/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Hvad er lovligt??
Fra : malmin
Vist : 1556 gange
100 point
Dato : 06-11-10 19:19

Jeg indrømmer gerne at jeg ikke har forstand på jagt, så derfor beder jeg jer jægere om hjælp.

Jeg bor langt ude på landet, med marker så langt øjet rækker, og i området er der også skov og moser. Det er noget som rådyr, hare, Canadagæs, fasaner, duer agerhøns, ræve, o.s.v. godt kan li´, og det kan jægerne også!!

Her kommer spørgsmålet så: Hvor tæt på min jord må jægerne gå, når de stiller an til at skyde? Jeg har noget jord, som absolut ikke er udlejet til jagt, men alligevel drøner haglene på ruderne i huset, så man tror at der står nogen ude foran og smider småsten på vinduerne. Det er igen, igen, sket her til aften.

For 3-4 år siden var der nogen nye der lejede jagten, på noget af den jord der støder op til min jord, og der startede "haglvejret". Jeg har talt med dem om problemet - på en venlig måde - men fik forklaringen, at det var fordi vinden blæste i retningen af mit hus, så det skulle jeg ikke tage mig noget af, for det ville ikke ske mig noget, selv om jeg gik derude, fik jeg at vide. NEJ FORHÅBENTLIG IKKE, tænkte jeg. Men det er et ubehageligt problem, og mine gæster synes absolut heller ikke om det, men jeg vil ikke ind i en nabo/jæger konflikt. Hvis det sker, ved man jo aldrig hvor meget større problemer man så kan pådrage sig.

Men i kloge jægere her i dette forum kan sikkert gi´mig svare på om det må komme hagl ind på mine ruder, og hvordan jeg bedst får løst problemet.

Hilsen malmin

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 06-11-10 19:35

Hej Malmin

Der skal skydes på en sådan måde, at der ikke sker haglnedfald på anden mands tag, gårdsplads, ting, eller have, derom ingen tvilv.

Når du har henvendt dig på en ordentlig måde, og problemet stadigvæk er der, så giv dem helt klar besked om, at de så må imødese en henvendelse til jordbesidderen fra dig, og hvis de bliver dumme i mælet, kan du lige så godt blande landbetjenten ind i sagen, med det samme overfor de pågældende.

Uheld kan ske, men ikke gentagne gange, og du har retten på din side, som du skitsere tingene her. Det lyder som om det er andetræk de er på, men det gør ingen forskel. Haglene må ikke ramme dit tag, ting gårdplads eller bygningsmasse, det er klart ulovligt.

Kontakt eventuelt den lokale jagtforeningsformand og forklar ham probelemet, for det vil han ikke lade gå upåtalt hen og han kender sikkert de pågældende.

Teoretisk må de stå med ryggen imod din hæk og skyde på deres egen jagt.

Du vil forhåbentlig ikke pådrage dig yderligere besvær overfor dine naboer, ved at bede dem om at opføre sig ordentligt og efter loven, for så stopper deres jagteventyr meget brat.

Med venlig hilsen
BW

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 06-11-10 20:19

Der er kun en løsning - du skal skyde igen!!!!

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 06-11-10 20:49

Foruden det som bettewisser skriver, skal jægerne være mindst 50 meter fra din ejendom, før de må afgive skud.

Mvh.
HH

Og Flash...ja, har er bare halvskør i låget

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 06-11-10 20:57

Halvskør? Det er en ren krigserklæring at beskyde ens hus, og så er der kun en ting at gøre - og det er at gribe til våben! Som du selv skriver, så bor du langt ude på landet, og der er det kun jungleloven der gælder!

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 06-11-10 21:42

Man skal da tage højde for vinden når man skyder.............eller hvad ??

Står de og skyder med ryggen mod hækken og haglene ryger ind i vinduerne er der enten orkan som modvind eller også er der noget seriøst galt med gøbben.

Accepteret svar
Fra : betterwisser

Modtaget 100 point
Dato : 06-11-10 21:52

Hej H.H.

Takker for tilretninmgen, hækken er unormal bred i mit tilfælde

Herunder de omhandlede § `r

Mvh
BW

Citat
§ 19. Der må ikke under jagt afgives skud inden for en afstand af 50 m fra beboelsesbygninger, medmindre der foreligger samtykke fra beboeren.

