve som er lavet af ren laminat. de er nok det mest holdbare af dem alle, men det skal være den ægte vare. der findes mange plagiater de ikke er pengene værd.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-11-10 13:38

Kan så fortælle at vi gav 118 kr. pr. m3.

Mon ikke det er en tastefejl, hvis ikke så er det det rene røverkøb

Kommentar
Fra : kai-d

Dato : 11-11-10 14:41

Jeg skriver lige selv en komentar.

Ja- men det er nogle gode svar der her er kommet, og det bestyrker noget mine bange aneler, og det som jeg selv har set.

Et stort stuegulv hvor hele klik-gulvet sejlede efter 6 måneder, og et køkken hvor gulv-vask tog levet af gulver på også få måneder.

Der er jo ikke nogen lette løsninger, jeg er nu i gang med at spartle med selvnivilerende spartelmasse i køkken og entre, og så kommer der liniolium.

Så har jeg 3 rum hvor jeg har indbyggede skabe og 2 endevæge hvor jeg har lavet alle tiders lydisolering (rækkehus) det virker fantastisk, men det er jo også i- vejen hvis jeg udskifter alle gulvene. Det er jo noget af en opgave at nyetabler både de indbyggede skabe og lydisoleringerne.

Nå men jeg suger al den viden som jeg her får til mig, og venter med de resterende rum til den kommende sommer.

Men rigtig mange tak for indslagene.

Godkendelse af svar
Fra : kai-d

Dato : 11-11-10 14:42

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 11-11-10 14:46

Vil også gerne købe til 118 pr. kvm3. Tror kun jeg bruge 1 til 100 kvm2