/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
IR termometer fra Mitsomoto
Fra : bulkman
Vist : 1994 gange
150 point
Dato : 26-10-10 21:16

Set dette infrarøde termometer fra Mitsomoto hos Harald Nyborg til 199,-
Spørgsmålet er om det er noget værd.
Har set at Biltema osse har nogle men de er noget dyrere.
Vil gerne høre fra folk som har købt dette termometer fra Harald Nyborg om de kan anbefale det.
MVH
Bulkman

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 26-10-10 22:37

Du kan måle overfladetemperatur og dermed i nogen grad finde, hvor der siver varme igennem, men den fulde vurdering - ligesom med et professionelt termovision - kræver en nærmere vurdering af den aktuelle overflade. Jeg kunne ikke finde en lyd om brugbar måleafstand, men er du inden for den og har tjekket at en indendørs håndflade tæt på måler ca. 32 grader, er der vel næppe det store i vejen for et køb.
v.h.
pbp
Mine køber jeg pr. mailordre i Hong Kong, men de er til brug inden for 2-25 centimeter og meget billigere.

Kommentar
Fra : bulkman

Dato : 01-11-10 17:14

Hej !
Jeg vovede pelsen. Lukkede øjnene og kørte Dankortet igennem Harald Nyborgs dankortautomat.
Jeg havde tænkt mig at bruge det til at måle på Radiator rør for at vurdere lidt på tabet.
Desværre er den ikke særlig egnet til små flader. Får rigtigt mange forskellelige temperaturer
og er ubrugelig på små flader.
Store flader som væg loft osv jo så måler det rimeligt.
Prøvet med et ældre Elfa ir termometer på arbejde, det duer heller ikke til små flader.
Kan ikke anbefale dette instrument.
MVH
Bulkman

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 01-11-10 20:30

Så skulle du alligevel have investeret i sådan én:

http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8297

den har en åbningsvinkel på cirka 90 grader men er ellers meget brugbar.
v. h.
pbp

Annuller spørgsmålet
Fra : bulkman

Dato : 15-11-10 21:13

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål