/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Krigen!
Fra : Majormajor
Vist : 803 gange
179 point
Dato : 25-10-10 12:32

Her er jeg sgu enig med DF .

http://avisen.dk/df-hemmelige-soldater-skal-frem-i-lyset_135865.aspx

Hvad siger I ?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-10-10 12:43

Jeg er også enig, vil man ikke stå frem så kan de holde mund. Alle kan lyve og nægte at sige hvem de er.

Desværre er det bare sådan er en beskyldning først fremsat så er skaden ofte sket, uanset om det er sandhed eller pure opspind.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-10-10 12:47

Det minder om Kandu

Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 25-10-10 12:51

S´følig skal de stå frem og sige deres mening...

Hvem kender situationen bedst....soldaten der er ude i felten eller politikeren på ChrBorg

At Søren Espersen synes, det er for dårligt, at soldaterne ikke er mandfolk nok til at stå frem, hvis de har nogen kritik mod hæren

Hvad skulle det gøre godt for...hans rapport ender bare i bunken over klager(som der er RIGTIG mange af) og aldrig bliver taget op til diskussion EVER

Og s´følig skal hæren og Forsvarskommandoen stå til regnskab for de ting der forgår! Og det skal ikke ske bag lukkede døre...

Det er noget bullshit S.E kommer med, men hvad kan man ellers forvente af en DF´er

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-10-10 12:59

Sp4nker... er du ikke noget selvmodsigende??

Citat
S´følig skal de stå frem og sige deres mening...At Søren Espersen synes, det er for dårligt, at soldaterne ikke er mandfolk nok til at stå frem, hvis de har nogen kritik mod hæren

Citat
Det er noget bullshit S.E kommer med, men hvad kan man ellers forvente af en DF´er

Bortset fra det, er jeg ening med dig majormajor

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 25-10-10 13:15

Citat
Det er noget bullshit S.E kommer med, men hvad kan man ellers forvente af en DF´er

Helt ening den mand er aldrig kommet med noget fornuftigt.

Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 25-10-10 13:21

Det synes jeg bestemt ikke...

Det første er citat fra artiklen majoren henviser til....

hvad skulle det hjælpe at stå skoleret foran forsvarskommandoen, når det alligevel ender med et spark i røven...

OG hvis vi nu er så pisse demokratiske, som vi siger vi er...hvordan kan det så være at alle de ting vi finder ud af omkring krigen(for det meste, dårlig omtale) kommer fra WikiLeaks...

Hvorfor alle de hemmeligheder...

Kan vi ikke tåle at høre sandheden?! det tror jeg nok vi kan, og det har vi KRAV på! Ligegyldigt hvordan det sker

Sandheden er derude

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-10-10 13:36

Citat
heden er derude

Og den skal frem... de kan da ikke fyrer alle der fortæller sandheden

Citat
Kan vi ikke tåle at høre sandheden?! det tror jeg nok vi kan, og det har vi KRAV på! Ligegyldigt hvordan det sker

ehm...

Citat
Det er noget bullshit S.E kommer med, men hvad kan man ellers forvente af en DF´er

Det er DF der vil have det frem i lyset, så du må da modsige dig selv

Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 25-10-10 13:40

NOrdsted..jeg kan se du ikke er til at danse med idag...så jeg lader den ligge.

Du har ret jeg tager fejl!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-10-10 14:19

Politik er meningsudveksling - det har INTET at gøre med HVEM der har ret....

ALLE har ret til en mening

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 25-10-10 14:40

Søren Espersen kan ikke lide budskabet, så han skyder på budbringeren.

Søren ved godt at soldaterne ikke ville sige noget, hvis de var tvunget til at afsløre deres navne. Søren vil helst at der ikke er nogen der afslører hvad der er sket, så han synes at soldaterne skal holde deres mund.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-10-10 14:43

Er vi ikke snart færdige med at udføre Busch senior og juniors private vendetta.

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 25-10-10 18:39

Forøvrigt mener jeg, at krigen mod terror (terroristerne og deres bagmænd) skal føres uden hensyntagen til Geneve-konventionerne. For de skiderikker (terroristerne og deres bagmænd) er pis.. totalt ligeglade med alle former for konventioner. Derfor skal og må visse dele af krigen mod dem holdes hemmelig, og den skal IKKE offentliggøres i ethvert dagblad eller netværk, da det er guf for modparten, at den kan læse om, hvad "vi" vil - eller ikke vil.

Samtidig må det da være skønt for fjenden, at vi (de såkaldte allierede) er uenige om snart sagt alt vedr. hvordan "han" skal udryddes.

De bastarter har jo ingen hæmninger i deres enighed om, hvordan de skal udrydde os!

For at vinde den krig, må vi "demokrater" være meget mere ondskabsfulde end fjenden. Hvad denne gør, skal modsvares mangefoldigt. Ellers taber vi sgu .

