/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Autostart af Internettet
Fra : 285
Vist : 305 gange
120 point
Dato : 10-05-03 15:18

Hvergang jeg starter computeren, starter Internettet også automatisk. Det vil jeg gerne være fri for. Hvad kan der gøres?
Rent teknisk kører jeg med Windows 98, 2.udgave, samt Explorer 6.0 over kabel.

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 10-05-03 17:04

sluk Dit USB Modem

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 10-05-03 17:46

Prøv at kontakte din udbyder og forelæg dem problemet.
Fortæl dem også at du har renset for spyware o.s.v.
m v h
HC

Kommentar
Fra : qviim

Dato : 10-05-03 20:49

Hvis jeg husker rigtigt, er der et lille ikon nede til højre som ligner et ur eller et eller andet. det dobbeltklikker du så på og der åbnes en boks og så vil der stå: INTERNET EXPLORER: Start hver gang computeren åbnes eller noget i den stil....

Kommentar
Fra : Smitty

Dato : 13-05-03 14:44

Hej "285";

Kan du ikke komme med en lidt nærmere beskrivelse? Er det net-forbindelsen der åbner sig - eller er det selve explorer?

Når man er tilsluttet via kabel-modem svarer det til at være på ADSL - dvs. du har hele tiden forbindelse - uden "Dial-Up" eller noget andet - Egentlig meget praktisk; men selvfølgelig også med en sikkerhedsrisiko!
Er det denne du vil af med, så lav en "genvej" til din LAN forbindelse. Når du dobbelt-klikker på denne burde det være muligt at lave en DisConnect; men det skal gøres manuelt!

Såfremt det er selve explorer der starter; så prøv via din stifinder at kigge i menuen "Start". Der kan meget nemt være kommet en Explorer icon ind - og alle programmer der ligger her bliver pr. automatik startet.
Du skal formodentlig kigge både under dit eget brugernavn, samt under "All Users" og "Default User"

Skriv endelig tilbage med flere informationer, hvis ovenstående ikke hjælper.

/MVH Smitty

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 13-05-03 15:08

Smitty>>> Nogle kabelforbindelser har en "idle-tid" på 2 timer. Bl.a. Stofanet, så der logger man ind igen hvis der ingen aktivitet har været i 2 timer.

Kommentar
Fra : 285

Dato : 13-05-03 15:10

Der er tilsyneladende tale om et meget mystisk problem, som jeg har prøvet at få løst ved to lejligheder (spørgsmål fra 2. juli plus spørgsmål fra 9. maj), men endnu har ingen fundet De vises Sten.
Ingen af de netop foreslåede løsninger ordner problemet.
God fornøjelse med de små grå!!!

Kommentar
Fra : xou

Dato : 13-05-03 15:40

hej !
hvilket identifikation kræver internet udbyderen for at vide det er fra din
computer der er koblet op - kode/bruger navn eller ip ???

Kommentar
Fra : 285

Dato : 13-05-03 15:48

Til xou: Jeg er ikke noget teknisk geni, så du må forklare dig lidt tydeligere. Hvor finder jeg de oplysninger?
I øvrigt er min udbyder ikke del af problemet. Det er tjekket. Jeg har også haft ham i halvandet år uden ændringer, mens problemet 'kun' er fra juli måned.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 13-05-03 15:56

ok -hvis du fik et brev med at der kræves et bruger navn + adgangkode for at koble sig på nettet kunne du
have sæt det til automatisk og ved at ændre det kan du styre dine opkald
hvid det er ved din ip (din computerens adsresse på indsternettet eller det lokale netværk)kan din indternet udbyder se
hvem der kabler sig på of det vil så ikke løse dit problem.
var såmen det jeg tænkte...med de små grå....

Kommentar
Fra : JudAs.J.LAiR.P

Dato : 22-05-03 13:15

Hvad mener du med at internettet starter automatisk? Ringer den op af sig selv? starter internet explorer af sig selv? Hvilken forbindelse har du? ADSL eller noget hvor man bruger modem?

Med venlig hilsen
JudAs.J.LAiR.P

Kommentar
Fra : 285

Dato : 22-05-03 14:58

Til JudAs:
Hver gang jeg tænder for min computer, starter Explorer automatisk. Det gør Outlook Express også, men det er i orden, for det er den indstillet til, men det gælder ikke Explorer.
Jeg kører ADSL (og kan altså være på hele døgnet til samme pris).
Bemærk iøvrigt at jeg har prøvet at få problemet løst ved to tidligere lejligheder. Tjek gerne disse spørgsmål!

