/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Kold radiator
Fra : morten75
Vist : 663 gange
100 point
Dato : 03-11-10 14:58

Vi har en radiator som er helt kold, den er stor ca. 2 m lang ved ikke om det har betydning.
jeg har skruet regulatoren af og masseret den stift der går ind i radiatoren, jeg har end da skruet den omløber af som stiften sidder i og der kom ingen vand ud. Nu bliver det mystisk, når jeg så løsner luftskruen i den anden ende, kommer vandet ud med højt tryk. hvor dan kan der være vand i radiatoren, men det kommer ikke ud ved stiften, det er jo det første som vandet passere.

Accepteret svar
Fra : Bassebo

Modtaget 100 point
Dato : 03-11-10 16:14

Skru den omløber af hvor stiften sidder i , og tag en lille skrutrækker eller ligende og stil den ind i ventilen og masser fra side til side, op og ned ,tryk ind så skulle den gerne løsne sig , det er fordi den sidder fast i ventilen .
Samler det hele igen og du har varme igen...

Bassebo...

Kommentar
Fra : morten75

Dato : 03-11-10 16:27

jeg prøver lige

Kommentar
Fra : kai-d

Dato : 03-11-10 22:39

Der kunne jo også være luft i systemet.

Godkendelse af svar
Fra : morten75

Dato : 04-11-10 09:52

Tak for svaret Bassebo.