/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
For stor sikkerhed
Fra : granner01
Vist : 1552 gange
200 point
Dato : 29-10-10 20:30

Jeg kører Win 7 ultimo 32 og 64 bit.

Når jeg skal på netbank bruger jeg 32 bit og så vil netbank installere et aktive-x objekt. Det blokerer windows. Og så virker min netbank ikke.

Hvor slår man den forbandede sikkerhed fra så den aktive fil kan installeres?

Den siger at sikkerhedscentret har blokeret, og jeg har været maskinen igennem og kan ikke finde det. Det hjælper ikke at slå firewalen fra og at deaktivere antivirusprogram. (som er AVG)

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-10-10 20:37

Mon det er brugerkontrollen der driller:

Åbn Indstillinger for Kontrol af brugerkonti ved at klikke på knappen Start og derefter klikke på Kontrolpanel.
Skriv kontrol af brugerkonti i søgefeltet, og klik derefter på Redigerer indstillinger for Kontrol af brugerkonti.

http://windows.microsoft.com/da-DK/Windows7/What-are-User-Account-Control-settings

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-10-10 20:40

Lær Brugerkontrol lidt høflighed
http://www.wintips.dk/?p=479

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 29-10-10 20:55

Windows burde ikke blokere mere for active-x objecter end at du kan installere det ved at klikke ja eller nej til og blokere det, du skal selvfølgelig klikke ja.

Men nu er det lidt forskelligt for hver netbank hvordan man skal tillade deres scripts, men efter NemID er kommet til så skal man vist på alle tilføje dem til "Websteder man har tillid til" inde under internetindstillinger og sikkerhed, derudover hvis man skal bruge Nemid til login så skal man også tilføje *.danid.dk og man skal fjerne fluebenet i "Kræver servergodkendelse (https:) for alle websteder i denne zone"

Men ellers prøv og tag et screenshot af hvad der sker og upload billederne.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-10-10 20:57

Det er læst og prøvet og det hjælper ikke. Og jeg har Nem ID.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 29-10-10 20:59

Kan du ikek lige tage nogle screenshot eller lade mig se på det via fjernsupport?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-10-10 21:10

Jeg har gjort som der står i netbank, men jeg skal forsøge igen og så tage et billede til peece.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-10-10 21:20

Sådan ser advarslen ud og når jeg har trykket ok så blokeres der.

http://peecee.dk/upload/view/272937

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 29-10-10 21:31

Ja det ser godt nok lidt underligt ud, prøv og tag et screenshot af de websteder du har til føjet til websteder du har tillid til.

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 29-10-10 21:33

Du skal "bare" gå ind i " alle programmer og åbne en browser IE 8 og finde den der kører 32 bit..

så kører browseren 32 bit og din maskine 64 bit..

har slev tumlet med det samme....

og har således ikke noget med sikkerhed at gøre

se så kører det....

måske skal du også tømme midlertidige internetfiler, der ligger under funktioner...

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 29-10-10 22:06

Det er fuldstændig underordnet om du benytte IE 32 eller 64 bit. Jeg har danskebank og jeg kan logge ind med begge versioner, umiddelbart så ville jeg prøve og afinstallere java og installere det igen.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-10-10 22:33

webnoob

det ser sådan ud: http://peecee.dk/upload/view/272937

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 29-10-10 22:36

er det ikke det samme billede som før?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 29-10-10 22:38

http://peecee.dk/upload/view/272943
Er det det her der er dit billede?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-10-10 23:38

Ja det er billedet.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 30-10-10 07:16

Citat
Det er fuldstændig underordnet om du benytte IE 32 eller 64 bit

Det er så ikke helt rigtigt, hvis du ikke har java 64 virker det ikke

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-10-10 07:39

Har du kontrolleret om din nordeabank har aktiveret nemid, det har vores nemlig ikke.
Vi må bruge digitalsignatur til en gang i december.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-10-10 07:51

Tjek dine sikkerhedsindstillinger:

I IE's menu: Værktøjer -> Internetindstillinger -> fanen; Sikkerhed -> Ikonet; Internet -> Sæt niveauet til; Mellem-høj.

Prøv samme sted: Værktøjer -> Internetindstillinger -> fanen; Sikkerhed -> Ikonet; Usikre websteder -> Sæt niveauet til; Mellem-høj.

Her kan du også se, ved at klikke på knappen; [Websteder], om den aktuelle side er blokeret. Hvis? så mærk den af og klik knappen [Fjern]

Genstart IE (= Luk og åben IE igen).

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-10-10 10:31

Tilføjelse til Webnoob billede:
http://peecee.dk/upload/view/272943

Skal du tilføje dette:
http://www.kandu.dk/Spg150324.aspx#1731071

altså med din bank

Et råd som bare er videregivet fra Webnoob

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 30-10-10 10:52

Citat
Det er fuldstændig underordnet om du benytte IE 32 eller 64 bit

Det er så ikke helt rigtigt, hvis du ikke har java 64 virker det ikke

Det er selvfølgelig klart man skal installere java for den browser man vil bruge.

Til samligning kan man sige man selvfølgelig skal tanke diesel hvis man har en diesel bil og ikke tanke benzin.

Min pointe var at man kan benytte netbank på begge browsere.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 30-10-10 10:52

Jeg geninstallerede Win for at få det til at virke og det var effektivt, men siden har netbank ikke virket. Det virkede før jeg geninstallerede.

Jeg går i banken på mandag og beder dem hjælpe mig. Så vender jeg tilbage.

God weekend til jer alle.

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 200 point
Dato : 30-10-10 10:55

hvis du har geninstalleret windows, så skal du huske og installere java, 32bit for IE 32bit og java 64bit for IE 64 bit og så skal du bare følge de anvisninger der er på nordeas hjemmeside for netbank support.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-10-10 10:58

Granner - har du kigget på denne.

http://www.kandu.dk/spg151127.aspx#1740027

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 30-10-10 11:07

I øjeblikket er der bøvl med en opdatering fra Jav som ikke virker rigtig i netbank....det er de ved at rette..

men prøv nu, spm jeg skrev i går, og tøm midlertidige internetfiler

jeg bøvlede med det samme længe, men da de var tømt, kørte det hele i olie

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-10-10 12:56

Citat
I øjeblikket er der bøvl med en opdatering fra Jav som ikke virker rigtig i netbank....det er de ved at rette..

Jeg har ikke problemer med java og netbank

Godkendelse af svar
Fra : granner01

Dato : 30-10-10 15:47

Tak for svaret webnoob.

Og tak til alle jer andre. I har udvist stor tålmodighed.

Inden jeg reinstallerede Win7 ultimo virkede min netbank kun i 32 bit. Og det var også det banken sagde. Jeg lavede derfor en genvej til banken i 32 bit. Banken havde oplyst at netbank ikke virkede i 64 bit. Og det virker stadig ikke i 32 bit.

Jeg reinstallerede for 4 dage siden og først i dag faldt det mig ind at jeg da lige skulle prøve at logge på Nordeas netbank med 64 bit, når nu det andet absolut ikke virkede.

Og i 64 bit loggede den på med det samme, ingen problemer, ingen blokeringer, ingen manglende aktive-x. Og jeg har endda lige betalt en regning.

Ja se så blev man så klog.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 30-10-10 16:02

Det var så lidt, er altid glad for at hjælpe.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-10-10 18:55

Ja...; jeg er også glad ..og godt tilfreds med ..at gå lidt i vejen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 30-10-10 20:38

I er altså søde alle sammen.