/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Dyreetisk Råd 2
Fra : Provsten1
Vist : 1189 gange
200 point
Dato : 05-11-10 06:31

Kommentar
Fra : bb1
Dato : 05-11-10 03:13
--------------------------------------------------------------------------------
Ja, dette dyreetiske råd er helt ude i grøften. Hvis jeg var kylling, så ville jeg helt klart vælge, at være fasan eller agerhøne kylling.

De har en langt bedre opvækst end lørdagskyllingen. De får alle revet hovedet af i en maskine uden at have oplevet naturen udenfor. De andre kyllinger har dog en chance for at overleve og føde unger helt naturligt!

Ovennævnte kendte forfatter, riffel- og hundeinstruktør i DJ-regi og iflg. egne udsagn, underviser i erhvervelse af jagttegn, Bent Ballegaard Knudsen (BBK), harcelerer over Dyreetisk Råd som værende uforstandige i omgangen med fredninger, opdræt m.m.
Jeg er enig i, at "lørdagskyllingen" er dødsdømt helt fra første færd og at det udsatte fuglevildt alt andet lige har en chance for at overleve, i hvert tilfælde for en kortere eller længere periode !
Men at en såkaldt jæger og naturelsker som BBK påstår, at "de andre kyllinger har dog en chance for at overleve og føde unger helt naturligt" !!
Skriger det ikke til himlen af uvidenhed fra et menneske der burde vide bedre ???

De bedste hilsner
Provsten1
MULTI-X
Med en lille fjer på

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 05-11-10 07:03

Det er slet ikke gået op for mig at en kylling kan få kyllinger det må være noget med alle de homonforstyrende elementer der findes i foder og sprøjtegifte som bruges her og der
Knudsen kan du ikke fortælle os hvor mange af de kyllinger du udsætter inden jagten går ind, som når at blive voksne, inden de får kyllinger?

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 05-11-10 07:20

Kære alle

Vi jægere argumentere altid med, vi kun jager og nedlægger jagtbart vildt, det som naturen har for meget af, derfor klinger det lidt hult, når der udsættes fugle kun med et formål, og det er at skabe et kunstigt overskud.
TRD

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 05-11-10 08:15

Ja Provst, det er sgu' nydeligt, når skvatpisseren Balledoof ikke kender forskel på pattedyr og fugle !!!!
Gad vide, hvorledes han og hans Bajutvenner formerer sig - er det ved at lægge æg eller føder de levende unger !!!

Hvorfor skriver han iøvrigt til de mennesker der ikke kan svare ham ?? Det er da ikke særligt intelligent.

Dyreetisk Råd er oprettet for at imødegå "jægere" som Bendt Ballegård, som i dollartegnets navn tror sig hævet over "normale" jægere, der høster af naturens overskud. At nogle udsætter ganske få fugle til supplement af den vilde bestand, er ok, men når man udsætter i massevis af fugle blot med afskydning for øje, melder jeg pas. Ligeledes er det helt uantageligt at udsætte høns i kasser på morgendagen for "jagten" - det forekommer nemlig også visse steder. Derved får Dyreetisk Råd virkelig vind i sejlene - en opgave som DJ burde tage sig af !!

Øjenvidnet4
MULTI-X
Storkespringvandet

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 05-11-10 09:15

Hylerne opretter blot en ny tråd også fortsætter de blot i den, men det er denne sag for alvorlig til.
Dyreetisk råd, som Tombaneseren, D.L.S. oraklet blev udpeget til, at være medlem af, fordi han boede nærmest og D.L.S. ikke havde råd til at sende en anden og blot lidt klogere.
Dyreetisk råd forlanger stop for alt opdræt og udsætning!!!!!!

Dermed har tombaneseren solgt ud af en af D.L.S. mærkesager: Nemlig den lille mand jagt og hobby opdræt.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 05-11-10 09:29

Hvor kan man jage lørdagskyllinger? Jeg har altid ønsket at skyde sådan en, men har aldrig fundet ud af hvor de gemmer sig endnu.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 05-11-10 10:15

Hej bb1.
Du er sku' da en underlig mand.!
Du afslutter "dit indlæg" med;
Citat
Flabede indlæg fra Hylerne vil ikke blive besvaret af mig...
Havde du i farten glemt, at du havde blacklistet "hylerne"

Du skriver endvidere;
Citat
Dyreetisk råd, som Tombaneseren, D.L.S. oraklet blev udpeget til, at være medlem af, fordi han boede nærmest og D.L.S. ikke havde råd til at sende en anden og blot lidt klogere.

Det dyreetiske råd består af føgende:
Professor, dr.phil. Peter Sandøe (formand)
Professor Pia Haubroe Andersen
Gårdejer Britt Brøchner-Nielsen, Landbrugsorganisationerne
Vicedirektør Bengt Holst
Proprietær Per Bach Laursen, Landbrugsorganisationerne
Adm. direktør Peter Mollerup, Dyreværnsorganisationerne
Agronom Dorte Rebbe Schou, Forbrugerrådet
Kontorchef Jens Teilberg Søndergaard
Dyrlæge Anne Sørensen
Dyrlæge Mette Vaarst, Dyreværnsorganisationerne
Journalist Gorm Vølver

Alle er udpeget for perioden 15. maj 2010 til 15. maj 2013.

