/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Sider i windows
Fra : alan57
Vist : 792 gange
50 point
Dato : 31-10-10 12:27

Jeg har et lille problem, det drejer sig om at jeg godt vil have store sider hver gang jeg åbner noget så jeg slipper for at skal trykke på "maksimere" knappen, er der ikke noget jeg kan gøre?.
MVH: alan57

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 31-10-10 12:30

Prøv Pagefixer:
http://inky.50megs.com/programdocs/PageFixer.zip

Sådan:
Luk alle IE vinduer.

Start Pagefixer, sæt hak i "Advanced settings" tryk på "Fill Work Area"
tryk Apply og OK
---

Lidt info om Pagefixer:
http://inky.50megs.com/programdocs/usingpagefixer.htm

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 60 point
Dato : 31-10-10 12:32

En mere
IE New Window Maximizer
http://www.snapfiles.com/get/iemax.html

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 31-10-10 12:34

http://www.jiisoft.com/Default.aspx
download dette lille program
virker hver gang

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-10-10 12:41

Du behøver slet ikke hente et program, prøv at højre klikke på genvejen og klik på Egenskaber, der kan du sætte programmet til at åbne Maksimeret, den står sikkert til Normal vindue

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 31-10-10 13:19

Citat
Du behøver slet ikke hente et program, prøv at højre klikke på genvejen og klik på Egenskaber

Rigtigt, men den virker ikke på vinduer der åbnes fra et LINK i browservinduet

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-10-10 18:33

Dette lyder interessant, men jeg har nu ikke efterprøvet:
Citat
This is how you get windows opened by hyperlinks to open maximized:

Start IE, right click any link on a web page, and select Open in a New Window.
Go back to the first IE window you opened and close it.
Return to the second window and manually drag it to fill the screen.
(Do not use the maximize button, for that's a temporary setting that will not be retained.)

Now press the Ctrl button, and close this second window, holding the Ctrl button depressed, using 'close' in the File menu (important!).

This should force Windows to remember the settings, and windows will now open maximized.

..fra denne tråd: http://forums.techguy.org/tech-tips-tricks/95528-auto-maximising-your-ie-browser.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 31-10-10 20:31

Citat
This should force Windows to remember the settings, and windows will now open maximized.

Ja et stykke tid, så skal man hele turen igennem igen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-11-10 14:03

Klaudi -> Har du prøvet det?

Der postuleres jo:

This is how you get windows opened by hyperlinks to open maximized...

..altså ikke bare; når man ÅBNER en windows side, men når man åbner en sides LINK; hvilket der jo er spurgt om hér.

Jeg har endnu ik' selv haft 'modet' på at ændre i min personlige opsætning af IE ( ..8 ..det er), men 'de andre' forslag i denne tråd kender jeg godt ..hvilke resulterer i, hvad du rigtigt nok antyder:
Citat
Ja et stykke tid, så skal man HELE turen igennem igen.. !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-11-10 14:11

Klaudi -> Derudover vil jeg medgi' dig og Ferik, at løsningen umiddelbart hedder:

http://www.jiisoft.com/iemaximizer/Default.aspx

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-11-10 14:30

http://www.jiisoft.com/iemaximizer/iemaximizer24.exe

..er den DIREKTE genvej til download ...Jiisoft-siden har vist en smule forbindelsesproblemer i øjeblikket ...eller os' er det bare MIG?
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-11-10 19:19

Ja, har prøvet det, når man f.eks. havner på en side med et popup vindue i en forud
bestemt størrelse, så er det at næste gang man åbner et link så er vinduet samme
str. som popup var

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 01-11-10 19:28

http://www.jiisoft.com/Default.aspx
vælg download nedest

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-11-10 12:59

Nå, har du fået åbnet siderne, eller er de blevet helt væk?

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 13-11-10 13:10

Ja jeg har fundet ud af det, med IE new widows maximizer, har jeg ikke kriditeret for forslaget?
undskylder jeg meget, for jeg kan ikke huske det.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-11-10 13:45

Citat
har jeg ikke kriditeret for forslaget

Næe, kan du selv se det, så kan jeg os

Godkendelse af svar
Fra : alan57

Dato : 13-11-10 15:25

Tak for svaret Klaudi.
Jeg undskylder at jeg ikke har givet dig det før nu, det er noget jeg helt har glemt.
MVH: alan

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-11-10 15:40

Velbekommen