Citat
22. Ingen må jage på en måde, der

· 1) udsætter vildtet for unødige lidelser,

· 2) skader personer, husdyr eller genstande eller udsætter personer for nærliggende fare for at blive skadet eller

· 3) medfører haglnedfald på anden persons bolig, have eller gårdsplads.

Stk. 2. Personer under 18 år, der har gyldigt jagttegn, må kun udøve jagt i følge med en person over 18 år, der også har gyldigt jagttegn.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 06-11-10 21:53

He, he - en virkelig god udlægning af problemet og løsningerne - d´Herrer. Jeg synes Betterwisser anviser en farbar vej - for om muligt at få de omtalte jægere til at opføre sig fornuftigt. HH skriver, at nabojægerne skal være 50 meter fra ejendommens bygninger, men 50 meter er ikke meget i et haglskud.
Dialogen må prøves en gang til - hvorpå du retter henvendelse til vildtkonsulenten, som har myndighed til - om nødvendigt - at rekviere politi til et gennemsyn af jægernes lommer og oppakning. Den slags plejer at hjælpe.
Held og lykke med projektet.

Mvh.
TGP

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 06-11-10 22:19

Politiet er slet ikke de rigtige at sætte ind her! Næh, vi skal have militæret til at rykke ud her - en enkelt omgang napalm en lørdag eftermiddag skulle kunne løse problemet. At kigge i deres lommer hjælper intet - skyd først, og spørg bagefter!

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 06-11-10 22:22

Hej Tonga

Tak for bemærkningerne.

Nej 50 meter er ikke meget, men § 24 er jo stadig gældende.
På godser og større gårde, kan man sagtens havde større afstand til bygningerne end de 50 meter

Så ingen skud mod bygningerne m.m.. under nogen omstændigheder. Vi ganger jo hagles diameter med 100 meter i en ca sikkerhedfaktor. Så de 50 meter skal minimum ganges med 6 ved de mindste hagl.

Mvbh
BW

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 06-11-10 22:23

Åh, man er nok blevet misforstået.
Du skal være mindst 50 m. væk inden du afgiver skuddet - og der må selvfølgelig ikke falde hagl hagl på anden mands grund.

Flash, luk arret.!!!

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 06-11-10 22:31

Citat
På godser og større gårde, kan man sagtens havde større afstand til bygningerne end de 50 meter

RadierWasser

På godser og større gårde, kan man sagtens havde større afstand fra hække, og til bygninger end de 50 meter.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 06-11-10 22:40

Jeg forstår ikke liiige hvad du mener med ovenstående, BW

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 06-11-10 22:52

Hvis hækkene groer i skellet og bygningsmassen er 52 meter væk, er det lovligt at stå på post med ryggen imod den omtalte hæk, og være på jagt, på eget revir.
Selvfølgelig skal § 24 stadigvæk overholdes.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 06-11-10 23:01

Alle de regler har intet at sige når først luftvåbenet ankommer til stedet.

Jeg ved i øvrigt også at alle dyrene i hakkebakkeskoven er ved at træne en elite enhed af ænder der som snigskytter skal bekæmpe fjenden, så alle jægere skal forvente kamp til det yderste i fremtiden. Jeg ved at dyrene i hakkebakkeskoven allerede har fået lavet flere udstoppede jæger trofæer, der nu hænger indeni et hult egetræ et hemmeligt sted i skoven.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 06-11-10 23:16

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 06-11-10 23:26

Hvad gør man så, hvis naboens 19-årige datter render rundt i næsten ingenting?? Hvor skal man kigge hen?

Mvh. Tonganeseren

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 07-11-10 02:31

Jeg er ikke et øjeblik i tvivl; var der nogen der skød på mit hus, ringede jeg øjeblikkeligt til politiet.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 07-11-10 10:33

Citat
Hvis hækkene groer i skellet og bygningsmassen er 52 meter væk, er det lovligt at stå på post med ryggen imod den omtalte hæk, og være på jagt, på eget revir.
Selvfølgelig skal § 24 stadigvæk overholdes.

Nej, det er ikke lovligt.!!

Med ejendom menes ikke bygninger - men hele grunden.
Altså, hvis du planter hæk, træer eller noget helt 3. i skellet, skal jægerne før de må afgive skud, være mindst 50 meter væk - og stadig, må der ikke ske haglnedfald på privatgrund.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 07-11-10 10:46

Citat
Hvad gør man så, hvis naboens 19-årige datter render rundt i næsten ingenting?? Hvor skal man kigge hen?
Op på trappestigen Det er vist smag og behag, hvor man starter med at kigge.
Nogen starter oppefra, andre nedefra, men en over begloning efterfulgt af høje pift, og råb vil være helt på sin plads, for at stimulere tøsen. og så kan man heller ikke blive beskyldt for en kratluring vel .