Kan du få øje på Tonganeserens navn.? Nej vel.

Nu kommer dagens sørgeligste oplysning - endda fra en naturbruger som vil belære andre.
Du skriver;
Citat
De andre kyllinger har dog en chance for at overleve og føde unger helt naturligt!

I Øvrigt mener jeg;
Udsætninger af fasaner i den målestok som godserne benytter af - 30.000 +++ er simpelthen ikke etisk.
Det, der støder mig er, at der bliver solgt dagsjagter med parader på 1500 - 1800 fasaner på paraden.
Jeg har svært ved at se, at det skulle være jagt - det er slagt.

Multi-X
Hvem kom først - ungen eller hønen....

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 05-11-10 10:18

Til Bent Balllegaard Knudsen.

Hvor er det godt at du kan svare direkte i denne tråd - det er jo mere end vi andre kan hos dig !
Derfor opretter vi en ny tråd og jeg synes ikke spørgsmålet er for alvorligt til at blive belyst - tværtimod ! Men det er typisk for din tankegang - jo færre der ved hvordan tingene udøves, des bedre ! Jeg vil hellere have fuldt lys på sagerne, så folk selv kan tage stilling.

Dyreetisk Råd er bl.a. blevet til p.g.a. personer som dig, der ikke kan finde ud af det rimelige i at jage det vildt der er overskud af, og ikke at udsætte kassefugle som bliver sluppet fri umiddelbart før såten bliver blæst begyndt !! Uetisk form for jagt, men det giver nok lidt penge i kassen, så du har råd til at leje jagten på et stort gods/herregaard ?

Med venlig hilsen
Provsten1
Multi-X
På vej !!!

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 05-11-10 14:48

Provst du udtaler dig straks om noget du ikke aner det mindste om for eksempel mine udsætnings tal.
Jeg har ALDRIG udsat fugle i det antal du nævner, men det er jo så let bare at svine andre til

Med hensyn til Tombaneseren E.B.Berthelsen oraklet, som D.L.S. havde placeret i rådet så har han forrådt ALLE Danske jægere og især den lille mands jagt, som D.L.S og andre gode kræfter har kæmpet for i årevis.

Husk dyreetisk råd vil forbyde alt opdræt og udsætning, så historien om de store godser, den holder ikke!!

For hold Jer til det ! – Det er det sagen drejer sig om – er det så svært, så hold Jer væk fra tråden!!

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 05-11-10 14:53

Knudsen, det skriger til himlen efter hjælp, med dine usaglige udokumterede vrøvlerier til skade for os jægere med rent mel i posen.
Du bibeholder din status som et urmenneske, uden etiske eller innovative egenskaber, men er suveærn 1. mand inden for skrigeriet uden hold i noget som helst, andet end plat og løgn, for egen vindning skyld.

På dit fremlejede jagt skal du derfor smide x-antal burfugle ud, for at kunne betale din jagtleje, det har intet med jagt ad gøre, skyd lerduer istedet for.

Var det bedre at Dyre Etiskråd rådførte sig med dig Knudsen, som selv efter min klare belæring om ægget og fødselens mysterier, ikke har kunne overbevise dig om, [B]at æglæggende reptiler og hønsefugle samt crocks ikke føder, men lægger æg, [/B som så klækkes ]

Og et rungende nej til din gang dyremishandling, ved at tillade hønsehold i trådbure på flere etager, grundet engang skydeliderlige mængde slagtskytter, for må disse mutanter af de reele jægere aldrig tituleres som jægere, men som fugleslagtere.

Du kæfter op igen, om hvad du ved, og igen er der en af os, som på behørig saglig vis tilbageføre dine evendlige løgnehistoreier, om hvem der sidder hvad og hvor. Dyrk lidt mindre Trans SM og Bajut gym. og orientere dig, men det er håbløst med dine manglende indlærings evner.

Nu krummer DJ igen tæerne til kugler, over din komplet manglende evner som natur, og etisk jagtformidler, du er rent ud sagt den største skændsel for jægerne som nogensinde har famlede sig til at skrive i offentlig debat;- Knudsen, godt at vi standhaftige har fået dig så godt belyst, så alle kan se hvilken lille gnom du egentlig,- er dit skvat, for det er just ikke den store tilslutning du har omkring din person eller dine meninger.

Den lille mands jagt, er sgu ikke at smide 10.000 skydefugle ud, med en skytte som passer dem og hvor man hver 14. dag majer så mange, man kan ned uden at gå en meter fra standpladsen, lille Bent Ballegaard Knudsen, intet med jagt ad gøre. Lad os få det endnu mere normalisret, med mindre udsætninmger, så det bliver et naturligt bæredygtigt jagtgrundlag som bliver afgørende, end dig og dines bizarre lyster til talskydning på udsatte halvtamme fugle

Din klaphat, selvfølgelig kan du ikke besvare vores udemærkede indlæg, i din egen tråd, da SM TransBent har listet os, men kom du bare herover og øvl løs, som du plejer din skavtmikkel med dine stjålne fjer.

Støt DLS, de har bæredygtig jagt, på vilde fugle som ikke er fødte i en rugemaskine, og smidt ud dagen før masseskyderiet starter op.

