/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Solidt udv. Gearsystem
Fra : lukas2502
Vist : 667 gange
100 point
Dato : 06-11-10 15:51

Hvem ved noget om et SOLIDT udvendigt gearsystem, gerne lavt gearet

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 06-11-10 16:19

til hvad?

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 06-11-10 18:46

En Cykel, der skal køre på både grus og asfaltveje, ikke til konkurrence.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 06-11-10 20:27

De bedste er japanske...

Dyrest og er bedst er Shimano,
men vi har klaret os i mange år med den billigere og udmærkede Nishiko.

Du kan få 3 klinger foran med bjerggear, hvis der er det du ønsker,
så kan du cykle op ad en lodret mur, hvis friktionen ellers tillader det,
men naturligvis er udvendige gear ubeskyttede og ikke så robuste som indvendige gear...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 06-11-10 20:33

Ikke Nishiko men Nishiki, nogle af verdens mest robuste udvendige gear...

Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 100 point
Dato : 06-11-10 21:01

Jeg ville nok kigge på Shimanos mountainbike grupper, og hvor lavt elelr højt gearet den er kan du jo selv styre med valg af kasette

Godkendelse af svar
Fra : lukas2502

Dato : 07-11-10 08:45

Tak for svaret Kortoververden.