/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Damprenser
Fra : pifo
Vist : 6523 gange
50 point
Dato : 06-11-10 10:45

Er der nogen herinde, der har personlig erfaring med damprensere, og måske endda kan anbefale et mærke?
Alternativt hvis nogen kan henvise til en test af forskellige mærker?
Jeg har flisegulv i entreen, og fugerne er vanskelige at få rigtig rene. Kan damprenseren hjælpe mig til rene fuger?
Jeg vil meget gerne høre om personlige erfaringer

Accepteret svar
Fra : Christa.N

Modtaget 60 point
Dato : 06-11-10 10:57

For mange år siden, lige da de var kommet frem, købte min svigermor én (der kostede kassen)
Den kunne tage alt - desværre kan jeg ikke sige hvad navnet var eller finde ud af det.

Jeg har selv købt en lille håndmodel, der ikke er noget værd !!!

Så konklusion er: pris og kvalitet hører sammen !

Sammenligeligt med støvsugere - en lille batteri drevet håndmodel og en industri støvsuger ...

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 06-11-10 11:15

Hrj pifo.
Jeg har for mange år siden købt hos onkel Harald..
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=6364&Grp=&n=30100
Denne model som jeg linker til her er en nyere model.
Men det fortryder du ikke. Jeg bruger den lige netop til det samme.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 07-11-10 06:24

Hvilket udstyr er der med til den, du har, Pia? Og hvad bruger du den til? Er der sådan en dims med til at dampe tøj også? Og en smal dysse til fugerne i badeværelset? Kan man ændre trykket på dampen eller er der kun én indstilling?
Kan sådan en damprenser også tage kalken i badeværeslet?

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 07-11-10 12:31

Citat
Hvilket udstyr er der med til den, du har, Pia?

Der er lige præcis det samme udstyr som der er til den jeg hr linket til.
Til fugerne på badeværelset bruger jeg den lille runde studs.
Jeg kan ikke stille på trykket på min , men det kan da være at denne model har den funktion. DEt ved jeg jo ikke.
Til tøj bruger jeg den ikke der har jeg et dampjern i stedet for.
Og ja jeg syntes at kalken forsvinder men det skal jo ikke være et ordentligt lag kalk...altså måneder gammelt.

Godkendelse af svar
Fra : pifo

Dato : 22-11-10 09:10

Tak for svaret Christa.N. Jeg tror du har ret. Pris og kvalitet hænger sammen. Jeg tror jeg ender med at købe en Alto. Håber den er god