Skriv efter mig Trans Bent " fugle lægger æg " " dyr føder levende unger " æg bliver lagt " " unger bliver født ".

For mig, er du lige så naturlig som dit eget gennemtænkte udflod som følger her :
Citat
De andre kyllinger har dog en chance for at overleve og føde unger helt naturligt
, du er genital Bent, simplethen guds gave til Dyreetisk Råd med din dybdegående biologiske viden og en af de største klodser om benet for den danske jægerstand og DJ efterhånden. det største selvmål i Bottrup om omegn.

Et smilende æg, må være det samme som, en meget glad nyfødt Kykkeligky så, inde i hatten på dig Knudsen!! eller hva? og den holder altså heller ikke, din knold!!

MVH
BW
Multi-X Sitter på et klinkeæg

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 05-11-10 15:01

Hej Bent Æggehovede, det her er sgu heller ikke din tråd, den her; mister løgnhals og tyveknægt,

Smut over i din egen hvor der er der stille som i graven, så bare knyt gattet og smut over til din egen stillegade klaphat.

BW

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 05-11-10 15:59

Det er en stor dag for jagten - altså den 4. november 2010, hvor Dyreetisk Råd offentliggjorde deres betænkning. DLS har altid været modstander af udsætning af skydefugle, og det er rart, at Dyreetisk Råd lyttede til de tanker, som DLS håbede på ville blive hørt. DLS har som et programpunkt netop forbud mod udsætning af skydefugle.

Nu skal ændringer først gennem diverse organer, og der vil naturligvis være modstand mod Dyreetisk Råds betænkning om opdræt af skydefugle, men med betænkningen i hånden har ornitologerne og diverse andre interessegrupper fået endda meget stærke kort på hånden. Glædeligt.

At det uvidende bæst - kvajet Bent Ballegaard Knudsen ikke forstår en hujende fis af det hele, burde være en kendt sag for alle. Han har ikke en skid at skulle have sagt - og det piner ham. Med gjalperiet skader han endnu engang jægernes troværdighed, og jeg fatter ikke, at man ikke allerede nu har smidt ham ud af DJ.

Men altså en stor dag.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 05-11-10 16:04

Bent, du skriver;
Citat
Med hensyn til Tombaneseren E.B.Berthelsen oraklet, som D.L.S. havde placeret i rådet så har han forrådt ALLE Danske jægere og især den lille mands jagt, som D.L.S og andre gode kræfter har kæmpet for i årevis
Nu prøver jeg een gang til.
Tonganeseren er ikke medlem af dyreetisk råd.
Kan du finde hans navn imellem medlemmerne - så er du satme dygtig.!!!

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 05-11-10 16:51

Til BBK

"Provst du udtaler dig straks om noget du ikke aner det mindste om for eksempel mine udsætnings tal.
Jeg har ALDRIG udsat fugle i det antal du nævner, men det er jo så let bare at svine andre til"

Vil du ikke nok have den godhed at bevise, at undertegnede har slynget om mig med tal !!!

Det skylder du ikke alene mig, men alle debattører på KanDu - fantast og løgnhals er hvad du er, og de ytringer andre giver udtryk for om, at du er den værste repræsentant for DJ og hele jagtsagen, vil jeg gerne tilslutte mig.

De bedste hilsner
Provsten1
Multi-X

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 05-11-10 17:15

Hvor er det typisk for Balledoof, at han straks begynder at beskylde folk for at manipulere med nogle tal - en gemen tyveknægt er hvad han er, vorherre bevares ! Det er sgu' underligt, at mange af de bekendte han inviterer på Løvenholdt ikke snart har fundet ham for let ()- men det kommer forhåbentligt en dag !! Folk vil ikke blive ved med at blive pisset på, og det forstår man godt !!

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 05-11-10 18:01

Citat
IndsCitat
Indsæt

Ja, dette dyreetiske råd er helt ude i grøften. Hvis jeg var kylling, så ville jeg helt klart vælge, at være fasan eller agerhøne kylling.

De har en langt bedre opvækst end lørdagskyllingen. De får alle revet hovedet af i en maskine uden at have oplevet naturen udenfor. De andre kyllinger har dog en chance for at overleve og føde unger helt naturligt!

æt dit citat her

Hos DJ sidder der åbenbart en person, som ikke kan acceptere Bent B Knudsens lammende uvidenhed, og ikke ønsker de fødende fugle bragt videre på deres hjemmeside, den er sgu også langt ude selv om denne, flotte BB Jagt artikel er født " midt om natten ".
Klaphatte Knudsen køre nu i kyllingehjerne føelser også, her er skidesprælleren på dobbelt hjemmebane der må være bølgelængde på IQ skalaen.

Knudsen går sandelig i kødet på kyllingeslagterierne også, i hans evendelige snotdumhed, " de får hovederne revet af i en maskine ", her burde radervandet, vist også været taget i anvendelse hos DJ, eller endnu bedre slettet hele gøjemøjet.

Nedenstående sakset er fra DJ, tidspunkterne er næsten sammenfaldende for Trans Bents udfoldelser.

dyreetisk råd????? Skriv svar
Dato: 05-11-2010 03:25
Sendt af: Bent Ballegaard, Løsning
Ja, dette dyreetiske råd er helt ude i grøften. Hvis jeg var kylling, så ville jeg helt klart vælge, at være fasan eller agerhøne kylling.

