/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
GoBack
Fra : Rellom
Vist : 507 gange
300 point
Dato : 10-05-03 14:42

Nogen der kender noget til programmet GoBack?

Det fulgte med som et tillæg til Norton SystemWorks 2003 - http://www.roxio.com/en/company/news/archive/prelease030417.jhtml -
og skulle installeres separat.

Det gjorde jeg så i første omgang.
I anden omgang afinstallerede jeg det imidlertid igen.
For mere anmasende program har jeg da aldrig oplevet.

Når man starter computeren, toner det frem med et animeret logo efter
Windows-logoet - og i det øjeblik skrivebordet åbnes, lægger det flg. besked
nede i højre hjørne: Protected by GoBack, som man så lige skal have et par sekunder
til at blive imponeret over, inden Windows kan komme videre.

Det er muligt at deaktivere programmet, men så får man ved opstart af computeren
besked om, at GoBack er deaktiveret, og om man virkelig ikke ønsker at aktivere det.
Hvilket er næsten lige så irriterende som logoerne.

Derfor valgte jeg som sagt at afinstallere det. Og nu spørger jeg:

1. Var det klogt at afinstallere GoBack?
2. Hvad kan GoBack, som Windows eget systemgendannelsesværktøj ikke kan?
3. Hvad skal man med GoBack, når man har Norton Ghost (som iøvrigt ikke kan køre,
så længe GoBack er aktiv)?

Jeg kører Windows ME - 576 mb ram.

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 10-05-03 15:02

Her kan du læse noget mere om GoBack
http://www.roxio.com/en/products/goback/index.jhtml

Om du så vil bruge det eller ej, er et temperamentspørgsmål. Jeg benytter det IKKE selv, da jeg indtil dato ikke har haft de store problemer med mine programmer og system. Men det kan være at jeg installerer det, hvis jeg ryger ind i gentagne problemer.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 10-05-03 15:38

Hej catbody

Jeg kendte godt dit link i forvejen. Det er der, jeg har fundet det link,
som jeg selv bringer.

Ligesom du har jeg ingen problemer med mit system og mine programmer.
Men du skriver, at det kan være, du installerer GoBack, hvis du ryger ind
i gentagne problemer.

I så fald må du jo mene, at GoBack kan noget, som Ghost og Windows eget
systemgendannelsesværktøj ikke kan.

Men hvad?

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 10-05-03 15:54

PS! Hvis GoBack virkelig har særskilte kvaliteter, er det efter min mening for sent
at installere det, når først problemerne èr opstået, eftersom dets systemgendannelsesfunktion
kun kan føres tilbage til installationstidspunktet.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-05-03 16:38

Jeg tror du selv har svaret på dit eget spørgsmål Rellom Hvis du bruger ME med systemgendannelse og norton ghost er der ikke den store grund til at bruge GoBack. Svarer lidt til at bruge livrem og seler efter min opfattelse

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 10-05-03 16:48

Hej tedd

Jeg er økonomisk afhængig af, at min computer fungerer, så jeg bruger
meget gerne både livrem og seler.

Hvis livremmen brister, har man så stadig selerne til at holde bukserne
oppe med!

Men er det sådan, det hænger sammen her?
Kan man forestille sig, at GoBack vil være i stand til at redde ærterne
i en situation, hvor både Windows egen systemgendannelse og Norton Ghost
er out of function?

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-05-03 16:54

De hævder jo selv de kan redde alt undtagen hardware failure! Så hvis din harddisk ryger er der ikke noget at gøre. Hvis det ikke er det kan du jo altid sagsøge symantec

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-05-03 16:56

Med hensyn til Norton ghost vil du jo altid kunne lave et image vha. en norton ghost opstartsdiskette, så skulle det kompatilibetetsproblem være ude af verdenen

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 10-05-03 17:09

Hej tedd

Jeg ved godt, at ingen af dem kan reparere hardware-fejl.
En ghost-opstartsdiskette har jeg allerede lavet - og dermed mener du så,
at jeg ingen grund har til også at køre GoBack?

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 300 point
Dato : 10-05-03 17:18

Jeg vil mene nej, men som du selv siger så går du gerne med livrem og seler. Fordelen ved goback er at du ikke behøver bootdisk og du har en chance for at holde email og aftaler helt op til date. Hvad ME's systemgendannelse dog osse kan. Der er dog altid en risiko ved vira kommende fra internet. Så det er op til dig selv Rellom

Godkendelse af svar
Fra : Rellom

Dato : 10-05-03 19:16

Tak for svaret tedd.
Jeg føler mig nu tilstrækkeligt bekræftet i, at jeg gdot kan klare mig uden GoBack.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 10-05-03 19:17

gdot = godt.