/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Sende og modtage faxer
Fra : Oldboston
Vist : 1761 gange
100 point
Dato : 26-10-10 18:57

Findes der mulighed for at sende email eller andre tekster som fax? Og tilsvarende findes der mulighed for at modtage en telefax på sin computer?

Jeg skal skrive med en spansk kontakt, som ikke har mailadresse, men altid sender faxer. Men jeg har ikke selv adgang til en.

Jeg ved, at spørgsmålet har været oppe for flere år siden, men den tekniske udvikling står ikke stille, så måske findes der i dag en løsning på problemet.
Venlig hilsen
Oldboston

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-10-10 19:06

Ja - der findes webportaler der tilbyder dette - men var det ikke nemmere at få modparten til at oprette en mailadresse - den kan sågar være gratis...

http://www.umscom.dk/wip4/index.epl?cat=7521&/MAIL_TIL_FAX

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-10-10 19:08
Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 26-10-10 19:44

Jeg vil sige det er en dårlig løsning for dig at I skal skrive sammen via fax. Hvis du skal kunne modtage fax på din computer, kræver det at din computer er tændt hele tiden da du ikke ved hvornår modparten sender noget til dig.

Som refi skriver så ville jeg også vælge mail og selv om Spanien ikke er særlig dygtige til IT, findes der dog stadig netcafeer, så hør ham/hende om ikke der er en mulighed for at oprette en mail adresse.

Accepteret svar
Fra : tararam

Modtaget 100 point
Dato : 27-10-10 07:03

Jeg har med glæde brugt efax

http://www.efax.com/en

Der får du et fax nummer, og alle fax der sendes til dig, omdannes til en email. Du kan så igen sende email der omdannes til fax - den anden vej.
Det virker rigtig fint. Hurtigt og nemt.
Det koster dog ca. 80 kr om måneden, men er alle pengene værd.
Men du kan prøve det gratis de første 30 dage.

Godkendelse af svar
Fra : Oldboston

Dato : 02-11-10 04:47

Tak for svaret tararam. Også tak til jer andre for nogle gode svar.