De har en langt bedre opvækst end lørdagskyllingen. De får alle revet hovedet af i en maskine uden at have oplevet naturen udenfor. De andre kyllinger har dog en chance for at overleve og få kyllinger på en helt naturligt!

Men eksperterne mener måske, at der er forskel på kyllingers følelser??

Artikel:

Mvh
BW
Multi-X
igen en til BB jagt

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 05-11-10 19:23

He, he . . ja, hjemmesiden burde hedder BR-Jagt, altså Bar Røv Jagt, Fyr Bøsserne af.

Mvh.

Tonganseren

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 05-11-10 19:55

Ja ikke engang bøsserne er normale, de er sgu knald bang bajutter, er havenisserne fyldt op med sort ris mon?, det kan der jo blive en risretsag ud af, mon det er Knudsen som har lagt navn til, Den Trans Sibiriske Jernbane, selv om det er svært at se noget " Jern " i ham

Mvbh
BW

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 05-11-10 22:03

Jeg helt enig med Dyreetisk råd, mht. udsætninger af fuglevildt.

Men forstår bare ikke at Dyreetisk råd, vil ha' forbudt gravjagt på ræve.

Jeg forstår slet ikke at Dyreetisk råd, ikke har nogen kommentarer til halalslagtning og jødescæchtning (den måde jøder slagter dyr på. Ligner lidt halalslagtning).

Jeg forstår heller at Dyreetisk råd, ikke har nogen kommentarer til de lange transporter af dyr til slagtning - herunder den lange transport til Italien med slagteheste.

Eller er det noget jeg har overset i farten..?

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 05-11-10 22:29

Hej HH.

Jow da. Du har overset nogle ting - som også jeg ikke har været opmærksom på. Men her er en opdateret liste over allerede færdiggjorte udtalelser fra Dyreetisk Råd.

Sakset fra Justitsen:

RÅDETS UDTALELSER
(Forrest i de trykte udtalelser er en liste over de personer, der var medlemmer af Det Dyreetiske Råd ved udarbejdelsen af den pågældende udtalelse. Ikke alle udtalelser er dog fremstillet i dette format. Rådets medlemmer ved udarbejdelse af de øvrige udtalelser oplyses hos Justitsministeriet.)

Udtalelse om dyreforsøg (september 1992, findes også i engelsk oversættelse)*.pdf

Udtalelse vedrørende svineproduktion (oktober 1993, findes også i engelsk oversættelse)*.pdf

Udtalelse om buejagt (september 1993)*.pdf

Udtalelse vedrørende hold af dyr, der kan frembyde fare eller skabe frygt, eller som vanskeligt kan holdes i fangenskab på

Udtalelse vedrørende slagtefjerkræ (februar 1995)*.pdf

Udtalelse om økologisk husdyrproduktion (november 1995)*.pdf

Udtalelse om bioteknologi i forbindelse med dyr (juni 1996)*.pdf

Udtalelse om skadedyrsbekæmpelse (maj 1997)*.pdf

Udtalelse om rituelle slagtninger (april 1997)*.pdf

Anvendelse af "Ovum-Pick-Up"-teknik til opsamling af oocyter fra tamkvæg (marts 1998)*.pdf

Udtalelse om hold af heste (marts 1998)*.pdf

Udtalelse vedrørende afregistrering af visse lægemidler til heste (november 1998)

Udtalelse om avl af dyreracer, hvor fødselsvanskeligheder vil forekomme hyppigt (december 1998)

Bilag til, Udtalelse om avl af dyreracer, hvor fødselsvanskeligheder vil forekomme hyppigt (december 1998)*.pdf

Udtalelse om avl af hunde og katte (april 1999)*.pdf

Pressemeddelelse vedr. udtalelse om avl af hunde og katte

Udtalelse om etiske grænser for medicinsk og kirurgisk behandling af familiedyr (september 1999)*.pdf

Pressemeddelelse vedr. udtalelse om halekupering af hunde

Debatoplæg om kloning og kloningsrelaterede teknikker (juni 2000)

Udtalelse om kloning af dyr (februar 2001)*.pdf

Pressemeddelelse vedr. udtalelse om kloning

Udtalelse om æglæggende høner (juni 2001)*.pdf

Pressemeddelelse vedr. æglæggende høner

Udtalelse om kloning (april 2002)

Udtalelse om pelsdyrproduktion (januar 2003)*.pdf

Pressemeddelelse vedr. udtalelse om pelsdyrproduktion

Udtalelse om katte (september 2004) *.pdf

Pressemeddelelse vedr. udtalelse om katte

Udtalelse om rituelle slagtninger 2005 *.pdf

Pressemeddelelse vedr. udtalelse om rituelle slagtninger *.pdf

Udtalelse om jagt med rovfugle (januar 2006) *.pdf

Udtalelse om malkekvæg (februar 2006) *.pdf

Pressemeddelelse vedr. udtalelse om malkekvæg *.pdf

Udtalelse om menneskers seksuelle omgang med dyr (november 2006) *.pdf

Pressemeddelse vedr. udtalelse om menneskers seksuelle omgang med dyr*.pdf

Mand eller mus? Redegørelse om etiske aspekter ved kimæreforskningen (oktober 2007)

