/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
OpenOffice Tekst
Fra : EiHaBr
Vist : 558 gange
200 point
Dato : 25-10-10 15:45

Open Office tekst
- når jeg indsætter billeder og trækker i hjørnerne og ændrer størrelser, så kan man næsten ikke undgå at ændre forholdet højde - bredde.
Ved nogen hvordan man fastlåser forholdet som man kan i andre programmer.

Accepteret svar
Fra : emhauge

Modtaget 210 point
Dato : 25-10-10 15:51

Kender ikke Open Office, men virker det ikke hvis du holder Shift ned mens du trækker i billedet?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-10-10 15:54

Marker billede
Højreklik
Tryk på "Billede"

Der kan du sætte hak ved "bevar størrelsesforhold"

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 25-10-10 16:08

Super emhauge.
Det virker perfekt.
Refi tak for rådet det kan jeg ikke finde men tak alligevel for indsatsen

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 25-10-10 16:12

Refi- jeg tror ikke den findes i OpenOffice, men bevar skalering virker ikke på dette.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-10-10 16:47

Citat
Refi- jeg tror ikke den findes i OpenOffice

Selvfølgelig gør den det - jeg har lige afprøvet det

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 25-10-10 16:55

Så har du jo nok ret - grin ikke

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-10-10 18:48

OpenOffice 3.0
Refi - når jeg klikker i bevar størrelsesforhold .................................. er den ligeglad.
Men det virker med skifttasten.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 25-10-10 19:08

@ Eyvind:
Det er fordi du bruger det forkert.
Når du sætter det hak virker det ved ændringer på den side. prøv at sætte hakket og ret så størrelse i en af de to bokse ovenover, kan du se hvad refi mener?

Lige så snart du går ud og begynder at trække i billedet med musen har den indstilling ikke noget at sige.

Så er det:
Uden knapper = frihånd
Med skift = Bevar forhold
Med CTRL = kopier

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-10-10 19:24

Yes - det var det jeg konstaterede.............................altså bruge skiftasten.

Kommentar
Fra : emhauge

Dato : 26-10-10 07:18

@EiHaBr
jeg er glad for det virkede, men skal vi så ikke lukke dette spørgsmål

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 29-10-10 14:23

Tusind tak for deltagelsen det var et godt svar emhauge

Godkendelse af svar
Fra : EiHaBr

Dato : 29-10-10 14:23

Tak for svaret emhauge.