/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Afmontering af toilet
Fra : sks009
Vist : 2228 gange
50 point
Dato : 29-10-10 09:02

Hej alle,

Da vi skal have renoveret vores badeværelse, og mureren kommer mandag for at gå igang med at bryde ned (der skal støbes gulv m.v.), skal vi have fjernet toilettet.

Er der nogen der kan hjælpe med en step-by-step guide til at fjerne sådan et så jeg får det gjort ordentligt? Det er et helt almindeligt gammeldags toilet der står på gulvet.

PF mange tak!

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 29-10-10 09:22

1. Du ringer til en blikkenslager
2. Sæt kaffe over
3. Lad ham klare jobbet.

Medmindre du ved hvad du laver kan det gå frygtelig galt

ps. Ironi kan forekomme

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-10-10 09:37

Citat
step-by-step guide

Folk tror squ de får en vvs uddannelse på tre linier.

Accepteret svar
Fra : Thyregod8

Modtaget 60 point
Dato : 29-10-10 09:43

Jeg regner med, når du skriver toilet, mener du lokum. Der sidder en lille lukkehane, der hvor vandet kommer til cisternen. Den skal lukkes. Ellers skulle der ikke være noget problem i at afmontere det. Så skruer du blot tilløbet fra vandet af og der er gerne skruer i gulvet, som også skrues op. Selve afløbet sidder gerne nede i et rør, som bare kan løftes af. Kom en klud over hullet, da der kommer stank fra røret, der har direkte forbindelse med afløbssystemet -pas på kluden ikke falder ned i afløbsstammen.

Godkendelse af svar
Fra : sks009

Dato : 29-10-10 10:01

Mange tak for svaret Thyregod8.

Kommentar
Fra : sks009

Dato : 29-10-10 10:03

Til kortoververden og Teil - tak for 2x fantastiske indlæg.

P.S: Ironi kan forekomme.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 29-10-10 10:12

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 29-10-10 10:35

Fin beskrivelse fra Thyregod8. Man kunne måske lige tilføje,at den lille "snaphane"godt kan give problemer.Og mange gange er den ikke helt tæt.Her hvor jeg bor,sætter sådanne haner sig fast i kalk.Derfor,luk også for "hoved" stophanen.Hvis i har mulighed for dette.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : sks009

Dato : 29-10-10 10:56

Tak for input Mosebaek.

Det vil være et problem at lukke for hovedhanen, da toilettet skal fjernes, gulvet brydes op, og støbes nyt gulv - så vi ville være uden vand i en længere periode...

Er "snaphanen" vandtiførslen til cisternen?

Er det ikke muligt at skrue en prop på vandtilførslen for at lukke den af istedet?

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 29-10-10 11:54

Citat
Er "snaphanen" vandtiførslen til cisternen?

Netop. Den kan som regel kun drejes en kvart omgang.(90 gr.).
De sidder også tit under vandhaner ved køkkenvask og andre steder.
En god ting er at "massere" dem lidt.Altså lukke/åbne dem,f.eks. een gang pr. måned.for at de ikke skal "gro" fast.

Citat
Er det ikke muligt at skrue en prop på vandtilførslen for at lukke den af istedet?

Jo,det ville jeg netop gøre,for de er næsten altid lidt utætte.(siver lidt).

Mosebaek.

Kommentar
Fra : sks009

Dato : 29-10-10 12:22

Mange tak for dit input Mosebaek - det vil jeg huske!