/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Fra pc til tv??? Ingen farver!!!
Fra : SWonder
Vist : 537 gange
100 point
Dato : 09-05-03 23:41

Jeg har været ude at inverstere i et sv kabel lin min pc så jeg kan se dvd på mit tv. Men der er ingen farver på tvét jeg har prøvet et per forskellige formater men uden held... Er der ikke lige et lille trix???????????????

Kommentar
Fra : polles

Dato : 09-05-03 23:51

tvtool kan hentes i en testvers. pljer at være en god hjælp
http://tvtool.info/index_e.htm
Kræver at dit grafikort er af gforce eller tnt typen

Du skal nok lige skrive hvilket grafikkort du har, hvis folk ellers skal hjælpe dig :))

Kommentar
Fra : SWonder

Dato : 10-05-03 00:37

ok skide godt det er et gforce-3.... Jeg prøver lige med det link

Kommentar
Fra : SWonder

Dato : 10-05-03 00:56

Det hjalp ikke stadig sort hvid. Men ellers lader det til at det er et godt program...

Kommentar
Fra : polles

Dato : 10-05-03 01:07

hmm surt
så er der som jeg ser det (lortefjensyn :))
hvilken model fjernsyn har du ???
har du prøvet med composite kabel ???
og du har sat det til pal-b eller a på grafikkortet.
har du ikke en video hvor du kan prøve ind over ???
mit bedste bud er at det er kablet den er gal med. Kan du ikke rådspørge dig der hvor du har købt det ???

Kommentar
Fra : elynge

Dato : 10-05-03 01:22

Hvor lange er kablerne?

Jeg har selv haft samme problem med kabler på 10m., - kortere kabler er OK.
Så det skyldes måske kabellængden / kvaliteten på kablerne.

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 10-05-03 02:31

det du skal er at sætte dit fjernsyn, til at kunne modtage S-video signalet fra dit kort. Dette gøres inde i din menu på fjernsynet. Er det et meget gammelt fjernsyn, så kan det godt være at det slet ikke kan håndtere S-video signal. HAr du to scartstik bag på fjernsynet, er det muligvis kun det ene du kan se s-video igennem, så prøv dig frem.
Det er ike kablet der gør det med farverne (har ALDRIG hørt det før i hvert fald, og jeg har hørt en del), men et for langt kabel giver et meget uskarp billede.

Mvh ZeroXP

Kommentar
Fra : elynge

Dato : 10-05-03 10:40

Du har måske ikke hørt om det, men jeg har med
5 m kabel et godt farve billede og med 10 kabel
s/h billede på tv'et

Kommentar
Fra : SWonder

Dato : 10-05-03 12:28

Det et et 10 m kabel.. Men det er da ikke skide smart at man kan bøbe kabler helt op til 30 m i Merlin

Kommentar
Fra : simon_klunker

Dato : 16-05-03 15:04

Jeg havde det samme problem, men så prøvede jeg at sætte scart stikket i en anden udgang på tv'et... Det virker fint men det kræver at videoen skal stå tændt (hvor underligt det så end må lyde!!)

Kommentar
Fra : Nielso

Dato : 20-05-03 16:17

hej

Hvis du stadig har problemer efter alle disse udmærket svar, så kan det være fordi du skal opdatere driveren til dit grafik kort. Da det er et gForce 3, og sandsyligvis bruger nvidia driver produkter så check: www.nvidia.com og hent nyeste driver. Jeg havde selv problemer med farve, men løste sig efter jeg hentede nyeste driver til mit gforce 4 kort. held og lykke

Nielso

Accepteret svar
Fra : TEXXXAZZ

Modtaget 100 point
Dato : 09-06-03 12:49

Hej swonder, det lyder til du har det samme prb som jeg havde, i din instillinger for skærm har du sikkert sat den på s-vidoe out, og hvis det er tilfældet ska du istedet prøve at markere den der hedder sammensat tv-out...
kører selv med et 30 m s-video kabel der hedder interconnet cable
www.profigold.com

håber det hjælper dig hilsen michael..

Godkendelse af svar
Fra : SWonder

Dato : 17-06-03 19:48

Tak for svaret TEXXXAZZ.

Kommentar
Fra : Lucern

Dato : 09-08-03 03:28

Sæt fjernsynet til at være den primære skærm. Så virker det.