/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Tastatur med RF eller 2.4Gz?
Fra : findus10
Vist : 616 gange
50 point
Dato : 03-11-10 15:20

Jeg står og skal købe nyt tastatur som gerne skulle kunne række små 10 meter uden problemer( skal kun gå gennem en tynd væk). Jeg ville høre hvad der var bedst Radio signal eller 2.4Gz, og om der var nogle af jer der havde nogle anbefalinger til hvilket tastatur man eventuelt skulle køb? ( det behøver ikke at kunne alt muligt fansit, og gerne logitech for har haft gode erfaringer med det førhen )

På forhånd tak

Findus10

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-11-10 16:15

Citat
skulle kunne række små 10 meter uden problemer( skal kun gå gennem en tynd væk).

Det finder du ikke

2-3 meter - så er løbet kørt (længere kan du heller ikke se noget)

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-11-10 16:21

Du kan købe USB forlængerledning.

Kommentar
Fra : findus10

Dato : 03-11-10 16:22

det er fordi det skal tilsluttes en server som står i et hjørne og så skal min skærm være i den anden ende. men forstå ikke hvorfor det ikke kan lade sig gøre når det kan lade sig gøre med fjernbetjeninger?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-11-10 16:29

Så forlænger du bare USB-modtageren til i nærheden af dit tastatur

Så "forstyrrer" signalet heller ikke andre....

Kommentar
Fra : transor

Dato : 03-11-10 16:37

De 2,4 GHz er også rf.
Væggens tukkelse betyder ikke så meget. Det er mere et spørgsmål om hvad den er lavet at.
Bare en tynd alu folie i væggen gør den uigenmtrængelig for radiobølger. jenarmering i beton, har også en stærkt dæmpende virkning, hvis den er fintmasket.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-11-10 17:03

Selv i fri luft vil de ikke række 10 meter

Og da slet ikke til spil, som det vel er....

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 50 point
Dato : 03-11-10 23:49

På arbejde testede vi et logitech Dinovo Edge tastatur, vi skulle jo lige prøve hvor langt væk vi kunne få det til at virke.
20 meter helt uden problemer, det var først da min makker drejede om det tredie hjørne at forbindelsen røg (har nok noget at gøre med den store stålbranddør han passerede)

Det tastatur er populært ved brug af projektor da der aldrig er knas med det (når ellers folk husker at det ind imellem skal lades)

http://www.logitech.com/da-dk/keyboards/keyboard/devices/192

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-11-10 00:15

Rækkevidden afhænger også meget af hvormeget andet udstyr der er i området på samme frekvens.
2,4 gHz bruges til et væld af ting uden licens. mikrobølgeovne, dørklokker WiFi og bærbare telefoner.
Især anlæggene til tyverisikring ved visse forretninger sender helt urimeligt kraftigt.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 04-11-10 00:41

Du glemte blåtand (bluetooth) på 2.4 GHz

Men 5 GHz er også ved at blive misbrugt af dørklokker, videoovervågning, dørtelefoner(!!!), vejrstationer osv..

Kommentar
Fra : findus10

Dato : 04-11-10 09:49

det skal bare bruges til at syre en pc som skal fungere som server så igen spil. og vi har kun wifi som eventuelt kunne gå hen og forstyrre signalet. Tror ikke væggen bliver noget promlem heller da det kun er en "halv" væg.
Hvis jeg gerne ville have et keyboard med en ekstern mus til, ville det her så være et altervativ til logitech Dinovo Edge tastaturet?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-11-10 12:32

Je har et tastetur liggende, med både mus og tastetur i RF. Det køre på 27 Mhz, hvilket i sig selv giver enlængere rækkevidde ved samme effekt. Det er bl.a. frekvensen der er afgørende for rækkevidden, da den falder med den øgede frekvens, målt med samme effekt.
Mit tastetur rækker nemt de 20 meter i optisk sigt.
Ellers er der de mulighed at USB modtageren kan anbringes på et forlængerkabel.

Husk også på, at radiobælger går den lige vej, og svægges af forhindringerne. Disse radiobølger kan dog reflekteres, men med en nedsat effekt til følge.

Godkendelse af svar
Fra : findus10

Dato : 19-11-10 09:33

Tak for svaret EXTERMINATOR.