/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Flymuseer i Europa
Fra : merced
Vist : 4177 gange
100 point
Dato : 04-11-10 20:59

Jeg har ledt efter flymuseer her I Europa uden det store held, jeg håber nu af denne vej om det er muligt, om der er nogle som skal have kendskab til evt. en hjemmeside eller lignende, der kan give adresser på flymuseer i Europa.
Venlig hilsen mersed

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 04-11-10 21:00
Kommentar
Fra : paulinfabritius

Dato : 05-11-10 08:53

Hej... mener at have besøgt et for mere end 25 år siden i Lisabon, Portugal. (?)...
venlig hilsen Mogens...

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 100 point
Dato : 05-11-10 09:26

Klik på landet ude til højre, og du vil få oplyst hvor i landet der er et museum

http://www.aviationmuseum.eu/World/Europe/index.htm

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 05-11-10 10:04

Hej!

Spørgsmåler er jo nærmest besvaret.
Her er blot lidt "inspiration" fra Technical Museum Speyer,Tyskland.

http://peecee.dk/upload/view/273719

Som det ses,er der alt fra F-4 Phantom,F-15 Eagle til Boeing 747.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 05-11-10 11:44

Jeg kender bl.a. til Deutsches Museum i München, hvor der er en del, jeg mener også der er et ved Bodensee, både fly og Zeppeliner

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-11-10 11:47

Mosebaek ogkj... her kan i se hvilke museer der er i Tyskland

http://www.aviationmuseum.eu/World/Europe/Germany/index.htm

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 05-11-10 12:43

Daw Nordsted1!!

Nu var det jo ikke mig,der stillede spørgsmålet.Alligevel tillader jeg mig, (jeg mig øøhhh) at sige dig tak for denne store flotte side.Lige noget for os Fly enthusiaster/idioter.

Jeg elsker fly,bare jeg ikke skal flyve i dem.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-11-10 14:49

Daw Mosebaek

Citat
Jeg elsker fly,bare jeg ikke skal flyve i dem

Lige mine ord, men det er da fristende at flyve til varmere himmelstrøg på denne årstid

Men bare vinteren - flyver - afsted, så jeg kan komme ud og trille med campingvognen, er jeg glad

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 05-11-10 16:30

Her er et flymuseum der vil noget:

http://duxford.iwm.org.uk/

Hele flyvepladsen, står stort set som i 2 verdenskrig. Filmen Battle of Britain, er feks. optaget der.
Man kan også komme med ud at flyve i nogle af de gamle fly, til rimelige penge.

Var derovre i September og se 70 årsdagen for "battle of Britain" Imponerende, ganske enkelt !!!
Så Bla. i luften:

1 stk. B17 "Sally B" (det var den de brugte i filmen Mephis Belle, og den havde stadig den bemaling)
1 stk. Lancaster (der er kun 2 i verden der kan flyve)
4 stk. Hurricanes i luften samtidig (der findes kun 6 der kan flyve)
2 stk. ME 109
16 Stk. Spitfires samtidig (så følte man sig med i en krigsfilm)
1 stk. Bearcat
2 stk. Mustangs

De flyver bare lavt, Lidt imponerende at se en B 17 der flyver forbi i 10 M højde, ikke som til de danske luftshows, hvor de altid ligger over 100 m højde

De har over 200 fly i en 5-6 hangarere, både udstilling, og ting der kan flyve.
Kan nævne fra udstillingen.

B52, SR-81 (black bird, verdens hurtigste fly), Liberator, B17, F4 fanthom, Super sabre, Sunderland, Moscito, Vulcan (den er bare stor) Comet4, Concorde, Lancaster (Dambuster) Eurofighter (Thyphoon) + mange mange flere

Man kan sagtens bruge 3 dage der. Kan kun anbefales at tage til et af de luftshows, de holder i løbet af året. Vi skal i hvert fald derover igen.

God fornøjelse

MVH

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-11-10 17:04

"Viskinge's" flymuseum er her

http://www.aviationmuseum.eu/World/Europe/UK/Duxford/Imperial_War_Museum.htm

(også fra mit link)

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 05-11-10 18:12

følger lige med :)

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 05-11-10 18:23
Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 05-11-10 20:58

Citat
Her er et flymuseum der vil noget:

http://duxford.iwm.org.uk/

I alt beskedenhed,har jeg selv været der.Men det var tilbage i 1992.Så der er helt sikkert kommet nye fly til.Jeg husker det,som en kæmpe oplevelse.
Ved samme lejlighed,var jeg i Imperial War Museum,Lambeth Road. (Hovedkvarter).Også en fantastisk oplevelse.(Også fly).Men ta`ikke konen med derind.Kunne sagtens bruge en uge derinde.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 05-11-10 21:41

Citat
Jeg elsker fly,bare jeg ikke skal flyve i dem

Øøhhh.... fløj derover,til Luton.I stærk tåge. Boeing 727,Sterling.
Får stadigvæk koldsved,ved tanken.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 05-11-10 23:09

Undskyld,men jeg ku`ikke dy mig.Her er fly i stride strømme.

http://peecee.dk/upload/view/273806

Mosebaek.

Godkendelse af svar
Fra : merced

Dato : 09-11-10 19:36

Tak for svaret Nordsted1. Tak for http://www.aviationmuseum.eu/World/Europe/index.htm, det var lige hjemmesiden, for flyinteresseret.
Venlig hilsen merced