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-10-10 18:48

Citat
For at vinde den krig, må vi "demokrater" være meget mere ondskabsfulde end fjenden

Du er hermed ansat i krigsministeriet

i NordKorea eller Iran

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 25-10-10 20:36

Majormajor, det er jo ærlig snak. Havde Søren Espersen været lige så modig og ærlig, havde han sagt at han da er fuldstændig ligeglad med om et par fanger bliver aflivet og om vi overholder Genevekonventionen. Men han har nogle hensyn at tage. Han vil f.eks. gerne være udenrigsminister efter næste valg, og der er ingen chance for at Venstre vil bakke op om en minister der ikke går ind for at overholde internationale aftaler. Det ved Søren også godt, derfor forøger han at undgå at det bliver opdaget at de danske styrker ikke overholdt de internationale aftaler, som han på papiret er nødt til at lade som om han bakker op om.

Vi vinder ikke nogen krige på at forsøge at være mere "ondskabsfulde end fjenden", det eneste vi opnår er at vi taber os selv. Selvfølgelig skal vi overholde Genevekonventionen, for derved bliver krigen mindst mulig slem for os selv.

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 25-10-10 21:09

Det er jo også nemmere at være ikke-politiker . Og jeg er en anelse i tvivl om, om de i Nordkorea og Iran vil ha en kvindelig "krigsminister" . Især en, der gerne ser netop disse 2 diktaturstater elimineret fra jordens overflade (sammen med det modbydelige område i Pakisten, hvor Talibanerne og al qaeda-umenneskene gemmer sig)

Men:
Citat
Selvfølgelig skal vi overholde Genevekonventionen, for derved bliver krigen mindst mulig slem for os selv.

Jo, mindst mulig slem moralsk set, men tabt! Og en tabt krig = Muslimsk præstediktatur i DK og resten af verden .

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 25-10-10 21:17

Majormajor, man taber ikke krige på at overholde Genevekonventionen.

Jeg går bestemt ikke ind for "Muslimsk præstediktatur" i Danmark, og tror heller ikke der er nogen risiko for at vi får det. Under alle omstændigheder er det ikke det krigen i Afghanistan handler om.

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 25-10-10 21:24

Krigen i Afghanistan er altså kun en lille brik i den store krig, som "de hellige krigere" fører mod vesten .

PS. Er det kun hos mig, at det tager hulens lang tid at åbne tråde og sende svar i Kandu i aften ?

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 25-10-10 21:28

Så vidt jeg huser er det "os" der fører krig i Afghanistan, det var USA der startede.

Kandu har den seneste tid været ret længe om at sende email ud, det er ikke værre i aften end den plejer.

Accepteret svar
Fra : Mosebaek

Modtaget 179 point
Dato : 25-10-10 21:48

Citat
Selvfølgelig skal vi overholde Genevekonventionen, for derved bliver krigen mindst mulig slem for os selv.

Gu`skal vi da ej.Det er da for naivt at tro,at krige kan vindes ved hjælp af love og regler.
Hvilke krigsførende magter,har overholdt Genevekonventionen??? Det er kun flot tale.
Vil man vinde en krig,drejer det sig om at ta`de forhåndværende midler i brug,for at overvinde fjenden.
Mon nogen,i fuld alvor tror at "De Allierede",havde vunden anden verdenskrig,hvis der ikke havde sket brud på Genevekonventionen.
Er helt enig med Majormajor. Men jeg er uenig i krigens formål:Den stopper ikke terroristerne,ved EU`s grænse.Eller for den sags skyld DK`s grænse.Vi har dem allerede i hobetal.Det er der jo desværre,næsten daglig beviser for.

Derfor håber jeg vi snart trækker os ud af dette formålsløse og kostbare ragnerok.
Forøvrigt hører vi aldrig om hvad den danske indsats koster i kroner og ører pr.dag.
Nu lyder jeg nok helt "radikalsk" eller "SF`sk.Det har dog ikke noget med deres politik,at gøre.
Prøver bare med et personlig "input",af rationelt tankegang.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 25-10-10 22:12

Citat
Hvilke krigsførende magter,har overholdt Genevekonventionen?

Alle

Man vinder naturligvis ikke krige ved at overholde love og regler, men man taber dem heller ikke.

Søren Espersen kunne have sagt at han synes at vi skulle lade være med at over holde Genevekonventionen, men det tør han ikke. I stedet forsøger han at dække over brud på konventionen.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 25-10-10 22:51

Citat
Forøvrigt hører vi aldrig om hvad den danske indsats koster i kroner og ører pr.dag.

Men jeg glemte lige:Vi hører derimod alt for ofte om,hvad det koster i menneskeliv.

