/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Ekstern harddisk
Fra : Fattig
Vist : 615 gange
100 point
Dato : 27-10-10 16:47

Jeg har købt en ekstern harddisk WD Elements på 250 GB. Der medfølger stik til 1 usb port, men det eneste der sker er at der kommer lys i en blå lampe.
Jeg har en anden ekstern harddisk Seagate på 120 GB den skal bruge et stik til 2 usb porte for at fungere.
Mit problem kan klares ved at anvende denne ledning.

Men jeg fik oplyst at harddisken kunne virke med kun 1 port. Hvad er det specifikt der er årsagen til at den ikke virker.

Iøvrigt kan oplyses at styresystemet er XP og strømforsyningen er på 500 KW

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 27-10-10 16:56

strøm mangel = derfor 2 porte

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 27-10-10 17:02

Har du prøvet forskellige USB porte, det kunne jo tænkes at en af dine USB porte ikke fungerer korrekt.

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 27-10-10 17:24

Problemet har løst sig.
Jeg frakoblede den harddisk der kræver 2 porte, så kunne den på 250 GB køre på 1 port, derefter kunne jeg tilkoble den der skal bruge 2 porte. Så nu er der tilkoblet 2 eksterne harddiske.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 27-10-10 19:35

Hvis du har USB porte nok - så køb en dobbet USB ledning, og der kommer lidt mere fart på.
Alle mine USB harddiske kører med dobbeltledning til min bærbare.

http://www.av-cables.dk/usb_kabel/usb_kabel/usb_kabel_dual_power_413_da/

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-10-10 20:18

Du kan også købe en USB hub med selvstændig strønforsyning strønforsyning, så kan begge været tilsluttet og du har inegen problemer med strømmen.

http://www.hardware-store.dk/usb-hubs/cat_334.html

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 27-10-10 20:34

Det er ellers noget af en strømforsyning du har . . . 500kW

Kommentar
Fra : transor

Dato : 28-10-10 01:21

Ifølge fattig er den strømforsyning på 500KW og ikke på 500kW.

KW betyder vist noget i retning af KINA WOW. Det har noget med fri fantasi at gøre ,eller også er det ligesom % en enhed man bruger, når man intet ved, men gerne vil lade som om.

500 kW ville jo være ret ekceptionelt og kunne forsyne en mindre provinsby.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-10-10 09:00

Fattig mener jo nok en strømforsyning på 500watt .........................alle der deltager i spørgsmålet ved da hvad der menes .........................Kandu er da ikke nogen doktorafhandling.

Ps. Jeg håber ikke, at der for mange fejl i teksten ovenover.

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 28-10-10 13:36

Eyvind, jeg har gennemgået teksten med tættekam og har ikke kunnet finde fejl . . . denne gang, - men det skal nok komme

Og jeg ved da godt hvad der menes,

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-10-10 14:17

Godkendelse af svar
Fra : Fattig

Dato : 28-10-10 16:38

Tak for svaret Eyvind.
Ja, selvfølgelig er min strømforsyning på 500 wat.