/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fjerne foxit ?
Fra : Troldepige
Vist : 825 gange
100 point
Dato : 10-11-10 11:22

Jeg installerede foxitreader på min pc, og det har jeg godt nok fortrudt.
Jeg har afinstalleret det igen, men hver gang jeg vil på internettet med Firefox kommer der en forside med foxit frem.
Jeg vil bare så gerne have Firefox som forside igen.

Er der en der kan hjælpe mig, please?

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 10-11-10 11:55

Dette fant jeg på nettet: --------------------------------------------------------------------------------

hello, there is a work around to remove Firefox plugin.
Please delete "npFoxitReaderplugin.dll" and "FoxitReaderOCX.ocx" file and go to Mozilla Folder/plugins, delete "npFoxitReaderplugin.dll".
alimak

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 10-11-10 13:04

alimak, det blev jeg desværre ikke klogere af.

Jeg har været inde i "fjern et program", men jeg kan ikke finde noget med "foxit".

Jeg har ikke special meget forstand på disse dele, men har dog oftest held med at klare mange ting selv.

Jeg har prøvet at søge i min pc efter de ting du har skrevet, men det eneste der dukker op er:
FoxitReader42_enu_Setup
Kan det bruges til noget?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 10-11-10 15:18

FoxitReader42_enu_Setup er selve installationsfilen som Du har hentet i sin tid, den har ingen indflydelse på problemet.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-11-10 17:51

Det er sikkert en midlertidig internet fil der dukker op hver gang. Tøm mappen og fjern også cokkies, så er det problem sikkert løst.
Kan ikke lige huske rensningen i Firefox.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 10-11-10 20:29

Fijala, du skriver "Tøm mappen og fjern også cokkies, ".

Kan du give en idiotsikkerforklaring på hvad det er jeg skal gøre?

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 10-11-10 22:22

Jeg har fjernet alt hvad der hedder noget med "Ask.com", "foxitreader" og "Firefox", og så har jeg downloadet Firefox igen, men forsiden er stadig "foxitreader" med en Ask.com-toolbar.

Please heeelp

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 10-11-10 22:30
Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 10-11-10 23:39

Lige en advarsel. Når Du vil installere diverse programmer så hold øje med hvad der popper op under installationen og fjern flueben, de fandens toolbars kan som regel fravælges, men kan være svære at fjerne når de først er kommet ind.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 11-11-10 06:41

Hvis du har Ask, o.lign. sa skal du gå ind i
Start - Kontrolpanel - Tilføj/Fjern programmer - Der fjerner du Ask Toolbar og andet der har noget med Ask at gøre. Læser godt nok at det har du gjort.

Nu skal du have stoppet nogle programmer. Der er adskillige der vil starte sammen med Windows. Gå ind i
Start - I søgefeltet skriver du - msconfig - (uden bindestreger) - Enter - Klik på fanen - Start - Fjern de flueben der er ud for de progammer du ikke vil have til at starte sammen med Windows.
Du kan sagtens stoppe dem alle, men dit antivirus skal jo køre. men tænk på jhvad der er vigtigt for dig. Alt hvad der starter tager kræfter af pc-en. Der kan ikke ske noget forkert, kun at du kommer til at stoppe måske lige lidt for meget, men du kan altid gå ind og starte igen ved at sætte et flueben - Gem - Genstart pc-en - Undervejs i opstart kommer der en skærm op der fortæller at du har brugt konfigura ............. - der skal du sætte flueben for neden i at du ikke vil se denne skærm hver gang pc-en starter. Nu skulle du have en pc udn al for mange programmer der vil starte sammen med Windows.
Alle programmer anser sig selv som et af de vigtigste i hele verden, og bliver derfor installeret med automatisk opstart, men tænk dig om, for hvor vigtigt er det fx. at Adope Reader Update Notificer starter

For at fjerne de Midlertidige Internet filer og cookies o. lign, er der vel et sted i Firefox hvor du kan rense for de filer. Som jeg skrev tidlligere så køre jeg ikke med Firefox. men i Internet Explorer kan man finde det under.
Funktioner - Internetindstillinger - Browserdata. Der kan man klikke på Slet og der kommer en skærm frem hvor man kan vælge hvilke filer man vil slette. Fx. Midlertide... cookies, bla. bla.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 11-11-10 09:28

Nu har jeg prøvet det med "msconfig", de eneste flueben jeg lod være var et par stykker der hed noget med HP (min pc er en HP) og virusprogram.
Men problemet er der stadig.

I går var jeg inde i internetindstillinger og fjerne midlertidige filer og cookies m.m., men når jeg i internetindstillinger går ind i "programmer" kan jeg vælge om explorer skal være standard webbrowser eller ej, men jeg kan intet finde om Firefox i internetindstillinger, og jeg kan dælme ikke huske om jeg kunne det på den gamle pc.