Mvbh
BW

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 07-11-10 11:22

Hej malmin.

Det er kedeligt dét du har været ude for, men som Tonganeseren skrev i et svar, få en snak med den lokale vildtkonsulent. Nu ved jeg ikke hvor i landet du befinder dig, men på følgende hjemmeside kan du finde den nærmeste: http://www.skovognatur.dk/Jagt/Vildtraad/Vildtkonsulenter/

Håber du finder en løsning på problemet, for naturligvis skal man ikke lade sig byde den slags af uforstandige jægere !! Langt de fleste jægere er heldigvis ansvarlige og ganske fornuftige mennesker, som ønsker et godt forhold til sine naboer.

Øjenvidnet4
MULTI-X
Højer Sluse

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 07-11-10 12:14

Hvis dialog ikke har den ønskede virkning, er der kun en myndighed, som kan tage sig af det, og det er politiet, med en anmeldese på ulovlig jagt fra husejeren.

Vildtkonsuleneter har ingen lov hjemmel, udover den vejledende del.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-11-10 12:55

Hvis nu at jægerne lod deres lommelærker blive hjemme ???

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 07-11-10 13:06

Betterwisser.

Jeg ville i den situation som malmin er i, få en snak med vildtkonsulenten i området og evt. få ham til at formidle kontakt til jægerne - så ved jægerne at myndighederne er inde i billedet og dét kan formentlig være med til at bløde lidt op, så jægerne forstår alvoren ! Det med at blande politiet ind i problematikken, kan man bruge som sidste udvej - for lovens bogstaver er helt klare !
Du ved fra hundetræning, at man ikke starter dressur af ny hund med at klappe køteren et par på skrinet, sådan blot forebyggende, det fremmer ikke just samarbejdet ! Jeg mener man kan sidestille dette problem med hundedressurens abc.
Lad være med at fyre al krudtet af fra starten - hvis du senere skulle få brug for at sætte trumpf på, har du reelt ikke noget at gøre godt med, andet et par på skrinet - og det er sgu' da en fallit-erklæring.

Øjenvidnet4
MULTI-X
Skærbæk

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 07-11-10 13:41

Jeg er meget glad for alle de der kommenterer mit spørgsmål.

Jeg lader spørgsmålet stå lidt endnu, for jeg vil - tror jeg nok - tale med jægerne en gang til. Og så er det jo godt med alle de ting i skriver, både hvad der gælder i følge loven, men også hvad man siger, for ikke at min hund en dag ikke kommer hjem med et skud hagl i rumpen, eller andre ubehagelige konsekvenser, fordi samtalen blev til en ophedet diskussion.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 07-11-10 14:10

Øjenvidnet

Se mit første indlæg. Det er det som man skal forholde sig til, og lad os lige holde begge ben på jorden, der er hverken lovet bål eller brand vel.

Der er tale om hagl nedfald og ikke målrettet skud på vinduerne, det er selvølgelig galt nok, men hvis de før omtalte råd fra mig ikke hjælper, ja så er den eneste relevante myndighed altså politiet. Efter hvad Maamins udsagn sker dette haglnedfald ofte også efter at han har talt med de pågældende og fået beskeden om, at det er blæsten som blæser haglene ned på hans vinduer, og han bare skal se bort fra dette, allerede her viser typerne sig, som en gang stupide herre, længere er den ikke.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 07-11-10 14:18

Jeg synes du skal sætte dig ned og se en gammel Clint Eastwood film, og søge inspiration der til hvordan du løser dit problem - her har du mit foreslag til både en dialog og til hvad handling du evt. kan vælge hvis dialog ikke virker:

Mulighed 1 - dialog: http://www.youtube.com/watch?v=UznxI3Z4NU8&feature=related

Mulighed 2 - handling: http://www.youtube.com/watch?v=2MJPAWG-BC0&feature=related

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 07-11-10 14:35

Malmin.