Man or mouse? Report on ethical aspects of chimaera research (original text October 2007, translated version January 2008)

Udtalelse om familie- og hobbydyr (juni 2008)

Pressemeddelelse vedr. udtalelse om familie- og hobbydyr

Supplement til redegørelsen ”Mand eller mus?” (november 2008)

Udtalelse om jagt (oktober 2010) (pdf)

Pressemeddelelse vedr. udtalelse om jagt (pdf)

SIDST OPDATERET: 04.11.10 08:55
JUSTITSMINISTERIET SLOTSHOLMSGADE 10 1216 KØBENHAVN K TLF 72 26 84 00 FAX 33 93 35 10 EMAIL: JM.@.JM.DK

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 05-11-10 22:30

Jeg kan betro dig - HH, at Dyreetisk Råd er blevet upopulære hos en masse brancher.

Mvh.
Hawaibondens gode ven
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 05-11-10 23:07

Mht. gravjagt, så er Dyreetisk Råd enig med S&N om at jagtformen formodentligt er den mest effektive måde at regulere ræve på. Det er derfor mere tilfangnetagne ræves anvendelse til træning, der giver rådet etiske tømmermænd. Og jeg er sådan set helt på linie med den holdning. Og da hold af ræve alligevel vil blive udfaset i 2016, er der ikke de helt store problemer i sagen.
Det svarer jo til at genbruge vagtler og agerhøns til hundetræningen, noget som de fleste på denne hjemmesides jagtsektion længe har været enige om.
Dyreetisk Råd har derfor intet at udsige om gravjagt, bortset fra at rådet ikke synes om, at ræven dermed fratages din "friplads" - altså kedlen som "helle". Der tales derfor ikke om noget forbud mod gravjagter, hvis uddrivelsen ad åre kan foregå uden anvendelse af hunde. F.eks. med rensebånd etc. .

Men alt det kan du læse i Dyreetisk Råds "Udtalelse om jagt", som er udgivet af Justitsminisetriet.

Nu skal man ikke lytte til de "falske profeter", som hver for sig har deres helt personlige udlægning af udtalelsen. Helt galt går det, hvis mindre intelligente medborgere får fat i udtalelsen - altså folk der hverken kan læse eller skrive.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 06-11-10 01:20

- Hvor er det skønt, at Tomben nu helt kan afsløre sig selv og sine rabiate meninger!!!!!

Men kære H.H. Han mangler stadig at svare på følgende:

Du påstår at han ikke har været medlem af rådet - Altså kan vi konstatere, at han er fyldt med løgn og det er så hermed fastslået.

Nu forholder det sig imidlertid sådan, at rådet blev træt af hans rabiate meninger og smed ham ud!

Tilbage er der så at forklare. Hvordan Tomben kan være medlem af D.L.S. når han har ødelagt en af deres mærkesager: Den lille mands jagt!!!!!

Rådet vil jo have alt opdræt, udsætning og jagt forbudt. Sådan noget kan kun opstå i hjernen på mennesker, som ikke er jægere

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 06-11-10 01:48

Bent Bagløber.

Når du engang har fået fat på rapporten, så blad om på side 33, hvor du i højre spalte kan læse et navn, som du elsker overalt på jorden. Det er såmænd rådet der sender en tak til dem, der har kommenteret et tidligere udkast til de indladende, mere faktuelle dele af udtalelsen. Og hvem tilhører så navnet? Tjaeeee, det er såmænd min gode gamle ven - E.B.Berthelsen, som på nær en rævejagt deltog i hele forløbet og evalueringen.

Og så er vi tilbage ved BajutBents yndlingsbeskæfigelse - nemlig at sprede løgne om de mennesker der gennem tiden har lavet tykt grin med idioten fra Bottrupvej i Løsning.
Ak ja. BajutBent er et sygt menneske som trænger til behandling. Indse det nu - kvaj. Du har intet at skulle have sagt nogetsteds. Du burde jo spærres inde for ulovlig udsætning af fugle. Du er jo en simpel forbryder.

Du skriver i denne tråd bl.a. følgende:"Jeg har ALDRIG udsat fugle i det antal du nævner"

Føj da.

Nå, men du kan jo ikke læse med forståelse, så det her er nok bare spildte Guds ord på Ballelars.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 06-11-10 01:51

Leksikalt fra BadutFidusen Bent Ballegaards ordbog:

Redekasse = Fødeklinik

Kommentar
Fra : Skjælvertamp

Dato : 06-11-10 10:27

Hvofor er næsten alle på nakken af bb1 ?
Han har vel lov at ytre sig som alle andre eller skal man være multix'er for at begå sig herinde på jagtsiden ?
Jeg er nyt medlem af kandu men har da fulgt lidt med og jeg synes got nok tonen er lidt grov - eller det er måske normen ?
Inden man eventuel overfaller mig, vil jeg fortælle at jeg er forhånværende jæger som på grund af sygdom desværre ikke kan deltage mere, men interessen er stadig.

venlig hilsen
Skjælvertamp

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 06-11-10 11:17

Velkommen til!

