/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Glemt password og tabt fil
Fra : martingreen
Vist : 717 gange
50 point
Dato : 12-11-01 17:50

Hej allesammen. Hvad gør man hvis man har glemt sit kodeord til windows (når man skal logge på)?
Jeg har kommet til at slette en fil, og den ligger ikke i papirkurven. Hvordan får jeg den frem igen?

Kommentar
Fra : sandy

Dato : 12-11-01 17:53

Hvis det er windows 95 eller 98 så skal du bare trykke på ESC.

Kommentar
Fra : martingreen

Dato : 12-11-01 17:56

Det er windows ME.

Kommentar
Fra : sandy

Dato : 12-11-01 17:58

Den har jeg desværre ikke prøvet, jeg køre 2000. Virker ESC ikke på ME?

Kommentar
Fra : BASSES

Dato : 12-11-01 18:44

Hej
du kan vel bare lave en nye bruger..... indtast et nyt username og voila, så kan du det samme som før...

MH
Basses

Kommentar
Fra : summer

Dato : 12-11-01 18:47

Løsningen er vel ikke: Du starter computeren og når denne spørger om password trykker du esc. Derefter finder du filen som hedder***.PWL. Denne fil sletter du og går i start og logger på som anden bruger.

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 60 point
Dato : 12-11-01 18:52

Hvis man har glemt sin Windows adgangskode, kan man alligevel få adgang til sine opsætninger. Når Wilndows spørger om et kodeord, klikker man på anuller. Windows vil så åbne standardskrivebordet (medmindre man har valgt denne mulighed fra i Poledit). Man åbner så stifinder og i Windows-mappen leder man efter kodeordsfilen med ens loginnavn. Den er af typen pwl. Slet denne fil, vælg Start+Luk computeren+Lukke alle programmer og logge på som en anden bruger. Når Windows login-menuen kommer frem, skrives det gamlel login-navn. Skriv et kodeord og gentag det.
MVH Brian

Godkendelse af svar
Fra : martingreen

Dato : 12-11-01 19:25

Tak for svaret Brian, det var lige det jeg tænkte på. Det virker som om du har meget forstand på pc´ere. Arbejder du som datamatiker? Ved du hvordan man henter sletne filer frem, som ikke ligger i papirkurven. Jeg har hørt man godt kan, men hvordan?

Kommentar
Fra : summer

Dato : 12-11-01 19:52

Ja, ja jeg var da på sporet

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-11-01 21:05

Hvordan kan du komme i din papirkurv, hvis du ikke kan komme i
Windows?Hvis det er et administratorpassword, er det meget omstændigt...
Skriv igen, hvis du vil have en forklaring.

"martingreen" skrev d. 12-11-01 17:50 dette indlæg :
> Hej allesammen. Hvad gør man hvis man har glemt sit kodeord til
windows
> (når man skal logge på)?
> Jeg har kommet til at slette en fil, og den ligger ikke i papirkurven.
> Hvordan får jeg den frem igen?
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-11-01 20:57

"martingreen" <martingreen.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:u%SH7.152$Bs1.39529@news000.worldonline.dk...
> Hej allesammen. Hvad gør man hvis man har glemt sit kodeord til windows
> (når man skal logge på)?

Det havde været smart, hvis du skrev hvilken windows version det drejede sig
om. I 95, 98 og Me skulle du blot kunne trykke på annuler knappen, når den
vil have kodeord. Derefter går du i Stifinder og finder filer, som hedder
noget med *.pwl.
Dem sletter du. Når du genstarter kommer kodeordsboksen frem igen. Hvis ikke
du vil have kodeord på, trykker du blot på OK knappen. Så skulle den ikke
dukke op mere. Ønsker du kodeord, skrivee du det ind inden du trykker på OK.

> Jeg har kommet til at slette en fil, og den ligger ikke i papirkurven.
> Hvordan får jeg den frem igen?
>
Lost&Found fra Powerquest, kan nok det du efterlyser. Jeg har hørt rygter
om, at den nu er blevet freeware og kan downloades fra deres hjemmeside.

Kurt