Skal man forstå dit sidste indlæg således, at din hund løber frit omkring også på naboens grund ?
For hvis det er tilfældet, så har du sgu' ikke meget at "handle" med !! Du skal holde din hund inden for eget matrikelnr. Dine "søde" naboer skyder formentlig ikke din hund, i hvert tilfælde ikke uden at have givet behørige advarsler gennem dagspressen - men hvis de har et horn i siden på dig p.g.a. dit hundehold, ja, så er tanken om lidt ligegyldighed m.h.t. haglnedfald jo nærliggende: "Noget for noget" ??

Øjenvidnet4
MULTI-X
Vester Hjermitslev

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 07-11-10 14:58

Citat
hundehold, ja, så er tanken om lidt ligegyldighed m.h.t. haglnedfald jo nærliggende: "Noget for noget" ??
Det mener du forhåbentligt ikke, det er sgu det ikke det vilde westen, så er det jo lige før at Flash skal ind over også, klap lige hesten.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 07-11-10 15:44

Jeg kan da godt forstå at jægerne helst ser at du kontakter en "vildtkonsulenet", som sandsynligvis vil råde dig til at flytte hjemmefra de dage hvor jægerne er på jagt, så jægerne kan få ro til at skyde løs på må og få.

At tro at "vildtkonsuleneten" kan eller vil gøre noget som helst ved sagen er naivt.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 07-11-10 16:06

Betterwisser.

Du plejer da nok at kunne forstå en tekst - er det virkeligt så svært at se ironien i mit svar ?? Det beklager jeg du ikke kan se !

BertelBrander.

Vi bruger de muligheder der er på legalt vis. Hvis vi derimod tilskynder til selvtægt, er vi da virkelig på afveje. Har du haft dårlige erfaringer med Vildtkonsulenterne/SkovNaturstyrelsen. eller udtaler du dig blot som ikke vidende ikke jæger ?

Øjenvidnet4
MULTI-X
Randers Regnskov

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 07-11-10 16:32

Det er ikke selvtægt at melde en klar forbrydelse til politiet, det er derimod ulovligt at forsøge at skjule en forbrydelse. Og for at der ikke skal være nogen tvivl: At sende hagl fra et jagtgevær ind over andres grund, så de rammer deres huse, er ulovligt.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 07-11-10 16:46

Malmin henvender sig sobert og pænt, og spørger om vil vil give ham en hånd, med et eksakt problem.
Min mening er at give ham dette, uden at køre selve sagen ud i "grøften" .

Jeg kan ikke læse ironien i dit svar nej, og alt taget i betragtning, er Malmin herinde for at få en hjælpene hånd og ikke andet.
Ironi og sarkasme er helt ok, brugt af de rigtige på de rigtige alt andet lige

Mvh
BW

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 07-11-10 16:50

Jeg har ingen erfaring med "vildtkonsulenter", men deres opgave er ikke at sikre at landet love bliver overholdt, det er en opgave for politiet.

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 07-11-10 19:29

Jeg fik ikke forklaret at jeg 100% ved at min hund kun er på min grund. Men for at jeg nævnte det, var fordi jeg har hørt en del om nabostridigheder og hvad det kan medfører, og så tænkte jeg på at jægerne måske kunne blive lige så ubehagelige.

Ham der har lejet jagten, sender ofte sine venner ud på jagt - uden selv at være med. Og der har jeg en del gange måtte ud og fortælle de herre, at det var på min jord at de har sat skjul op, og stillet an til jagt. De fleste undskylder meget at de har taget fejl af hvor jagtområdet var, men jeg har været udsat for at blive overfuset af et par fyre, der sagde at de havde fået at vide at jeg var en millimeter paragrafrytter, der kun holdt øje med om jægerne nu gjorde noget galt.

Men jeg ved at jeg kun har været venlig, når jeg har talt med ham der har jagten. Selv da han og hans jagt kammerat og deres hunde krydsede min jord, for at komme fra en jagtmark til en anden jagtmark han havde lejet. Det ville jeg ikke have, for hundene løb gennem min mose og jagede dyrene ud på den anden mark, og der stod "tilfældigt" lige et par jægere og fik sig et par rådyr!! Jeg påpegede venligt at jeg under ingen omstændigheder ville have jægere til at gå på min jord. Jægeren prøvede at forklare at de skulle ud på en flere kilometer tur, hvis de ikke måtte krydse min jord, men det ville jeg ikke gå med til. Og alt skete i en kammeratlig tone - troede jeg, indtil jeg så hørte at jeg var en millimeter paragrafrytter, der holdt øje med om jægerne gjorde noget galt!

