/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
mus bliver ved med at fryse fast
Fra : frederikshavn
Vist : 629 gange
100 point
Dato : 26-10-10 12:36

hey guys, jeg har et logitech dinova og mus mx1000 og musen bliver ved med at fryse fast på skærmen ,og bliver nød ti at genstarte hver gang nederen,har instalerret softwaren der fulgte med,og har prøvet den nyeste version,men intet hjælper,hvad gør jeg lige

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 26-10-10 16:53

Er det en bluetooth mus, hvis ja, har du prøvet og opdatere bluetooth drivere? Har du prøvet nye batterier?

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 26-10-10 19:22

@ webnoob: det var en mx1000 så den kører ikke bluetooth

Hvordan er den tilsluttet computeren, med usb eller PS2

Hvis den er tilsluttet via usb ville jeg lige teste den i en anden port.

En anden ting, når den låser fast, så er det kun musen elelr hvad?
Hvis det kun er musen så prøv lige at pille usbstikket ud, vent 10 - 15 sek. og sæt så stikket i igen.
Virker den så igen uden genstart?

Kommentar
Fra : frederikshavn

Dato : 26-10-10 23:07

det er en usbmus,men det burde da ikke være nødvendigt at skulle skifte port hver 2 minut

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 27-10-10 00:32

Citat
men det burde da ikke være nødvendigt at skulle skifte port hver 2 minut

Nej, det er jo heller ikke det jeg skriver, men vi er jo nødt til at indkredse problemet.

Så jeg gentager:
Har du testet den i en anden port og har du samme problemer der?

Og er det kun musen der fryser, virker tastaturet når musen er frosset?

Og hvis det kun er musen, kan du så få den til at virke uden en genstart ved at fjerne kablet og montere det igen efter 10 - 15 sek?

Det kunne også være interessant at prøve at genoprette den trådløse forbindelse (kan ikke lige huske om der står Reset eller Connect på musen)

Kommentar
Fra : frederikshavn

Dato : 27-10-10 02:26

hjælper ikke at skifte port,sommetider fryser tastaturet og media pad også fast,så'n noget lort

Accepteret svar
Fra : kj

Modtaget 100 point
Dato : 27-10-10 10:05

Prøv enhedshåndtering, fjern alt USB, og genstart.

Godkendelse af svar
Fra : frederikshavn

Dato : 28-10-10 10:05

Tak for svaret kj. det hjalp indtil videre