/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Word- springe til felt med tabulator
Fra : snaptil
Vist : 2737 gange
50 point
Dato : 03-11-10 11:20

jeg mener der er en funktion så jeg kan springe fra felt til felt ved hjælp af tabulator, men jeg har glemt hvad det hedder/hvordan det laves.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-11-10 12:28

Citat
fra felt til felt

Der er INGEN felter i word med mindre du selv laver dem

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 03-11-10 13:29

Det kan du gøre i en tabel. Lav en tabel og så kan du more dig med at springe fra rum til rum med TAB.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 03-11-10 13:39

jeg er ret sikker på at jeg kan lave et felt. Har som sagt gjort det før.
Noget lignende et flettefelt. men som sagt har glemt hvordan. Men I må nok hellere følge med I denne tråd hvis I ikke aner hvordan.

jeg har en lang tekst, men så skal jeg bestemte steder have flettet et nyt ord/navn/dato ind. men det skal skrives manuelt, så skal ikke ikke flettes sammen med et data ark.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-11-10 14:20

Citat
så skal jeg bestemte steder have flettet et nyt ord/navn/dato ind

Så brug søgefunktionen - den vil springe mellem det/de ord du søger på i teksten....

Mon ikke du tænker på et PDF dokument med felter der kan skrives i

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 03-11-10 14:43

http://www.bltt.org/software/word/fields.htm

Tra lalalalalala hvem skal så have point

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 03-11-10 14:51

Du skal bruge søg/erstat til det.

Og hvis du vil have en flettekode ind i brevet, så kan vi også hjælpe med det.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-11-10 14:59

At sætte felter ind i et worddokument var vel IKKE dit spørgsmål

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 50 point
Dato : 03-11-10 17:55

Citat
Word- springe til felt med tabulator

Snaptil ved ikke rigtig hvad det hedder det han beder om, og jeg tror det er flettekoder i et brev hvor man kan hoppe fra flettekode til flettekode og skrive oplysninger ind. Og der hopper man med tab.

Godkendelse af svar
Fra : snaptil

Dato : 04-11-10 12:19

Tak for svaret granner01.

Som sagt så var løsningen det link jeg sendte tidligere. Det kan, hvis man læser linket, godt lade sig gøre at springe rundt i et dokument ved hjælp af tab.
jeg har lige lavet et og det fungerer fint når dokumentet blev låst.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-11-10 14:04

Jeg er glad for du har fundet løsningen. Det kan være lidt svært at hjælpe folk hvis de ikke fortæller hvilket styresysten de bruger og hvilken årgang officepakken er. For mange ting er forskelligt fra årgang til årgang.