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 07-11-10 19:57

Du skal hverken finde dig i at jægerne skyder på dit hus eller at de driver jagt på din jord (selv om de nok selv vil hævde at de bare går forbi).

Igen må jeg påpege at de rigtige at henvende dig til er politiet. Hvis du ser jægere på din jord, så tag et billede og vis det til politiet.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 07-11-10 20:08

Minefelt siger jeg bare - så kan de lære på millimeter hvor din grund går til!

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 07-11-10 21:51

Det er ikke fair at skøjte vildtkonsulenten hen i området for passive pampere, som måske har noget i klemme - sådan jagtligt.
En vildtkonsulent repræsenterer Skov & Naturstyrelsen og kan formidle bøder for overtrædelse af jagtloven.
Jeg nævner vildtkonsulenten fordi han til enhver tid kan rekviere politiet, når han ved selvsyn har undersøgt sagen.
Der kunne jo ske det, at en mindre labil politiassistent ikke kunne mobilisere den fornødne forståelse for problemerne - hvorefter anmelderen måske bliver afvist. Med vildtkonsulenten i baghånden, har man meget stærke kort på hånden.

Gad vide om der er tale om jægere på jagt ved Løvenholt?

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 07-11-10 22:12

Den eneste vilde konsulent jeg kan komme i tanke om kunne være passende til denne opgave er Rambo!

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 07-11-10 22:26

Men OK ! Nu ved vi jo ikke om der har været afholdt en forudgående vildtparade med iagttagelse af vore gode traditioner. Men det må Bent Ballegaard kunne forklare, idet han er kammersjuk med Robert Hæ. Ret skal være ret.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 07-11-10 23:04

Citat
den fornødne forståelse for problemerne

Hvor svært kan det være? Det er ulovligt at skyde på andres huse, det er ulovligt at drive jagt på andres jord, uden tilladelse. Det behøver politiet ikke en "vildkonsulent" for at se!

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 08-11-10 08:21

Fra : Tonganeseren

Dato : 07-11-10 22:26

--------------------------------------------------------------------------------
Men OK ! Nu ved vi jo ikke om der har været afholdt en forudgående vildtparade med iagttagelse af vore gode traditioner. Men det må Bent Ballegaard kunne forklare, idet han er kammersjuk med Robert Hæ. Ret skal være ret.

Mvh.
Tonganeseren

-----------------------------------------------------------------------------------

Så har tomben igen suttet for meget på vinflasken - hvad har det indlæg med dette emne at gøre??

Og hvad har RH`s Jagt med mig at gøre? Jeg var da ikke med. Jeg har et bille af tomben hvor han hejser en gammel rå op i sin svigerfars flagstang er det en vildtparade?????

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 08-11-10 10:36

Ballesvansen skrev: "Og hvad har RH`s Jagt med mig at gøre? Jeg var da ikke med. Jeg har et bille af tomben hvor han hejser en gammel rå op i sin svigerfars flagstang er det en vildtparade?????"

Hvad for en bille????

Og så har jeg modtaget en mail fra en midtjyde. Han var en af jagtdeltagerne - og havde det skidt med de andres optræden. Han skriver, at du var med på jagten - og at du tog billedet, hvor Robert Hæ er med.
Bustet igen - Ballesvans.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 08-11-10 10:50

Igen bliver Balledoof taget i en løgn - han har ellers lige påstået, at han ikke var med !!

Det er utroligt - hvor dumme tror han vi er, denne løgnagtige slapsvans

Øjenvidnet4
MULTI-X

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 08-11-10 11:03

Det er da altid noget, at han kan bruges som kameraholder.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 08-11-10 11:22

Citat
Jeg har et bille af tomben hvor han hejser en gammel rå op i sin svigerfars flagstang er det en vildtparade
Mener du et billede.... altså et foto..?

Det er grove beskyldninger, bb1.!!
Hvis du ikke kan bevise påstanden, synes jeg, du skulle knytte sylten.

Der er sku' da ingen jægere - der bare har en lille smule hjerne, der hænger et stk. råvildt op i en flagstang...... Den var sku' morsom..

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 08-11-10 11:38

Hej heidi Ho.

Du har helt ret. Det ville være vanvittigt at hænge en rå op i en flagstang. Og Bajutten har ikke et sådan billede. Men hvis man bladrer lidt i BajutBents gamle billeder, så finder man noget der ligner en rå - hængt op i en lade, hvor man ser noget der ligner en flagstang.

