/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
ejerforhold
Fra : miss_viking2000
Vist : 635 gange
100 point
Dato : 29-10-10 01:59

er der nogen der ved hvor man kan se hvem der ejer de forskellige huse, gæld i dem osv. Har tidligere været inde på en side, hvor jeg kunne se hvem der ejede huset, hvad der var af gæld i, osv, vil blive glad for hjælp, for har mistet den side, da min gamle pc gik ned, og sidder jeg med en ny, og husker ikke adressen, øv, hilsen en der er i gang med at køre sag på en bygge herre, som har lavet det største byggesjus. Måske nogen der ved, at hvis man vinder sin sag og bygherre ikke har nogen penge ud over sit firma og hus, hvordan får man så sine penge ????

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 29-10-10 02:13

Du kan få nogle oplysninger men ikke alle her.

www.ois.dk

Kommentar
Fra : alka

Dato : 29-10-10 06:39

Hvis mester er ejer af noget i firmaet, så kan du erklære ham kunkurs, men derfro er det jo ikke sikkert, at der er ret mange værdier i firmaet!

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 29-10-10 09:03

Uanset hvad en person ejer, så kommer det an på hvem det er du fører sag imod, er det et firma, som er registreret i en selskabsform (Aps eller A/S) så er indehaverens personlige ejendom irrelevant, da man højst kan hæfte for de værdier virksomheden er i besiddelse af.

Hvis det er personen selv du fører sag imod, så er det jo en anden sag, men det kommer så igen an på i hvilken egenskab, du fører sag mod ham.

Nu taler du om at føre sag mod en bygherre, er du entreprenør, eller hvad er din rolle i sagen?

Kommentar
Fra : miss_viking2000

Dato : 29-10-10 10:35

ja jeg er en ganske alm. borger, der har været uheldig med en bygherre, som havde givet tilbud på min udbygning, og som så har lavet noget fusk.
men takker mange gange for de gode svar i har sendt, det er virkeligt brugbart for mig, sætter jeg virkelig pris på, ville gerne acceptere alle jeres svar, men kan jeg jo desværre ikke

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 29-10-10 11:19

Hvis sagen er som du siger, så er det DIG der er bygherre, og det hjælper på sagen når begreberne er på plads.

Såfremt en entreprenør har lavet et stykke arbejde som du ikke er tilfreds med, så kan man i første omgang håbe, at du har valgt en der er medlem af Byg Garanti ordningen, hvis han ikke er det, så må du kæmpe kampen alene, og alt efter hvilken virksomhedsform der er tale om, så er der forskellige muligheder, men du må komme med lidt flere informationer om de involverede parter.

Kommentar
Fra : miss_viking2000

Dato : 29-10-10 21:51

ja men historien er den, at han gav et tilbud og fik jobbet, har har bygget oven på en brønd for det første, og det fik vi glade af en dag, da der var lort i hele kælderen, da vi havde så meget regn, det hele han har lavet er noget værre sjusk, har lige haft syn og skøn manden ude og kigge på tagkonstruktionen på udbygningen, da en advokat må køre sag mod ham, og syn og skøn sagde det samme som os, det var noget værre sjusk og det ikke ville holde i længden, men spørgsmålet er bare om mine 550000 kr er gået tabt eller man kan hente noget hos ham, han er hverken aps eller a/s selskab, og ham og konen har hus til 6.000000kr, og da sådan en sag jo kan trække i langdrag, vil jeg bare vide om man har mulighed for at hente nogen penge i hans hus, han har med konen, da jeg ikke tror der er penge i firmaet, eller ens penge er tabt, for man tænker jo noget over det hver dag, så hvis man nu vidste lidt på forhånd, ville det jo være rart, håber det er nok(skal siges, at han var så fræk at sende et brev, hvor han skriver at vi kunne betale hans advokat regning, og så ville han give os ca 240000 kr , det siger vist alt, griner )

Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 100 point
Dato : 29-10-10 21:57

Hvis han har et enkeltmandsfirma hæfter han personligt. Så HVIS du vinder en evt. retssag vil det være mulig at gøre udlæg i huset (såfremt det ikke er konen der ejer det) men hvis i er nået til at taleom sagsanlæg så har din advokat vel sat dig ind i de ting?

Godkendelse af svar
Fra : miss_viking2000

Dato : 28-12-10 10:34

Tak for svaret Kortoververden.