Kommentar
Fra : JudAs.J.LAiR.P

Dato : 22-05-03 16:23

Okay, så det du vil have den til er at lade være med at køre Internet explorer ved opstart af computeren. Start med at se om internet explorer ligger under din start menu. altså Start -> programmer -> startup

hvis den ikke ligger ovenstående sted så prøv i registreringsdatabasen:
tryk start -> kør
skriv: regedit
HKEY_CURRENT_USER -> SOFTWARE -> MICROSOFT -> WINDOWS -> RUN

Hvis der inde under denne nøgle ligger noget som refererer til iexplorer så slet det.

Når du har gjordt dette burde den ikke starte internet explorer længere.

Med venlig hilsen
JudAs.J.LAiR.P

Kommentar
Fra : 285

Dato : 22-05-03 16:36

Jeg har prøvet at følge din streng.
Efter WINDOWS kommer (hos mig) CURRENT VERSION, og derefter EXPLORER. Her ligger en mappe ved navn RunMRU indeholdende tre data. Er det den? Kan den slettes uden problemer???

Kommentar
Fra : JudAs.J.LAiR.P

Dato : 22-05-03 16:42

nej det er ikke den. Den skal bare hedde "Run". du må ikke slette hele run men kun den nøgle som refererer til iexplorer.exe
forresten så prøv også lige denne streng:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\MICROSOFT\WINDOWS\RUN

Kommentar
Fra : JudAs.J.LAiR.P

Dato : 22-05-03 16:47

hvis du ikke kan finde den så kan du evt. prøve at søge efter den ved at trykke F3 og så skrive: Iexplore.exe
så finder den sikkert nogle steder hvor den refererer til denne fil. slet det KUN hvis du ikke er i tvivl om det er netop den linie som foresager i dine problemer. Hvis du er i tvivl så skriv lige til mig hvor du fandt noget som referede der til. Så skal jeg nok hjælpe dig så godt jeg kan.

Med venlig hilsen
JudAs.J.LAiR.P

Kommentar
Fra : 285

Dato : 22-05-03 16:58

På den nævnte streng får jeg en mappe frem, der hedder RUN, og derefter OPTIONAL COMPONENTS, hvor der ligger tre mapper med navnene IMAIL, MAPI og MSFS. Kan det bruges til noget?
Ideen med Iexplore.exe gav ikke noget.

Kommentar
Fra : JudAs.J.LAiR.P

Dato : 22-05-03 17:01

okay, hvis den ikke fandt iexplore.exe så er det ikke i registreringsdatabasen den er gal. Men der er stadig en mulighed, nu har jeg ikke lige win98 på denne computer, men jeg skriver lige om et par minutter når jeg har afprøvet nogle ting på en 98 maskine. Jeg vender frygteligt tilbage.

Kommentar
Fra : 285

Dato : 22-05-03 17:07

Du er en knop, JudAs. Jeg glæder mig til at høre fra dig, men tag det roligt, for jeg lukker for i dag nu. Good hunting!

Kommentar
Fra : JudAs.J.LAiR.P

Dato : 22-05-03 17:08

Okay, nu har jeg lige kontrolleret nogle ting. Hvis du nu trykker star -> kør
skriv: command

nu åbner din computer et dos vindue.

skriv:
cd \
cd windows
edit win.ini

Nu vil der komme en blå skærm frem hvor der står en masse ting. Nu trykker du F3 og skriver: run
nu søger den så efter strengen run i din win.ini fil. skriv lige tilbage hvad den har stående i run. Den finder sikkert en linie som hedder: run=
det er det efter lighedstegnet vi er interesseret i.
Vær opmærksom på at der kan stå run flere steder i filen, så når du har fundet et sted så tryk F3 igen så finder den det næste, hvis der altså er noget næste sted.

Med venlig hilsen
JudAs.J.LAiR.P

Kommentar
Fra : 285

Dato : 22-05-03 17:08

Du er en knop, JudAs. Jeg glæder mig til at høre fra dig, men tag det roligt, for jeg lukker for i dag nu. Good hunting!

Kommentar
Fra : 285

Dato : 23-05-03 15:35

Så har jeg prøvet din idé, men den gav vist ikke noget. Der var godt nok en linje med teksten run=, men der stod intet andet på den.