Så vidt jeg kan se er problemet opstået fordi jeg ikke var obs på de flueben, som LuffeA skrev om i går kl. 23.39.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 11-11-10 09:30

Forresten, da jeg prøvede det med "msconfig" var der ikke noget med foxreader eller ask.com som jeg kunne fjerne flueben fra.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 11-11-10 11:38

Iøvrigt, hver gang jeg går ind i explorer, og hver gang jeg skifter side ehr i Kandu.dk, kommer der en bjælke foroven hvori der står:
"Dette websted ønsker at installere følgende tilføjelsesprogram: Adobe Flash Player fra Adobe Systems Incorporated. Klik her hvis du har tillid til webstedet og tilføjelsesprogrammet og ønsker at installere det...."

Problemet er bare, at jeg har installeret det, og jeg har klikket ja til, at det må ændre min pc, er der mere jeg kan gøre, eller kan det være foxitreader eller ask.com der laver problemerne?

Det er en helt ny pc, så jeg tænker også, om der kan være noget i internetindstillinger (eller andre steder) hvor der skal fjernes/sættes et flueben?

Er jeg virkelig nødt til at få en til at lægge den helt ned og starte helt forfra?

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 11-11-10 16:05

Nu har jeg prøvet at gendanne den, med et gendannelsestidspunkt dagen før jeg begyndte at downloade foxit, men problemet er der stadig.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-11-10 22:32

Citat
Jeg vil bare så gerne have Firefox som forside igen.
hvad mener du med det jeg har sat ind i citat boksen Firefox er en browser og ikke nogen forside, luk eventuelle andre faner og klik så på Funktioner og på Indstillinger, under fanen Overordnet kan du se linjen Startside og lige under kan du klikke på Gendan standard og få den den side frem som oprindelig var startside i Firefox, eller du kan skrive adressen på en side du selv vælger som startside, eller du kan bruge den side som du er på når du indstiller

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-11-10 22:34

Hvorfor kunen du ikke lide Foxit reader? Den er hurtigere, nemmere og mere sikker at bruge end Adobe reader

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 12-11-10 06:47

o.v.n., når jeg er ved "linjen startside" har jeg 2 muligheder, "brug standard" og " brug tom side".
Og så vidt jeg kan se (og ud fra hvad jeg har forsøgt mig med), så handler denne "startside" om den startside jeg har i ie.

Mit problem med foxit er, at jeg åbenbart har kvajet mig da jeg installerede det, at jeg ikke fik fjernet nogle flueben, så jeg har fået foxit som startside og ask.com som værktøjslinie.
Og den ligner faktisk noget jeg ikke kan bruge til en sk..

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 100 point
Dato : 12-11-10 06:58

Det er åbentbart ikke sådan lige at slippe af med, så hvad med at lave en recovery af din pc. Hvis den er helt ny har du vel ikke fået installeret noget særligt på den endu, og så er det vel en idé at starte på en frisk.
Hvis de råd der er kommet ikke virker, er det svært at rådgive og få noget rigtigt godt ud af det.

Jeg bruger selv Foxit og vil ikke bruge andet. Problemet er at det er et gratis program, og ASK er sponsor på det. Og uanset om du sætter flueben eller ej så komme ASK med alligevel. Men jeg har altid fjernet det inde fra Tilføj/fjern programmer og det er straks væk uden videre dikkedarer.

Advarsel.
Man kan hvis man tør gå ind i regedit og søge på ASK og slette nøglen men da skal man vide hvad man gør for det kan gå grueligt galt.

Ny ide. Hvad med at bruge systemgendannelse til at sætte pc tilbage til den dato lige før du installerede Foxit. Så forsvinder alt jo der er installeret efter den dato.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 12-11-10 09:20

Jeg gendannede den igår, med gendannelses-tidspunkt dagen før jeg installerede foxit, uden resultat.

Så efterhånden var jeg jo nået frem til, at der nok ikke var andet at gøre end at starte helt forfra med pc'en.

Men så her til morgen gendannede jeg den igen, og nu er foxit og ask.com sørme væk.

Så jeg accepterer dit svar Fijala, tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-11-10 15:26

Når jeg at skrive et indlæg inden du accepterer? Prøv at installere Foxit igen pas på at få fjernet markeringer de nødvendige steder
Brug så Revo Uninstaller til at fjerne Foxit igen, og fjern alt det som Revo finder undervejs i afinstalleringen, Revo finder alt som kom sammen med Foxit og fjerner det (dog ikke selvstændige programmer som kan fjernes i Tilføj og fjern)
http://download.cnet.com/Revo-Uninstaller/3000-2096_4-10687648.html
klik på den grønne Download Now knap for at hente

Godkendelse af svar
Fra : Troldepige

Dato : 21-11-10 11:02

Tak for svaret Fijala.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-11-10 11:45

Ok og tak for det, men hvordan går det med dit andet netværk problem