/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
stegning af frisk fisk
Fra : trolden01
Vist : 1008 gange
10 point
Dato : 10-05-03 15:22

er det sandt at når man steger frisk fladfisk så bukker den let op i siden og slipper fra benet...en bekendt siger det er fordi den er stegt ved for høj varme... har et lille væddemål på spil

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 10-05-03 15:42

Nej - det tror jeg ikke på - såfremt at fisken er meget frisk - nyslagtet, så bukker den ender og side op under stegningen. Hvis varmen er så lav at du faktisk koger den i smørret/margarinen, så har din bekendte selvfølgelig ret! Men for at få stegesmagen frem skal fedtstoffet helst have en så høj temperatur at "bruset" er faldet! - og så "stritter" den nyslagtede fisk.

MVH

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 10-05-03 17:53

Hmmm, bare en lille kommentar til food_life (undskyld trolden1) Hvor ofte "slagter" du en fisk????
Jeg ville da hellere "flå" den.
Kunne ik` la` vær`

Laurenzio

Kommentar
Fra : ALBERTTRODS

Dato : 10-05-03 20:13

Det hedder slagtet men renset-og når man hiver skindet af hedder det flået-jeg er erhvervsfisker-og når vi steger fladfisk plejer vi at snitte dem 2-3 gange på begge sider-eller lige lægge dem i fryseren i en times tid-så er du næsten ovre problemet med hensyn til at fisken bugger op-men problemet vil altid opstå når fisken er frisk.

Kommentar
Fra : ALBERTTRODS

Dato : 10-05-03 20:13

Det hedder slagtet men renset-og når man hiver skindet af hedder det flået-jeg er erhvervsfisker-og når vi steger fladfisk plejer vi at snitte dem 2-3 gange på begge sider-eller lige lægge dem i fryseren i en times tid-så er du næsten ovre problemet med hensyn til at fisken bugger op-men problemet vil altid opstå når fisken er frisk.

Kommentar
Fra : ALBERTTRODS

Dato : 10-05-03 20:14

Det hedder slagtet men renset-og når man hiver skindet af hedder det flået-jeg er erhvervsfisker-og når vi steger fladfisk plejer vi at snitte dem 2-3 gange på begge sider-eller lige lægge dem i fryseren i en times tid-så er du næsten ovre problemet med hensyn til at fisken bugger op-men problemet vil altid opstå når fisken er frisk.

Accepteret svar
Fra : ALBERTTRODS

Modtaget 10 point
Dato : 10-05-03 20:14

Det hedder slagtet men renset-og når man hiver skindet af hedder det flået-jeg er erhvervsfisker-og når vi steger fladfisk plejer vi at snitte dem 2-3 gange på begge sider-eller lige lægge dem i fryseren i en times tid-så er du næsten ovre problemet med hensyn til at fisken bugger op-men problemet vil altid opstå når fisken er frisk.

Kommentar
Fra : ALBERTTRODS

Dato : 10-05-03 20:22

sorry det var kun meningen at sende 1-men det gik så langsom at jeg ikke troede at det virkede:)

Kommentar
Fra : trolden01

Dato : 11-05-03 11:05

Tak til alle jer der gider besvare... og det er da hyggeligt med en lille debat om slagning/flåning...

Godkendelse af svar
Fra : trolden01

Dato : 11-05-03 11:06

Tak for svaret ALBERTTRODS.