Men desværre for BajutBent, så har han taget fejl af billederne. Jeg husker godt nævnte billede - som han selv har taget i Løsning. Men sådan går det, når man lyver så meget, at man henad vejen løber sur i historikken.

Men man kunne jo opfordre Bajutten til endnu engang at lægge omtalte billede ind på sin hjemmeside - så alle kan se det.

Mvh.
Tonganeseren
Sidder på min flade og kigger på småfugle ved foderbrædtet.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 08-11-10 14:55

BertelBrander skrev:

Citat
den fornødne forståelse for problemerne

Hvor svært kan det være? Det er ulovligt at skyde på andres huse, det er ulovligt at drive jagt på andres jord, uden tilladelse. Det behøver politiet ikke en "vildkonsulent" for at se!

Det er nok fordi du ikke helt ved hvordan systemet fungerer. Du har naturligvis ret i, at en politianmeldelse ville være på sin plads, men politiet har besluttet sig til at prioritere - som det hedder - og jeg vil vædde min gamle bushhat på, at anmelderene intet får ud af at ringe til polisen.
Det hænger sammen med bevistes stilling. Kan anmelderen fremvise mærker efter haglene, eller har han samlet nogle sammen i tagrenden? Kan han det, så er sagen meget klar.

Men når en vildtkonsulent tilkalder politiet - så skal de komme - og gør det altid.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 08-11-10 15:07

Hold nu op tombe.
Du sender mig to billeder et hvor du har bundet råen fast til traktoren og et andet, hvor den er hængt på i en pæl, som din svigerfar enten normalt bruger, som flagstang eller også er det hans gamle flagstang, som han er for nærigt til at smide ud...

Derfor H.H. - Jeg lyver ALDRIG er du ikke snart blevet klar over det???????????

Tombaneseren oreklet fra Humlebæk har hængt en gammel rå op i en flagstang

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 08-11-10 15:31

Bevis det - Ballespreder. Det gør du bedst ved at lægge billedet ind på din hjemmeside. Så kan vi alle afgøre om du igen er fuld af løgn.

Men nu trækker du igen i land, nu hvor du skal levere varen.

Ingen tror dig over en dørtærskel, fordi du i tidens løb er blevet snuppet i et utal af løgne.

Men kom nu med beviset - eller log ud på Kandu.

Ellers nogle fine billeder du fik taget.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 08-11-10 19:20

Holde nu op Tombe. Den eneste der aldrig har kunnet/ ville stille med beviserne. Det er da dig!!!

Hvor er beviset på, at du har haft sæde i dyreetisk råd - dit navn er jo ikke på listen????
Hvor er beviset på, at der er kronvildt på din svigerfars jagt?? - du har vist gips afstøbninger af noget der lige så godt kan være spor efter en tyrekalv - frem med billederne?????

Bevis også lige, at du er en 68 årig gammel sur mandsling, som er så skide misundelig på alle andre, så han skal genere alt og alle for at overleve - Her påstår han sandelig, at han er et ungt menneske - bevis det????
Hvor er beviserne????????????????????????????????????????????????????????????????

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 08-11-10 19:35

Kun en komplet idiot kan stille sådanne spørgsmål.Men det er jo også kompressormontør Bent Bajut der gør det. Åh ja. Ynkeligt.

Men vi må så konstatere, at når det kommer til beviser for påståede løgne - så er Ballehyleren meget, meget tilbageholdende. Sølle pjok.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 08-11-10 19:56

Tonga, jeg ved godt hvordan "systemet" fungerer. Hvis nogen har gjort noget ulovligt, ringer man til politiet, det er helt enkelt og der er ingen som helst grund til at rode 3. part ind i sagen.

Uanset om din fuldstændige irrelevante "vildtkonsulent" bliver blandet ind i sagen, er det malmin der skal levere oplysningerne til politiet, det er malmin der skal have en eller anden form for bevis. Og hvis malmin kan sandsynliggøre at hans hus er blevet beskudt, skal politiet nok dukke op.