Næsten fyrretyve unge døde danske soldater.Og hvad har dette så ændret på situationen.IKKE EN TØDDEL.Kun sorg og tragedier,herhjemme hos deres familier.
FÅ DEM HJEM NU.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 25-10-10 23:00

Klar tale og tak for det Mosebaek (Og endnu engang med dagen ). Og fint med et rationelt input. Jeg mener bare, at vi ikke har råd til at lade være med at kriges der omme i Afghanisten. Det land vil blive en stor "terroristrede" igen, hvis der ikke bliver etableret et vestligt orienteret nogenlunde velfungerende "diktatur" der .

(Som I vel kan regne ud, så er jeg skide bange for de ekstremister, både dem der ude og dem her hjemme ).

Og så håber jeg dæleme, at vores vestlige efterretningsvæsener har nogenlunde styr på islamisternes 5-kolonne-folk!

Og meget undskyld fun2, men du er altså en anelse naiv, hvis du virkelig tror på, at alle krigsførende magter overholder den konvention .

Kærlig hilsen og god nat til alle .

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 25-10-10 23:07

Som talt ud af min mund, Majormajor.

Også min godnat,og tak for idag.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 25-10-10 23:11

Havde ikke set det sidste indlæg fra dig Mosebaek. Men det kostede altså ca. 3000 menneskeliv, da tårnede blev smadret i N.Y.C. af de skide galninge .

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 25-10-10 23:11

Hov! Det overså jeg lige:
Citat
Jeg mener bare, at vi ikke har råd til at lade være med at kriges der omme i Afghanisten.

Der er vi så uenige.Men ellers har du meget ret.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 25-10-10 23:13

Citat
Som I vel kan regne ud, så er jeg skide bange for de ekstremister

Det må være lidt underligt at være bange for sig selv...

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 26-10-10 00:08

og ikke for BLØDSØDNE DANSKERE

Citat
men HUSK AT STEMME ved næste valg

pis dem til andet LAND__-

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-10-10 09:40

I min optik er det ikke vigtigt, om hvorvidt det er soldater, politibetjente, krimminelle overløbere, informater i rockerkredse, socio-assistenter, læger, politikere ...eller hr. og fru. Olsen, som lader munden løbe; med "hvad hjertet er fuldt af" ...så længe, man giver sine holdninger til kende og har sine meningers fulde mod til, at fortælle/fremlægge, hvad man nu selv opfatter som 'sandheden' i en situation.

Om det sker annonymt (..som hér på kandu.dk ) ..eller ved navns nævnelse, mener jeg i denne forbindelse kan være totalt ligegyldigt!

..og med
Citat
meningers fulde mod

..mener jeg ikke : at 'stå frem' offentligt, men: Lade være med, at lade andre diktere og lave 'manualer' for, hvad man må ytre. Altså ganske alm. ytringsfrihed
Med de begrænsninger dette medfører. Så som: Ikke være; injurierende, løgnagtig, fordækt, usand, udeladende osv.

*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-10-10 09:47

Ps. I den aktuelle 'sag' er det jo i og for sig ikke vigtig om soldaterne 'kommer frem i lyset' ...bare:
SANHEDEN
..gør det!
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 26-10-10 09:51

Citat
Det må være lidt underligt at være bange for sig selv...

Jæs, det er bare skræmmende, at selv en humanist som mig, kan gå ind for mere øje for øje og mere tand for tand i denne verdenskrigssituation . Men, som skrevet, alternativet er bare, at de religiøse fanatikere vil vinde, hvis de ikke bliver bekæmpet, hvor de end gemmer sig!

Og en gang mere:
Citat
Det land vil blive en stor "terroristrede" igen, hvis der ikke bliver etableret et vestligt orienteret nogenlunde velfungerende "diktatur" der

Læs lige, hvad Fogh har sagt om samme:
http://avisen.dk/fogh-vi-fejlbedoemte-afghanistan_133013.aspx

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-10-10 18:32
Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 27-10-10 13:00

Hej molokyle

Jeg forstår altså ik dit indlæg

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-10-10 15:53

Let nok Majormajor :
Citat
"Jeg synes, det er for dårligt, at soldaterne ikke er mandfolk nok til at stå frem, hvis de har nogen kritik mod hæren. Det er som om, det gælder om at svine hæren mest muligt til...

Læs mit indlæg ovenfor... http://www.kandu.dk/spg151023.aspx

Nej ... Det er fordi:

Kongen er en Finke !!!
Man er ikke mere mere 'mandfok' ..bare fordi man står frem ...OG LYVER !!!
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-10-10 15:57

UPS... forkert link ( http://www.kandu.dk/spg151023.aspx )

...hér kommer det korrekte: http://www.kandu.dk/spg151023.aspx#1738923

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 27-10-10 20:24

Nårhh sådan. Så er den jo til at fatte .

Godkendelse af svar
Fra : Majormajor

Dato : 27-10-10 20:27

Tak for et klart og udførligt svar Mosebaek. (Også selv om vi er lidt uenige

Kærig hilsen fra Kirstine

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-10-10 19:06

Mosebaek ...
Citat
Nu lyder jeg nok helt "radikalsk"

Jamen; det klæ'r dig

</RADIKAL>