Hvis du har fulgt med, så er spørgsmålet som du stiller vel så rigeligt besvaret!. Nogen må jo forsøge at forklare hvad vi almindelige jægere står for, så det hele ikke bliver en gang løgn og latin.

Hvorfor støtter du ikke bb1 i hans egen tråd egentlig?

BB1 arbejder jo meget gerne under anonyme nicks også, han skulle vel ikke have fundet en ny igen .

Vi overfaller got nok ingen, og aldrig forhånværende syge jægere, men rævekager kan jeg ikke stå for .

Mvh BW

Multi-x
Stadig med bukserne på

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 06-11-10 11:43

Her linket til bl.a. udtalelser fra Dyreetisk Råd

Justitsministeriet: Det Dyreetiske RådDet Dyreetiske Råd blev nedsat første gang den 7. januar 1992. Rådets opgave er, ifølge dyreværnslovens § 25, ud fra en etisk vurdering at følge udviklingen ...
www.justitsministeriet.dk/dyreetiskeraad.html - Cached

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 06-11-10 11:50

Hvofor er næsten alle på nakken af bb1 ?

Svar: Fordi han er et løgnagtigt dumt svin. I årevis har han svinet alt og alle til, og jeg råder dig til -SkjælverTamp - ikke at indlade dig på udveksling af personlige mails med idioten. Han vil, til enhver tid, skrupelløst misbruge din fortrolighed. Mande ejer ikke moral.

I øvrigt tror jeg ikke du har være "kunde" her på Kandu længere end 24-timer - altså når du kan stille et sådan spørgsmål.

Tag dig den fornødne tid til gennemlæsning af gamle "sager" med Ballegaard Knudsen - og kaldet Bajutten fra Løsning, så bliver du meget klogere.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 06-11-10 12:05

Skjælvertamp ved du hvad en Bajut er for en skabning så??
-------XX----- ved du noget om kyllingefødsler og æggefødning ?
------ XX ---- ved du noget el legetøj til hundtræning, og max temp. for leverpostej ?
------ XX ---- ved du hvem Tonganesren er ?
------ XX ---- ved du noget om agerhøns i netstømper eller i fælder
------ XX ---- ved du noget om etisk trofæ omgang med får, skudt i hegninger
------ XX --- ved du noget om udtrykket " skyd på fotografen " og snup linealen bagefter
------ XX --- ved du noget om de store jagtskribenter omkring Bottrup og deres salgsmetoder

Disse spørgsmål har vi aldrig fået helt afklaret, kan du hjælpe måske? Du ser det med andre øjne, og måske med en en meget større indfaldsvinkel end vi andre

Om det har noget med jagt at gøre?? nej overhovedet ikke!!, hvem er den banebrydene til dette?, den overfalllen-, BB Slagt, eller ailias kandujulemanden eller måske allias Skjælvertamp.

Mvh
Bw
Multi-x
See My

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 06-11-10 12:17

Det er rigtig dårlig politik og forvaltning, at DJ som den største jagtkige organisation, ikke har formået at få sæde i dette råd, men forsikringer til dårlige priser, og pay-back til DJ det formår man til fulde.

Det ser ud til at dette råd kan blive en stor faktor fremad rettet, og bare navnet får jo en læmand til at rette ind til højre hver gang.

Desværre har nepotisme drengene i DJ, nok ikke snuden vendt den vej, den peger mest indad imod Visa kortet

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Skjælvertamp

Dato : 06-11-10 12:49

Tak for velkomsten betterwissser
Du spørger hvoffor jjeg ikke støtter bb1 ? Jeg har skam skrevet i hans tråd og mon ikke han svare mig. men sådan en lørdag eftermiddag er han vel på jagt så der er der da ikk noget mærkligt i.
Alle dine spørsmål er da ikke noget nyt i - jeg spørger fordi jeg ikk ved bedre, men hvis ikk du vil svare mig kan du jo blot la være. Jeg syns din bemærkning om at jeg skulle være lig med bb1 er helt malplaseret.

Nu har en sag altid flere sider, så mon ikke bb1 vil være venlig og forklar hans versition - det må vel vær rimligt nok.

Men tak for en hyggelig velkomst. det kan være jeg dukker op igen.

venlig hilsen
Skjælvertamp

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 06-11-10 13:26

Hu Hej hvor hylerne kan hyle, men svare på to enkle spørgsmål kan de ikke - er det virkelig rigtigt at evner ikke rækker - Tjaeee, så er der da en forklaring...

Men altså Jeg har stillet to spørgsmål og dem vil jeg have svar på. For de er ikke svære end et barn kan besvare dem. Så hylere vis nu havd i duer til!!!!!!!!

Har Tomba oraklet, som han gentagende gange har pralet med, været D.L.S. mand i det dyreetiske råd. Ole Roed Jacobsen var medlem for DJ..
Husker i ikke tomben trudsel om, at han ville sladre til O.R.J. om hvad jeg skrev om ham og rådet????????

Er Tomben et værdigt medlem af Dansk Land og strandjagt, nu når han har forrådt sine venner, ved at være med til at indføre et forbud mod den lille mands jagt...