Den eneste grund til at du vil have blandet "vildtkonsulenten" ind i sagen er at du håber at han kan overbevise malmin om at han skal finde sig i at hans hus bliver beskudt af jægere og at jægerne driver ulovlig jagt på malmins grund.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 08-11-10 21:28

Jamen, BertelBrander, så siger vi det. Rart at få at vide, hvad man tænker på.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 08-11-10 22:51

B.B. Selvfølgelig har du helt ret Tomben er en person, der helt er uden for pædagoisk rækkevide og kun har en tro, nemlig, at alt havd han siger er det rigtige.
Han har A L D R I G indrømmet, selvom nogle har ført klare beviser for at han tager helt fejl.
Selv ikke i denne nemme sag, siger han blot: Så siger vi det.....

Men igen igen oraklet har talt ingen andres mening tæller.......

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 08-11-10 22:57

BajutBent skriver:

"Selv ikke i denne nemme sag, siger han blot: Så siger vi det....."

Hey Fjols! Er du klar over hvad du skriver i ovenstående linie???

Tonganeseren

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 08-11-10 23:49

Nej den er unem, åh hjælp den er hård med humorknappen. Det er graverende herligt, at nogen kan være så ufrivillige komiske også i de nemme sager, uden selv at opfatte eller vil det.

Mvbh
BW

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 09-11-10 00:00

Det er squ som at skyde på en udstoppet Mufflon i indhegning. Der er heller ikke meget der rører sig i hovedet på BajutBent. Alt er vissent og dødt. Det der rører sig for øjeblikket - er kun nerver.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 09-11-10 14:40

Hey Fjols! Er du klar over hvad du skriver i ovenstående linie???

Ganske rigtigt tombe - jeg skrev du var et fjols

For første gang nogen sinde, har tombe forstået noget andet end det har selv har skrevet

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 09-11-10 16:40

Hey Fjols! Er du klar over hvad du skriver i ovenstående linie???

Ganske rigtigt tombe - jeg skrev du var et fjols (her mgl. et punktum)

Og nej! Du skrev følgende: --------------------------------------------------------------------------------

"B.B. Selvfølgelig har du helt ret Tomben er en person, der helt er uden for pædagoisk rækkevide og kun har en tro, nemlig, at alt havd han siger er det rigtige".

Hold da helt ferie hvor du roder rundt i tingene - uintelligente kvaj. Og så er der 5 (fem) fejl i halvanden linie. Nu må det snart være slut. Det er jo en skandale.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 10-11-10 00:55

Om der så var 150 stavefejl - så er jeg ganske sikker på at folk efterhånden er blevet klarover- hvem fjolset og den uintilligente er.....

Ham der ikke engang kan svare på to simple spørgsmål: Oraklet, Tombaneseren fra Humlebæk.

Der blev afskediget på grådt papir fra en jagtforretning, fordi han var uegnet til jobbet?????

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 10-11-10 02:45

På forhånd undskyld til de personer, der har taget mit spørgsmål seriøst. Det er ikke til jer denne her røffel er.

Helt ærligt!! Hvorfor skal min tråd ødelægges af interne stridigheder?? Jeg har ikke gjort nogen af jer noget. Opret dog en tråd hvor i kan svine hinanden til, og lad min tråd være seriøs. Der er heldigvis flere der har givet mig nogle gode råd, og nogle morsomme bemærkninger med på vejen, men det andet kan jeg ikke bruge til noget, og jeg har heller ikke bedt om at blive indblandet i jeres mudderkastning - som jeg alligevel ikke forstår et ord af.

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 10-11-10 07:51

Til malmin.

Jeg synes du har stillet et absolut relevant spørgsmål og har også fået nogle gode råd - men jeg er også enig i, at der har været alt for meget "fnidder". Det er absolut beklageligt !

Mit råd til dig vil være at lytte til hvad Tonganeseren og Øjenvidnet har sagt, nemlig kontakt via den lokale Vildtkonsulent VK, som jo ikke er en hvemsomhelst, men det offentliges repræsentant over for alle, både ikke-jægere og jægere, og som, i givne situationer, har muligheden for evt. mægling de uenige parter imellem. Som sidste udvej for et sammenbrud for forhandling, kan politiet inddrages.
Har du iøvrigt talt med udlejeren/ejeren af jorden, der støder op til din jord ? Jeg synes ikke han optræder nogetsted ? For ham der udlejer jagten, kan heller ikke være interesseret i ballade med naboerne !
Jeg tager det som givet, at enhver der har bidraget med en kommentar, har gjort det ud fra bedste overbevisning - nogen kan man være enig med andre ikke. Personligt er jeg aldeles uenig med BertelBrander som påstår, at VK er en del af et system der kun tilgodeser jægerne og lader alle andre i stikken. Han skriver bl.a. også gentagne gange, at dit hus bliver beskudt !! Det fremgår jo ingen steder ? Haglnedfald er noget andet end en direkte beskydning. For hvis det er tilfældet, er situationen lige pludselig af kriminel karakter og så er det politianmeldelse !!
Dit lille paradis lyder som en rigtig perle, så jeg forstår udmærket at du vil passe på det. Den opførsel som disse "jægere" udviser, er helt og aldeles uacceptabelt. Det er bestemt ikke udtryk for alle danske jægeres opførsel.

