/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Anders And samling
Fra : stilkene
Vist : 2457 gange
100 point
Dato : 04-11-10 12:47

Min søn, som for længst er flyttet hjemmefra, har 487 stk. Anders And hæfter + diverse tillæg.
Jeg har for nylig ryddet op på loftet, og har fået til opgave at sælge disse blade.
De strækker sig fra 1993 til 2003, og nogle årgange er komplette, -der er enkelte blade tilbage til 1986.
Hvor/hvordan sælger jeg dem, så han får mest ud af det?
Jeg kunne jo nemt sætte dem til salg i Gul&Gratis og lignende, men jeg kender ikke til værdien af dem, og tror at vide der er samlere som vil sætte pris på at eje dem.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-11-10 12:51

Sæt dem på auktion...

Værdien er svær at gætte på uden at "se" dem, men vær sikker på en samler kender værdien hvis der er blade imellem der ikke kan købes i den "lokale" rodebutik...

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 04-11-10 13:44

Sælg dem til mig. Ikke fordi jeg er samler - men alle her i huset elsker Anders And, og vi kan vores Anders And udenad, både forfra og bagfra, og til trods for dette ser de enkelte årgange vi har stadig ud som nye, da børnene mens de var små lavede regler om, at man ikke måtte "ombukke".
Vi vil passe og pleje dem, og Anders And vil garanteret gå i arv!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-11-10 14:03

kun fra 1993 og frem, du får ikke én krone styck.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-11-10 14:07

Jeg har en kasse gamle Anders And og har fået dem vurderet med henblik på salg. Det giver ikke noger, det havde været en anden sag hvis de var før 1980. Så kassen står stedig her og børnebørnene kan læse dem og fremtidige oldebørn kan læse dem. Og om 50 år så er de måske noget værd.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 04-11-10 17:51

Jeg har også solgt gamle Anders And blade, og det gav altså stort set ingenting. Senere gav jeg en samling til en daginstitution. De blev vældig glade for den

Kommentar
Fra : olehenne

Dato : 05-11-10 06:58

Prøv at sætte dem på auktion evt. qxl, så kan man sætte en mindstepris. Hvis den ikke opnåes, får man en ide om værdien. Der kan man også søge efter andre AA blade og få en ide om prisen. Alt kan sælges, det er kun et spørgsmål om efterspørgslen.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 05-11-10 07:20

Hvis du kigger på priserne på QXL vil du få en indikation om, hvad bladene er værd.
Jeg har set en enkelt årgang 1970 (altså væsentlig ældre end dem, du har), som der i skrivende stund er budt 60 kr på.

http://www.qxl.dk/pris/bger-blade/tegneserier-blade--magasiner/anders-and/anders-and-co-komplet-aargang-1970/v/an624498946/

Mange sætter blade til salg her, men læg mærke til hvor lidt interesse der er for dem. Vi skal helt tilbage til de første årgange, før folk er villige til at betale lidt for bladene.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 06-11-10 05:36

I som skriver, jeg skal sælge dem på auktion: -Jeg handler i forvejen en del på QXL, og de bladsamlinger som jeg sammenligner med der, bliver sjældent budt på.
Og en samler skal nok kende prisen. -Ja, men hvor finder jeg samleren?
Katekismus, - konen har været ved den lokale "Læsehesten", og spurgt om de kunne have interesse. De sagde at de solgte mange Anders And, men tilbudsprisen, til os, var under det nivo vi ville sælge.
Du er velkommen til at give et bud, bagom denne officielle side, men mon det er umagen værd.
Nu kan i få den og tygge på, men ud fra de indkommende forslag/kommentarer, er det lidt svært at uddele point retfærdigt. Kommer der ikke noget bedre inden et par dage, må det komme an på en lodtrækning med lukkede øjne.
Og så sætter jeg dem på "Gul og Gratis", -og så måske på loftet igen.

Accepteret svar
Fra : pifo

Modtaget 100 point
Dato : 06-11-10 06:01

Prøv at stille dit spørgsmål til Ole her:
http://www.javamill.dk/oleogco/oocboard.jsp

Han ved mere om AA end de fleste - he he he

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 06-11-10 06:05

I øvrigt kan jeg nu se, at Ole har fået stillet spørgsmålet før:

Citat
Hej

Hvor meget er årgange værd fra 90´erne? Hvis man har alle bladene...

Maria

Hej

Et par hundrede kroner, alt efter stand og om de originale indlæg er bevaret.

Hilsen
Ole

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 06-11-10 06:10

Du kan i øvrigt også sætte dine blade til salg på Ole's hjemmeside, hvis du ønsker det. Der er mange samlere dér. http://www.javamill.dk/oleogco/

Godkendelse af svar
Fra : stilkene

Dato : 07-11-10 10:31

Tak for svaret pifo.
Det er nok det nærmeste jeg kommer et rigtigt godt svar.