/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Grej til tækkemænd?
Fra : klemme2006
Vist : 2018 gange
100 point
Dato : 25-10-10 21:39

Hvad hedder sådan en skammel tækkemænd sætter fast i taget og hvor køber man dem?

Vh

Klemme2006

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 25-10-10 22:45

GØR DET SELV
de havde en i deres blad_
ellers snak, med en af samme navn (som regel hjemmelavet)
ikke ret meget mere end et par kroge,
der tager FAT? inde under stråéne

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 25-10-10 22:47

Er det er en tækkestol, du tænker på? Men hvor du køber den aner jeg ikke

http://www.thistedmuseum.dk/historisk%20%C3%A5rbog/%C3%85rgang%201950/Jensen,%20Marius%20Straatag.pdf

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 25-10-10 23:05

Den hedder ganske rigtigt en tækkestol - den kan f.eks. købes her:
http://www.joerand.dk/default.asp?ID=216&pID=216&img=3
men den kan sagtens laves af træ og afpasses tagets hældning.

Accepteret svar
Fra : bennymanden

Modtaget 100 point
Dato : 25-10-10 23:08

Hvis man retter lidt i linket kommer du lidt tættere på - så klikker du bare på billedet af tækkestolen
http://www.joerand.dk/default.asp?ID=216&pID=3

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 26-10-10 00:42

Tækkestol, Skammel, Stol, Krybekrage, Krybekran

Se side 55 i linket her http://www.taekkelaug.dk/stratag/Str%C3%A5tage_f%C3%B8r_og_nu.pdf

Info i overflod

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 26-10-10 00:56

arrrghhhh for pokker da også, de har først startet sidenummereringen på side tre
Så det er faktisk på side 57 i stedet for

Sk.... irriterende når man ikke tæller de første sider med

Godkendelse af svar
Fra : klemme2006

Dato : 26-10-10 06:18

Tak for svaret bennymanden. Så er det jo bare at svejse en sammen i passende afstand fra stråtaget. Tak.

VH

Klemme2006

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 26-10-10 09:47

Citat
Så er det jo bare at svejse en sammen i passende afstand fra stråtaget

lige præcis Klemme - når du kan svejse og har muligheden, så er det ikke noget problem at
fremstille sådan en sag -
god fornøjelse - altid en fornøjelse at kunne hjælpe.
hav en god dag
mvh
Bennyanden