Med venlig hilsen
Provsten1
Multi-X
Slagelse

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 10-11-10 12:27

Normalt har et godt naboforhold stor betydning, så mon ikke landmanden kan fortælle jagtlejerene, hvor skabet skal stå, ellers er der nok andre som kunne overtage jagten.
Jeg kan forstå at balladen er størst, når ham som egentlig har lejet jagten ikke er med, der er jo heller ikke sikkert, at han bare kan rende rundt, som et passer ham uden lejer er med.

Mvh
BW

Godkendelse af svar
Fra : malmin

Dato : 10-11-10 13:40

Hej betterwisser.

Jeg vil sige tak for din medvirken i min tråd. Jeg er glad for de paragraffer du henviser til og de andre gode råd som du har givet.

Hilsen malmin

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 10-11-10 15:08

Tak for det Malmin.

mvh
BW

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 10-11-10 20:15

Citat
Haglnedfald er noget andet end en direkte beskydning.

Man skal vist være jæger for at se forskellen, og dermed have en interesse i at bagatellisere problemet til "haglnedfald".

Det er da muligt at jægerne i deres absurde politiske korrekthed vælger at kalde hagl der rammer malmins ruder for "haglnedfald", lad os bare kalde en spade for en spade og kalde det beskydning.

Og jeg vil fastholde at vildtkonsulenten er fuldstændig irrelevant her, han kan intet andet end forsinke og forplumre sagen, hvilket selvfølgelig også er i jægernes interesse, men på ingen måder i malmins interesse.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 10-11-10 22:08

OK, for at spare tid smider vi squ bare en napalmbombe - så sparer vi også vildtkonsulenten og Dyrenes Beskyttelse. Jaw""

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 10-11-10 22:22

Jeg kan se at de "konstruktive" forslag står i kø fra tonga, først vil han hidkalde en "vildtkonsulent" fordi nogen har skudt på en hus, nu vil han kaste med napalm bomber, det ene forlag er mere vandvittigt end det andet.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 10-11-10 22:54

Hej Bertel Afbrænder.
Du skriver følgende epistel - og gør det akkurat lige så godt som BajutBent. Tillykke med det. Ironi forstår du ikke, og humoristisk sans er en by i Rusland - for dig.

--------------------------------------------------------------------------------
Jeg kan se at de "konstruktive" forslag står i kø fra tonga (med stort T - tak), først vil han hidkalde en "vildtkonsulent" fordi nogen har skudt på en (et hus) hus, nu vil han kaste med napalm bomber (napalmbomber), det ene forlag er mere vandvittigt (vanvittigt) end det andet.

Kan du have en Glædelig Jul

Med venlig hilsen
Tonganeseren

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 10-11-10 23:09

Hvis tonga havde haft andre grunde til at hidkalde "vildtkonsulenten" end at forhale og forplumre sagen, er jeg sikker på at han havde nævnt dem. Jeg kan så uden videre konkludere at det har han ikke, så grunden til at tonga fortsætter med at vrøvle om "vildtkonsulenter" kan kun være at tonga ønsker at dække over jægere der går rundt og skyder på folks huse.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 12-11-10 17:36

Citat
Man skal vist være jæger for at se forskellen, og dermed have en interesse i at bagatellisere problemet til "haglnedfald".

Man behøver nu ikke være jæger for at se forskellen, på et direkte skud, eller et haglnedfald.

Da vinduerne vil være knust ved en beskydning.
Modsat vil glasset være intakt ved et haglnedfald, da dette ikke skader hverken folk eller fæ, samt bygningsdele.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 12-11-10 19:42

Under alle omstændigheder, man må ikke skyde på en sådan måde at hagl rammer folks vinduer, uanset hvor direkte der blev skudt på huset! Det er ulovligt og burde mindst takseres til en øjeblikkelig og livslang frakendelse af jagttegn og våbenbesiddelse.