/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Hvilken støvsuger?
Fra : Hijklm
Vist : 810 gange
50 point
Dato : 10-11-10 16:59

Jeg trænger til en ny støvsuger. Har hund, kat og gulvtæppe, så den skal være rigtig effektiv. Helst poseløs, men ikke hvis sugestyrken er langt bedre i dem med poser.

Har googlet lidt og fundet den norske test, hvor Electrolux Z8820 vinder. Men de tester ikke Dyson. Har ikke adgang til Tænk, som vist ellers har testet en lang række støvsugere.

Mit spørgsmål til jer er om jeg skal vælge Z8820, en Dyson eller en helt tredie? (Dyson er godt nok pebrede i pris, så det spiller selvfølgelig også ind)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-11-10 17:09

Vores Elektrolux Twin Clean er god og nem at tømme.
Vi havde en Dyson som var svær at tømme/rense.

Twin Clean er super og den har et dobbelt selvrensesystem, og vores besøgshunedhår snupper den fint.
Den kan også komme ind under lavtstående møbler.

Det er vist denne vi har:
http://www.electrolux.com.au/node37.aspx?categoryid=1197

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 10-11-10 17:38

Denne Samsung er det bedste støvsugerkøb som jeg gjort. Den er støjsvag, har fantastisk sugeevne med automatisk skiftefunktion mellem tæppe og gulv og betjening i rørgrebet. Jeg har haft posefri Dyson og Philips før men Dyson var mere en skulptur end effektiv og Philipsen - som også var rigtig god druknede desværre under oversvømmelsen i sommers ØV
Jeg har to fældende katte som også kræver effektiv rengøring

http://www.wupti.com/Produkter/Husholdning/Stoevsugere/Samsung125405/Samsung-VCC9560H3K.html

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 10-11-10 18:08

http://sondagsavisen.dk/multimedie/211299.pdf

test af poseløse støvsugere

Accepteret svar
Fra : Thomas.Haugaard

Modtaget 50 point
Dato : 10-11-10 18:41

Ifølge tænk fra august er det Electrolux UltraOne Z 8820 til ca 1400 du skal have fat i

Hvis det skal være bedst til prisen hedder det Electrolux ZUSG3900 Ultrasilencer

De poseløs falder igen igennem og kan ikke anbefales

Kommentar
Fra : transor

Dato : 10-11-10 18:44

Jeg tror ikke på støvsugere uden filter . cykloner kan ikke fange de fine partikler som også er de værste for vores helbred. Gode cykloner kan måske fange så meget at resten kan fanges i et lille Hepa filter. Men det er ligeså dyrt og besværligt som en udskiftelig pose. Så der er ikke meget vundet med en posefri. Tværtimod.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-11-10 18:55

Vi købte Dyson for mange år siden, fordi det var moderne................men sugede godt.

Twin clean er nem at håndtere og tømme.......................den suger godt.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 10-11-10 20:34

http://www.billigkoste.dk/produkt/nilfisk_gd_930_s2__2-trins_panther_m_hepa_filter_tilbud.htm

Vi har købt denne, fordi vi var trætte af et uttal af købte støvsugere som efterhånden ikke havde den sugekraft vi havde behov for, dét vedr. både med og uden pose.

Denne Nielfisk er beregnet til mindre institutioner, o.l. hvor der er brug for støvsugning på store arealer hver dag.
Vi har en stor hund og flere katte - og er absolut meget tilfredse. Fantastisk sugestyrke og stor pose, men desværre ingen automatisk ledningsoprulning. (Det har vi klaret med en hjemmelavet anordning på toppen).
MVH Akle

Kommentar
Fra : Jonassen

Dato : 12-11-10 00:41

Jeg købte en Dyson fordi den var smart og uden pose. Men nu - efter 1½ år har den mistet så meget af sugekraften at den er klar til udskiftning. Det var min første og sidste Dyson!

Jeg har læst at andre har brugt trykluft for at rense deres Dyson - men det kan næppe være meningen med en poseløs støvsuger. Den næste støvsuger jeg køber bliver en god, gammel og pålidelig Miele.

Kommentar
Fra : Hijklm

Dato : 21-11-10 21:06

Det blev en Electrolux Z8820p der blev valgt. Og jeg siger jer den kan suge!!
Jeg lyver ikke når jeg siger, at den sugede vores laminatgulv op så det løsnede sig.

Den kan klart anbefales. Jeg har aldrig set en støvsuger suge så kraftigt.
Tak for inputs.

Godkendelse af svar
Fra : Hijklm

Dato : 21-11-10 21:06

Tak for svaret Thomas.Haugaard.