/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Ny sikkerheds pakke.
Fra : Mosebaek
Vist : 847 gange
200 point
Dato : 27-10-10 11:21

Daw!
Tiden er kommet,hvor jeg skal forny min sikkerhedspakke,F-Secura hos TDC.Et spørgsmål er,hvor meget koster den.Kan ikke finde svaret på deres side.Gider ikke sidde med tlf.,i timevis for at få svar.
Har haft F-Secura i flere år.Men før havde vi den med Medarbejderbredbånd og fik derfor ingen faktura.Nu for tre uger siden,gik vi over til "privat" bredbånd.Men kan endnu ikke se,hvad den koster.
Måske man skulle prøve en af de gratis løsninger,såsom AVAST (meget rost) eller AVG.Men det skal isåfald,være en rimelig enkelt version.Gerne på dansk,da undertegnede lider af lettere "senil-konfusitet".
Skal jeg fortsætte med F-Secura (pris ???). Eller vælge f.eks. AVAST.Har læst noget om at den SLETTER (evt.) fundne filer,der er befængt med virus.Dette er jo ikke så godt.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-10-10 11:30

Du kan sagtens sikre din computer gratis, Malwarecheck har specialiseret sig i gratis pakker, du kan nemlig ikke nøjes med en antivirus, der findes mange måder at inficere din computer på, men læs om pakkerne på Malwarecheck, vælg efter dit styresysten: http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=949

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 27-10-10 11:33

Hejsa Mosebaek,

"senil-konfusitet" - godt udtryk
Jeg har i de senere år benyttet Avast uden problemer, modsat AVG og Norton som bestemt ikke var en fornøjelse!
http://www.avast.com/en-eu/free-antivirus-download

Bluesky

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-10-10 11:37

Jeg kører med Microsoft Security Essentials, ser ud til at klare opgaven.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-10-10 11:38

Firewall: Online Armor.

Accepteret svar
Fra : IBM760

Modtaget 210 point
Dato : 27-10-10 11:50

Mosebaek - TDC's skkerhedspakke koster kr. 40,- pr. måned, og kan benyttes på op tl 5 computere:

http://privat.tdc.dk/internet/sikkerhed/

Jeg benytter den selv, og er udemærket tilfreds!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-10-10 13:08

Jeg er også gået over til den gratis "Microsoft Security Essentials" på nogle af mine computere som forsøg og den kan jo bare hentes og den koster gratis.
De computere som jeg servicerer, har også fået den lagt ind. Avast er stadig godt, men nu er jeg fri for at rende rundt og tilslutte nyt aktiveringsnummer.
Det er en god idé at beskytte alle computere gratis...........................så bliver det jo gjort.
http://www.microsoft.com/security_essentials/

Ps. Men den bedste sikring af data er jo stadig en ordentlig backup.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-10-10 17:29

Kan tilslutte mig skaren af mennesker der er gået over til "Microsoft Security Essentials".
Den kan fåes med dansk sprog, den er gratis og den klarer opgaven. Kørte før med Avast, som også er ok. Også gratis. Kørte tidligere med AVG også ok, men tager lidt flere kræfter af pcen

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 27-10-10 20:33

Tak for svaret IBM760.Jeg valgte din løsning...... igen.
Nok er den ikke gratis,men kan opsiges månedsvis.
Er lige kommet hjem.Vil se på de andre indlæg og links også.
Måtte rykke ud til "kojagt". Var med til at transportere 8 store Hereford kreaturer,hjem i den lune stald.
Derfor har i ikke hørt fra mig,siden spørgsmålet blev "fremstillet".
Tak til alle.

VH.Mosebaek.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 28-10-10 18:11

Selv tak - med den hastighed Kandu sender mail's, er det ret svært at følge med.