/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Overtræk til Seat Ibiza
Fra : Doz
Vist : 850 gange
100 point
Dato : 03-11-10 17:37

Hejsa

Jeg har en bil der desværre kommer til at skal stå ude fra nu af og indtil ca februar/marts. Så jeg vil gerne have et overtræk som kan beskytte den mest muligt, men ved ikke rigtig hvad jeg skal vælge og hvor jeg skal købe det.

Skal lige sige at bilen vil ikke blive brugt i den periode, da den ikke har plader på

Doz

Kommentar
Fra : Beestone

Dato : 03-11-10 18:03

Køb en såkaldt "hel-garage".
Hvilket er en hel-dækkende presenning, faconsyet til biler med elastik eller bindetråd til at stramme den op nede omkring hjulene.
De fås i universal størrelser til de gængse bilstørrelser der findes.

Fås hos THansen, HaraldNyborg, Biltema osv. osv.

Tag batteriet med hjem i varmen og sæt en lille 12V lader på.
Den skal overhovedet ikke være kraftig eller dyr, da den bare skal holde batteriet i live vinteren over.
Batteriet kan ikke tåle at stå lang tid uden opladning, så vil det sufaltere indvendigt og langsomt kortslutte sig selv.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 03-11-10 18:13

i tillæg til beestone: skab lidt ventilation ved at lægge en ramme på nogle afstandsklodser af skumplast eller flamingo mellem biltaget og presenningen.

Kommentar
Fra : Doz

Dato : 06-11-10 15:02

Hejsa

Tak for hjælpen. Nu ser det ud som jeg heldigvis kan få den "opbevaret" i en lukket garage dog ingen varme, men det er da en del bedre.

Beestone, skal jeg så stadig tage batteriet ud eller? Og kan jeg købe laderen det samme sted som jeg kan købe overtrækket?

Det skulle vel ikke være nødvendigt med overtrækket nu hvor den kommer til at stå aflukket eller?

God weekend.

Doz

Accepteret svar
Fra : Beestone

Modtaget 100 point
Dato : 06-11-10 15:59

Du skal stadig tage batteriet ud.
Køb den mindste bil-batterilader du kan finde i HaraldNyborg eller THansen.

Det skulle være muligt at finde noget absolut brugbart til omkring 200,-

Du kan sagtens få avancerede og kraftige ladere til mange flere penge, men det har du slet ikke behov for til vinter opbevaring af et batteri.

Godkendelse af svar
Fra : Doz

Dato : 09-11-10 20:46

Tak for svaret Beestone. Håber så min bil overlever vinteren :)