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 06-11-10 13:29

Du skal være så hjertelig velkommen igen, Julemand i forklædning. Alias BajutBent

For at besvare dit spørgmål vil det tage multi-Xrne flere dages intens arbejde, så kig på fordums dages skriblerier. fra Bent Ballegaard Knudsen alias annerkendt Bajut, på alle jagtfora, hvis du er gammel jæger og endt her på Kandu, må du da have set mandens svinerier andre steder?

Når du har fulgt med længe, burde du jo have dannet dig en mening, selv om du ikke ved bedre!

Knudsen dukker op med mellemrum med et nyt nick, hvor han så, på sin egen barnlige facon, roser sig selv og alle hans grimme gerninger, og hvor dårligt han bliver behandlet, er det mon tiden nu igen med trickset

Mvh
BW
Multi-X
Noch eine

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 06-11-10 13:59

Hej Tonga er du på besøg hos TransBent, han staver og gramatikker som aldrig før, eller er der et lille sammenfald med hans nye mentor maybee .

" Lille mands Jagt " Traaaaaaansbent har du ikke 376 HA, at sætte skydefugle ud på, din klaphat..

Det er sgu da dig, der har blacklistet os først, vi gider ikke engang at opretholde din vel, så kom ud af " redekassen " og ryst høet af dig, eller det må være kuvøsen i din jægerhjerne , har du mange hjemmefødsler? ellers får de vel bare en på " skallen " , du er sgu et pragtstykke af en klaphat BajutBent.

Hils overlæren, eller hvem du sitter sammen med, og brygger imod de stygge XXr

BW
Multi-X
Team

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 06-11-10 14:08

Hvilket forbud imod lille mands jagt? Knudsen , har han stoppede dit slagteri, af skydefugle og dine indtjeningsmuligheder for at biholde den lille mands jagt på 375 HA Sig frem sig frem.

BW

Accepteret svar
Fra : Øjenvidnet4

Modtaget 200 point
Dato : 06-11-10 14:30

I en rundkørsel mellem Horsens og Løsning i det østjyske, er der blevet opserveret et stort skilt, sikkert ulovligt anbragt, om jordemoder-hjælp. Der er ovenikøbet et stort billede af en mand?, som til forveksling ligner VomBendt, men iført sygeplejeuniform med netstrømper og højhælede, samt en nedringet kittel som ikke overlader ret meget til fantasien, så er man til lidt buttede piger?, skal man slå vejen omkring. Det skulle efter sigende være billede på prototypen af en Bajut i dansk version

Iøvrigt synes jeg nok, at den nye skribent skjælvertamp ikke har fået så pæn en velkomst som man burde kunne forvente af en flok gentlemen. Lad nu personen udtrykke sig som han vil - vi har sgu' da ikke patent på jagtsiden, blot fordi vi har været her længst !

Øjenvidnet4
MULTI-X
Bandholm Havn

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 06-11-10 14:38

www.jensensafaris.com/Landsbytossen.htm - Cached - Lignende

Skjævlertamp

Her er lidt omkring stakkels Bajut Bent fra andre hjeemsider

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 06-11-10 14:43

Til oplysning for Skjælvertamp, skriver bb1 følgende i sit svar til ham:

"Ja, jeg har blaklistet nogle af hylerne efter at de har blaklistet mig. Det er mest fordi, det er den eneste mulighed KanDU giver"
Igen lyver bb1, ovenikøbet til en ny skribent !! Det faktiske tal for blacklistede er: 1 ud af 12 mulige !!

Derfor er jeg bestemt ikke så venlig stemt overfor Bendt Ballegård Knudsen - man kan ganske enkelt ikke stole på ham

Øjenvidnet4
MULTI-X
Stadig i Bandholm

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 06-11-10 14:44

He, he. Jeg har bemærket nøjagtigt de samme fejl hos Skjælvertamp som hos BadutBent. Så mon ikke det er en og samme person. Skrivestil er et fingeraftryk, og Betterwisser har set rigtigt. BadutBent blev trods alt tidligere afsløret som JulemandenKandu. + den tredobbelte trafik på NetNatur og Jagtformidlingen. Det er squ for barnligt - det her. Så er maddingen smidt ud.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 06-11-10 14:52

http://www.justitsministeriet.dk/fileadmin/downloads/Dyrevaernsraad/Udtalelser_og_tilhoerende_pressemeddelelser/Udtalelse%20om%20jagt1.pdf

Ovenstående er et link til Dyreetisk Råds udtalelse om jagt - frigivet 4. november 2010.

[B]Og specielt til BadutBent Ballegaard:

Gå ind på side 32, hvor du kan finde et kært navn på en person du hader som pesten.[/B]

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 06-11-10 14:55

Arhhh - det er på side 33.

Nu har I hele rapporten (udtalelsen). så I hver for sig kan læse om konklusionerne.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 06-11-10 16:41

Manden med nylonstrømperne, BajutBent, skriver noget om den lille mands jagt. Måske er jeg træt lige nu. Sagerne hober sig op, og undertiden arbejdes der til hen på de små timer.
Men hvordan Fanden kan et forbud mod udsætning af skydefugle få indflydelse på det gedemorderen kalder "den lille mands jagt"???
De de rammes af et muligt forbud mod storudsætning til skydefugle, er squ da de større godser og skovejere, og det har også jeg det fint med.
Muligvis tænker Bajutten på overskuddet (overløberne), men nu drejer sagen sig jo om etik, og sådan noget finder man ikke hos Bajutten. Det er nok derfor han har så svært ved at forstå, hvordan vi andre tænker.
Men måske har andre en anden opfattelse.

