/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
knæ-operation
Fra : FrejaFlop
Vist : 953 gange
20 point
Dato : 31-10-10 22:36

Hej - Er der nogen der har nogle (gode) erfaringer med knæ-operation- altså at få et helt nyt knæ da det man har nu er nedslidt. Begge knæ skal udskiftes. Er det kutyme at man udskifter begge samtidig? Hvordan klare man sig når man kommer hjem? Kan man støtte på krykker? Kan man slet ikke gå i starten eller? Fortæl hvis der er nogen der har prøvet det.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-10-10 22:42

Min nabo har fået skiftet begge knæ... et ad gangen

Han kunne godt støtte med krykker.

Han fik en nedtur, ... man mener det var pga narkosen... idag kan han både gå og cykle uden problemer, han siger han har fået et helt nyt liv

Så selv om det kan være en hård omgang, så glæd dig til det er overstået

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 30 point
Dato : 31-10-10 22:43

Jeg tror ikke du får begge knæ ordnet på en gang, der går nok et par måneder imellem. Og jeg har selv fået en knæoperation og du får ikke lov til at komme hjem før du har lært at gå med stokke.

Men ellers er der ikke noget at være nervøs for. Du får al den hjælp du har brug for og du kan selv kontakte hospitalets socialrådgiver. Han/hun kan formidle hjemmehjælp hvis det er nødvendigt.
Men alt det ved sygeplejerskerne.

Held og lykke med det.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 01-11-10 06:37

En veninde fik ordnet begge knæ med 3 måneders mellemrum.

Hun viste mig benet efter et par dage, trods at jeg ikke er sart slog min mavesæk en kolbøtte idet det var hævet, havde et langt ar og hele farveregisteret, men hun forsikrede mig at det ikke gjorde ret ondt, det var hovedsaligt presset fra hævelsen.
Operationen er jo lidt hård idet de skal krænge kødet væk for at kunne komme til, det er det der giver hævelserne.

Den belastning hun bagefter udsatte ryg, arme og det andet ben for ved almindelige bevægelser og gang var næsten værre, men heldigvis var hun tilsluttet et af de hospitaler der fulgte op at hun kom til den rigtige genoptræning.

Det andet ben gik lettere, selvklart fordi at det der var opereret først var meget bedre og stærkere, alt efter hvor elendigt det var inden operationen.

Nå ja, det havde lettet hendes rekonovalcens hvis hun havde smidt 20 kilo inden indgrebet.
Det bliver mellem Dig og mig

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-11-10 18:08

Jamen sådan er det, jo tykkere folk er jo sværere er det bagefter når de har fået skiftet knæ eller hofter. Sådan er det.

Min veninde er mindst 50 kg overvægtig og hun havde problemer da hun fik skiftet et knæ.

Kommentar
Fra : semmer

Dato : 01-11-10 21:25

En af vore kunder har købt en futon, p.g.a. rygproblemer
idet han sidder og opererer knæ hele dagen
og samtidig skal han kikke op på en skærm
så om natten trænger han til at få ryggen rettet ud
det klarer en futon fint

Men
de ikke alene opererer på på hans klinik
de kan også få væv inde i knæet til at gro igen
så måske det er en løsning?

Jeg ved han har været på en lægekongres i Taiwan
bare for at fortælle om hvad det er de kan

Klinikken har et link på vores hjemmeside www.japanskemoebler.dk
vælg sektion "Futon"

Mvh - SEM

Godkendelse af svar
Fra : FrejaFlop

Dato : 31-12-10 16:03

Tak for svaret granner01. Ja det er nu overstået og det hele er gået fint. selvfølgelig er det en lidt hård omgang - men dejligt at det er overstået og vi ser frem til 2011 som et bedre Gå-år.

tak for støtten.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 31-12-10 16:40

Jamen selv tak du og held og lykke med det. Og godt nytår.