/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
triax t-hd 405 va
Fra : marc43
Vist : 1945 gange
100 point
Dato : 30-10-10 14:51

Jeg har et problem med en setop box triax t-hd 405 va. Den virker sådan set fint, men jeg har følgende problem.

Den er sat til TV med HDMI og til DVD-optager med scart. Når jeg sætter min DVD-recorder til at optage og slukker mit TV (fordi jeg går i seng), så er boxen gået over i et andet mode når jeg skal se det dagen efter. Så står der bare "tjenesten er ikke tilgængelig" i al den tid, hvor jeg har optaget. Nu har jeg prøvet det flere gange og det er ikke tilfældigt.

Jeg kan ikke se noget i manualen, men gætter, at den registrerer via HDMI, at fjernsynet slukkes og så går i dvale eller sådan noget, men jeg kan ikke se en indstilling i en menu.

Er der nogen, der har en idé om hvad der kan være galt? De andre boxe jeg har haft har bare stået tændt indtil de blev slukket.

PS. Jeg har ikke prøvet om det gør en forskel at sætte timeren til inden jeg slukker mit TV.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 30-10-10 14:58

Og din DVD optager den er koblet til Setop boks og ikke til tvet. For så kunne det jo være den afbrød forbindelsen når det blev slukket

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-10-10 17:02

Citat
til DVD-optager med scart

Hvorfor sidder den ikke i TVet ??????

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 30-10-10 17:55

Hvorfor skulle dem sidde i mit tv?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-10-10 18:21

Fordi du vel IKKE får alle kanaler i boksen - du får vel KUN t-kanalerne

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 30-10-10 18:45

Citat
Så står der bare "tjenesten er ikke tilgængelig" i al den tid, hvor jeg har optaget. Nu har jeg prøvet det flere gange og det er ikke tilfældigt.

Hvis du ikke har et B&O tv så er jeg er ret overbevist om at du har valgt forkert indgang når du optager (eller sat scartkablet i den forkerte indgang på optageren)

Har du et B&O tv så skal du være opmærksom på at B&O fjernbetjeningen slukker for tv OG settopbox

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 30-10-10 19:19

Jeg har kun t-kanaler. Der er noget med b&o. Det undersøger jeg lige.

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 31-10-10 09:57

Jeg annullerer spørgsmålet fordi jeg selv har fundet fejlen.

Min DVD-optager skulle åbenbart vide, at det var et kodet program, så line-in skulle ændres fra video til dekoder.

Annuller spørgsmålet
Fra : marc43

Dato : 31-10-10 09:57

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål