/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Indbagt svampesuppe
Fra : jesper.s
Vist : 910 gange
100 point
Dato : 31-10-10 15:06

Hej.
Jeg skal lave indbagt svampesuppe, og har fundet flere lækre opskrifter på nettet. Men der står ingen steder hvor tyk butterdejen, der skal bruges som låg, skal være. Håber der er nogen der kan hjælpe mig.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 31-10-10 15:13

hvis der eks. er tale om 2 plader -lægger du dem sammen med en smule vand og ruller ud så den passer til suppeskålen.
den bliver nok 2 mm tyk.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 31-10-10 15:14

Det er sikkert fordi, at de fleste køber færdig butterdej, som ligger i køleren i supermarkederne.
Kan købes i ruller eller plader, som efter kort optøning er klar til brug.
Hvis du selv laver butterdej, ruller du den bare ud i tykkelse som almindelig dej til pitza, pølsehorn altså ikke særlig tyk - da butterdej hæver flot.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 31-10-10 15:18
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 31-10-10 15:18

Det lyder lækkert

Citat
Køkken: Fransk

Type: Forret
Tilberedningstid ialt: 45 min
Arbejdstid: 30 min

Ingredienser: 4---12345678910 pers.
100 g østershatte
100 g Portobellosvampe
100 g rå kantareller (Læs om)
1 fed hvidløg (Læs om)
2 spsk frisk salvie (Læs om)
1 tsk havsalt (Læs om)
1 knivspids hvid peber (Læs om)
3 dl piskefløde 38% (Læs om)
oksekødsbouillonterning (Læs om)
1 tsk citronsaft (Læs om)
2 plader butterdej (Læs om)
100 g fjordrejer

Pensling:
1 stk æg (Læs om)

Fremgangsmåde:
-Svampe, hvidløg og salvie sauteres i en gryde. Tilsæt salt og peber. Hæld fløde ovenpå samt bouillon. Kog op og hæld citronsaft i.

-Rul butterdejen ud og skær en cirkel lidt større end en suppeskål.

-Læg fjordrejer i en ovnfast suppeskål. Hæld suppen over. Pensl skålens sider med æg og læg butterdejslåget over. Bag suppen i ovnen i 13 min. på 180°C.

-Servér suppen og skær dej fra, som kan bruges som tilbehør.

Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 110 point
Dato : 31-10-10 15:19

stadig omkring 2 mm i tykkelsen uanset det er portioner eller en suppeskål

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 31-10-10 15:20

Men jeg skal da bare have rosastegte andebryster, det er da heller ikke så galt vel.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 31-10-10 15:21

Citat
Men jeg skal da bare have rosastegte andebryster, det er da heller ikke så galt vel.

det samme her- men det kommer jo ikke tråden ved- er ellers nysgerrig på opskrift der kunne være lidt and erledes

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 31-10-10 15:23
Godkendelse af svar
Fra : jesper.s

Dato : 31-10-10 15:29

Tak for svaret smuller54. Det er i suppeskåle jeg vil lave det. Glæder mig allerede.