/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Voss ovn
Fra : egade
Vist : 2477 gange
20 point
Dato : 01-11-10 17:21

Hej

jeg har lige købt en Voss ovn iel 9225 rf. Ved tilslutningen blev den desværre tilsluttet til kraft og fik dermed overspænding. så nu står jeg med en ovn, hvor der er brændt en komponent af på printpladen.jeg kan godt købe en ny printplade - den koster ca. 2.000,00 kr. jeg har kontaktet et electronic værksted som kan reparere printpladen til en noget billigere pris men problemet er at vi ikke kan se hvilken værdi komponenten har. Mon der er nogen der kan hjælpe ??

Kommentar
Fra : Peder99

Dato : 01-11-10 18:00

Prøv at se om du kan finde den på http://dk.rs-online.com.

Du kan også bare prøve at google det nummer der står på komponenten, hvis du stadig kan læse det. Herefter kan du sikker finde den på ovennævnte addresse!

Nogle gange kan man være heldig of få en gratis prøve, hvis du ser direkte på producentens hjemmeside. (afhængig af hvem der har lavet komponenten)

Hvis du ved hvilken komponent der er brændt at på printet kan du sikkert skifte den selv!

Det er nok en spændingsregulator eller lignende!

Mvh
Peder

Kommentar
Fra : Bassebo

Dato : 01-11-10 18:10

Kan det ikke være lige meget hvilken værdi komponenter har, hvis de vil rep. printet billiger end hvad et nyt koster og vil give den samme garenti som et nyt print.
Men som et udgangs punkt vil jeg aldrig få det lavet, fordi hvad kan der gå istykker næste gang når det har fået overspænding, et nyt print er langt at fortrække og så får man voss's montør til at skifte det så der er garenti på igen, og så næste gang ring til en elektriker, du kunne jo have sparet ca. 1500.- kr dennegang.......

Bassebo...

Kommentar
Fra : egade

Dato : 01-11-10 18:27

Jeg kan desværre ikke se/læse værdien på komponenten og ja jeg ærgrer mig meget over at jeg ikke fik en elektriker til at tilslutte ovnen

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 01-11-10 18:29

Prøv at maile til http://www.hvidevaredele.dk/shop/search-1.html?keyword=
- altid hurtige og brugbare svar.

Accepteret svar
Fra : anderswitt

Modtaget 20 point
Dato : 01-11-10 18:56

køb et nyt print og se vardien på komponenten skift komponenten og send det nye print retur til
levrandøren

Godkendelse af svar
Fra : egade

Dato : 01-11-10 19:33

Tak for svaret anderswitt.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 01-11-10 20:10

Idioten, som har tilsluttet forkert har vel en professionel ansvarsforsikring.
Selv om han ikke har skal han betale skaden alligevel.
Hvis det er dig selv, må du betale, og se glad ud.
Næste gang finder du vel ud af hvad du har gang i oh læser monteringsanvisnigen.
Der plejer at stå meget tydeligt hvor der skal fase og neutra tilsluttes at det burde være umuligt at tage fejl.