Kommentar
Fra : JudAs.J.LAiR.P

Dato : 23-05-03 15:45

er du sikker på at internet explorer ikke ligger under:
Start -> programmer -> start

Med venlig hilsen
JudAs.J.LAiR.P

Kommentar
Fra : 285

Dato : 23-05-03 15:52

Ja da, det var det første, jeg så efter helt tilbage i juli måned, hvor problemet startede (af sig selv(!?)). Jeg vil påstå, at alle de 'almindelige' muligheder forlængst er afprøvede!

Kommentar
Fra : JudAs.J.LAiR.P

Dato : 23-05-03 16:07

prøv evt. at rename navnet på din iexplore.exe så den f.eks hedder iexplore1.exe istedet. genstart computeren, nu vil der så forekomme en fejl, men måske kan den fejl pejle dig ind på hvor henvisningen til filen kunne ligge...

Med venlig hilsen
JudAs.J.LAiR.P

Kommentar
Fra : 285

Dato : 23-05-03 16:12

Det tør jeg ikke!

Kommentar
Fra : JudAs.J.LAiR.P

Dato : 23-05-03 16:20

hehe, jeg kan forstå din mistro til mit forslag, men du ødelægger ikke noget ved at gøre det. du kan jo altid bare ændre navnet tilbage.
Hvis det går helt galt så trykker du F8 når den skriver starter windows 98...
her kommer en menu frem hvor du vælger: start computeren i ms dos tilstand (eller noget lignende)
når den er startet går du ind i det bibliotek hvori du ændrede navnet på iexplore.exe f.eks hvis den lå i c:\program filer\internet explorer :
cd \
cd progra~1 (program filer skrives på denne måde da vi er i dos og den ikke understøtter lange fil navne, hvis du er i tvivl om hvad mappen hedder kan du altid bruge kommandoen: dir)
cd internet~1 (det samme gælder selvfølgelig for internet explorer)
rename iexplore1.exe iexplore

nu har du ændret filnavnet tilbage og er klar til at genstarte din computer præcist som den var inden du ændrede noget...

Kommentar
Fra : 285

Dato : 23-05-03 16:38

Jeg glemte rent, at jeg ikke har nogen iexplore.exe blandt mine filer og mapper. Det så vi jo i går. Måske er den der et sted (det må den vel være), men der kommer intet frem, når jeg søger.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-05-03 13:43

When Windows Starts (All Versions)
Remove a startup application
If you're trying to remove a program and can not find it in the StartUp folder (usually C:\WINDOWS\Start Menu\Programs\StartUp), then it may be launching from one of the registry keys below. To remove it, delete the value associated with the program you want to remove.

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run]
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce]
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunServices]
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunServicesOnce]
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\Userinit]

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run]
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce]
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunServices]
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunServicesOnce]
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows]

It may also be loaded from the [Load] or [Run] sections of your WIN.INI file, found in the Windows directory.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-05-03 14:12

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Browser

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\Setup\AllowStart

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 28-05-03 10:11
Kommentar
Fra : 285

Dato : 28-05-03 10:33

Til Manse9933:

27-05-03 13:43: Disse har været undersøgt før uden resultat.
27-05-47 14:12: Jeg har hverken Browser eller Allowstart disse steder.
28-05-03 10:11: Downloadet og installeret men intet sker (Jeg får hele tiden kun Install ud af anstrengelserne. Der åbnes ikke nogen startmappe).

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 120 point
Dato : 28-05-03 10:43

Okay, hvis jeg løber ind i noget nyt så skriver jeg,det er lidt svært at huske
hvad du har prøvet,det ser ud til at du har været hele vejen rundt efter hånden,mystisk.Jeg har aldrig oplevet noget lignende.

Manse9933

Kommentar
Fra : xou

Dato : 28-05-03 15:57

hej !
jeg har været inde på det før men kig her på billedet:
http://www.wintip.dk/9x/tools/msconfig.htm
det er den du få ved at skrive:msconfig i KØR i menuen start
find fanen start og fravælg alle [x] på de forskellige start elementer
genstart
derpå åbnes msconfig automatisk og du kan dels igen sætte [x]ved alle og dels se om det hvade en go virkning hvis -
er det bare at prøve sig frem i startelementerne....

Godkendelse af svar
Fra : 285

Dato : 24-08-04 09:39

Tak for svaret Manse9933.