Mvh.
Tonganseren
En gammel træt mand

Kommentar
Fra : Skjælvertamp

Dato : 06-11-10 16:46

Jeg er måløs over jeres mistro til hvem jeg er - jeg hedder iøvrig Einar til fornavm. Det er dog fantastisk at jeg bliver beskylt for at være en anden person - det kan jeg tilbagevise med mit ord - hvordan skal jeg ellers bivise hvem jeg er ?
Nu kan jeg bedre forstå hvofor ballegård rasmussen har mistet tiliden til specielt 2 personer herinder - så herfra vil jeg ønske god wekend og tak for "god behandlin".

venlig hilsen

Einar Skjælvertamp

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 06-11-10 16:55

Ja, den er god med dig.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 06-11-10 17:56

Glimrende arbejde Tonganeser.

Det er jo ærgeligt at Knudsen fornægter sine egne. For ham der din ven E.B.Bertelsen, har da vist været i mindretal i forhold til DJ kræfterne.

Denne magtfulde DJ har altså rykket Knudsens hjertblod fra ham, ellers har jeg mistet min fortolkningsevne. De må da om nogen i Knudsens svagtseende øjne, her givet køb på skydefugkeudsætningerne i rådet.

Se nedenstående personlister

Citat
IndsætEndelig vil Rådet gerne rette en ekstra tak til dem, der
har kommenteret et tidligere udkast til de indledende,
mere faktuelle dele af udtalelsen (frem til afsnittet ”Det
Dyreetiske Råds etiske overvejelser”): Caroline Bald
(Skov- og Naturstyrelsen), [B]Erik B. Berthelsen[/B], Bjarne
Clausen, Poul Hald-Mortensen, Hans Peter Hansen,
Christian Hjorth,[B] Ole Roed Jakobsen[/B], [B]Niels Kanstrup,[/B]Henning Noer samt Annette Illum Rosenmunthe.
Eventuelle fejl og mangler i udtalelsen er naturligvis
Rådets ansvar.
Rådet vil afslutningsvis sig tak for lån af fotos til: Michael
Carlsen, [B]Hans Peter Hansen, Danmarks Jægerforbund
herunder Steen Axel Hansen og Niels Søndergaard, [/B]og
Anne Sørensen (medlem af Det Dyreetiske Råd), samt
tak til Steen Andersen, kommunikationschef, DK4,
for lån af TV-udsendelser vedrørende fasanopdræt
og -udsætning; og tak til Lars Engel, direktør, F. Engel
"Deerhunter", for lån af illustration til omslaget dit citat her

Mvh
BW
Bajut Bent husk at give poings for øvelses i din egen tråd.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 06-11-10 21:04

Du har ganske ret - Betterwisser. Knusende godt set.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 06-11-10 22:33

Åh ja - men stadig, Berthelsen er ikke medlem af Dyreetisks råd.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 06-11-10 22:36

fra bb1's tråd

--------------------------------------------------------------------------------
Citat
Kære Ballegård Rasmussen.

Jeg beklager at du skal drags ind i den polymik som jeg tilsyneladn har været skyl i - det har bestemt ikke været hendsigten - men der er åbenbart nogle få personr der skal besteme det hele. så jeg bagger stille og roligt ud igen.

Tak for dit pæne svar til mig - det er mer end andre kunne give.

venlig hilsen

Einar Skjælvertamp

Hvem andre end Ballegaard, kan skrive et indlæg med så mange stavefejl..????

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 06-11-10 22:41

Åh nej, men det er de andre jo heller ikke.

Så Bajut Knudsen behøver jo ikke at udråbe manden, som alene moder til bylder og pest, når det svulmende DJ, var så stærkt representeret med toppen af proppen.

Bajut Knudsen fokusere jo kun på, Tonganesrens ven EB Berthelsen, skulle være den mand som ene og alene, har lukket for storproduktionen af skydefuglene ikke sandt, til den lille mands jagt.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 06-11-10 22:47

Det kan Bajut Einar alias julemandskandu,, han mangler lidt duplik i sine tråde ham BB Slagt, så genopstår " mit navn er Einar " for at hjælpe.
Næste gang er det, Lak Ole fra Blue Oyster Bar Røv som vil komme ham til hjælp

Godkendelse af svar
Fra : Provsten1

Dato : 06-11-10 22:53

Tak for svaret Øjenvidnet4.

Specielt dit syn på nye skribenter - her kunne vi godt opføre os bedre - ingen ved velsagtens med sikkerhed, at Skjælvertampen er bb1 ??

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 06-11-10 23:12

Naturligvis har du ret - Provsten, men denneher var squ for tyk. Fremover skal jeg nok være sød og medgørlig - indtil . . . . . Vuf!

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 06-11-10 23:13

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 06-11-10 23:13

What? Der sket noget teknisk.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 07-11-10 00:01

Tak for points, Provst.