/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kan ikke åbne fil
Fra : 20Kroner
Vist : 654 gange
50 point
Dato : 03-11-10 09:00

Jeg får ind imellem en mail, som jeg ikke kan åbne. Mailen er sikker, men jeg får meddelelsen: "Denne fil har ikke et tilknyttet program - opret tilknytning i mappeindstilling i kontrolpanel" - men hvordan gør jeg det? Hvad er det jeg skal foretage mig i mappeindstillingen?
På forhånd tak for hjælp.
Venlig hilsen

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 60 point
Dato : 03-11-10 09:14

Det er sikkert fordi den vedhæftede fil er lavet i office 2010 (eller 07) og du ikke har det.

Så hent http://www.microsoft.com/downloads/en/details.aspx?familyid=941b3470-3ae9-4aee-8f43-c6bb74cd1466&displaylang=en så kører det.

Husk lige at ændre dovnloaden til dansk

Kommentar
Fra : transor

Dato : 03-11-10 09:29

Det du kan gøre afhænger helt af hvad det er for en fil.

Windows har et system hvor filer automatisk åbnes af det program,de er beregnet til. Det sker bl.a.-men ikke udelukkende- ud fra den del af filens navn,som står efter punktum.

Hvis du så ikke i windowsregisteret har et program,som passer til filens navn, får du fejlmeddelelsen.
Det er ikke kun nyere word men mange andre specialpriogra´mer, som kan være problemet.

Nogle filer kan alligevel åbnes med andre programmer. Et godt bud på noget ukendt er at google på filendelsen, eller at forsøge med .txt programmet.

Godkendelse af svar
Fra : 20Kroner

Dato : 03-11-10 10:05

Tak for svaret refi.
Venlig hilsen
20Kroner

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-11-10 10:54

Selv tak....

Kommentar
Fra : 20Kroner

Dato : 05-11-10 08:52

Jeg har opdaget, at det ikke er en fil fra Office 07 eller 2010 men derimod en XLSX fil. Jeg har ikke ikke Excl på min PC dvs. jeg har dog EXcel fra Open Office liggende, så..hvordan får jeg åbnet ovenstående fil?
Venlig hilsen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-11-10 09:02

Citat
Jeg har opdaget, at det ikke er en fil fra Office 07 eller 2010 men derimod en XLSX fil.

Jo den er skam fra Office 2007-10 - den er fra excel

Så den kan åbnes med det program der allerede er henvist til....

OpenOffice kan skam også - bare henvis til det program (åbn med)