/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Skal jeg betale for utæt vandmåler?
Fra : cristian2
Vist : 2690 gange
50 point
Dato : 10-11-10 21:35

Der er opstået en utæthed ved vandmåleren i kælderen. Vandet drypper ud fra den runde blå plastic-kappe som sidder rundt om/udgør plomberingen. Altså før måleren (dvs. vandet der drypper registreres ikke på min måler).

1. Er det vandværket (København E) som har ansvar for at den er tæt? Eller er det mig selv?

2. Hvis jeg ikke selv må åbne den og efterspænde den - skal jeg så betaler for at København E gør det?

3. Er der typisk vandforsikring på den slags?

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 10-11-10 21:44

Hej Cristian !
Du skal henvende dig tl København Energi og bede dem kikke på problemet.
Når det er ved plomberingen før måler er de jo selvsagt interesseret i ikke at miste vand der, så de kommer uden tvivl ganske hurtigt og udbedrer det, og det er uden udgift for dig, når det er utæthed i forbindelse med deres egen montering af måleren.
mvh
Bennymanden

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 10-11-10 22:53

alt spild før måleren hæfter leveandøren for, og alt efter måleren, altså det der går gennem uret og dermed registreres, hæfter forbrugeren for.

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 10-11-10 23:42

Der er kun et punkt!.
Det rørleggerfirma som har lavet jobben står ansvarlig, længere er den ikke.

Kommentar
Fra : cristian2

Dato : 11-11-10 18:13

Desværre.
"København E" håndhæver at de kun har ansvar før matriklen - selvom det formentlig er dem som har monteret måleren. Rørforsikringen dækker kun skader på ikke-synlige rør (samt de skader vandet har forårsaget). Hvis "København E" i sin tid hyrede et firma til at udføre arbejdet, har de imidlertid ingen mulighed for at se hvem det kunne være.

Så det er vist for egen regning ...

Kommentar
Fra : jeansgade

Dato : 11-11-10 20:18

hvis det var i Jylland, havd vi jo ordnet det uden pis og papir. REND MIG I RÆVEN DIN SKIDE KØBENHAVNER!!!!

Accepteret svar
Fra : bennymanden

Modtaget 50 point
Dato : 12-11-10 02:37

Tja, hvis København Energi er så dumme ....
Citat
"København E" håndhæver at de kun har ansvar før matriklen

...... så kunne du jo bare stille en spand under og tømme den engang imellem, det er jo deres vand der spildes og du skal ikke betale for forbrug før måleren
Desuden er der eet problem mere i sagen - er det ikke dem selv der sætter plombe på deres måler, så skal de jo alligevel ud til dig.
Hvis ikke det var for den forbandede plombe så kunne du jo bare spænde den forskruning til måleren en smule med en rørtang, så var problemet uden al tvivl løst.
Men hvorfor skal det være så nemt, når nu det sagtens kan gøres rigtig besværligt
held og lykke med det cristian
mvh
Bennymanden

Kommentar
Fra : jej123

Dato : 12-11-10 07:55

der er anbragt en hovedhane før din måler , her skiller normalt ansvarsområdet for forbruger og vandværket. Men men spørg vandværket , det skal fremgå af leveringsbetingelserne.

Godkendelse af svar
Fra : cristian2

Dato : 30-11-10 20:22

Tak for svaret bennymanden.