/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hjælp til tydning af kirkebog.
Fra : birteruth
Vist : 870 gange
200 point
Dato : 02-11-10 13:09

Hej
Jeg vil gerne hvis der er nogle der vil hjælpe mig med tydning af kirkebog 1841-67 Hjørring amt- Vennebjerg herred-Skallerup sogn-opsl.64. Ane Marie Simonsen F. 30-6-1855. Døbt i Skallerup kirke. 19-8 -1855

Kirkb.1850-1858 Hjørring amt- Børglum herred-Vrejlev sogn opsl.23
Søren Christian Christensen F.1-10-1853-døbt i Vrejlev kirke 11-11-1853
Venlig hilsen
birteruth

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-11-10 13:33

Den første: forældre:

Ugifte Else Christine af Norrum....ulæseligt...
far nok Simon Jensen ... ulæseligt...

Fadderne kan jeg bedre læse, men det er vel af mindre betydning?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-11-10 13:45

Den næste:

Forældre
Gifte ulæseligt erhverv ...Thomas Jensen og Gudrun Anne Sophie Hansdatter fra R...holmsmark.

Igen er det lettere at læse fadderne...

Kommentar
Fra : birteruth

Dato : 02-11-10 13:58

Jeg vil også gerne have fadderene
Hilsen birteruth

Kommentar
Fra : stkra

Dato : 02-11-10 18:07

Jeg læser flg. Ugifte: Else Christine Jensen af Nørum. Til barnefader er udlagt tjenestekarl Simon Larsen, tjenende hos Weise i Nørum.
(Simon Christian Larsen, f. i Hjørring, ca. 1830) iflg. FT 1855 for Skallerup sogn, opslag 4.

Kommentar
Fra : stkra

Dato : 02-11-10 18:19

Søren Christian Christensen, hjemmedøbt, den 6. oktober. Forældre: Ugift Kirsten Marie Pedersdatter, indsidderenke i Tollestrup, født i ? Som barnefader udlagt Christen Pedersen, født i Hellevad sogn, for tiden indsidder i Tollestrup.

Kommentar
Fra : stkra

Dato : 02-11-10 19:07

Du kan se at Sørens forældre, Christen Pedersen og Kirsten Marie Pedersdatter da de blev gift her. Vrejlev sogn 1850-58 opslag 147. Det lyder: Ungkarl Christen Pedersen, indsidder i Tollestrup, født i
Hellevad sogn, den 27. december, år 1829 og pigen Kirsten Marie Pedersdatter, indsidderske i Tollestrup, født i Kirketerp i Torslev sogn og døbt i Thorslev kirke, den 29. august 1823. Forlovere: Gårdmand Christen Jensen fra Lund og husmand Zacharias Jensen fra Tollestrup. Vielsen blev forrettet, den 11. november 1853.

NB. Tidligere skrev jeg at hun var indsidderenke, der skulle have stået indsidderske.

Kommentar
Fra : stkra

Dato : 02-11-10 19:23

Faddere til Søren: Pigen Anne Christensdatter fra Tollestrup, tjenestepige Jensine Zachariasdatter fra Krogsted, gårdmand Christen Knudsen fra Tollestrup, gårdmand Jens Christian Jensen fra Tollestrup, tjenestekarl Søren Christensen fra Vester Mellerup, Jerslev sogn.

Kommentar
Fra : stkra

Dato : 02-11-10 19:28

Faddere til Ane Marie: Pigerne Kirstine Christensen af Sønde(r)lev og Dorthe Marie Jensen af Villerup Mark. Fadderne: Jens Chr. Nielsen af Mårup sogn, husmand Peder Jensen af Jelstrup og ungkarl Hans Chr. Christensen af Sønde(r)lev.

Annuller spørgsmålet
Fra : birteruth

Dato : 06-11-10 18:23

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål