/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Link til e-mail
Fra : alan57
Vist : 1695 gange
100 point
Dato : 25-10-10 06:22

Hej jeg køre med win7 og har kun haft det ca14 dage, nu er jeg stødt på en ting der undre mig,nemlig.
Hvorfor får jeg nogle gange denne besked, når jeg prøver at trykke på et link til en e-mail adresse ( handlingen kunne ikke udføres, da standardklienten til e-mail ikke er installeret korrekt).
Det sker kun nogle gange, hvad er det der forgår?
På forhånd tak.
alan57

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 25-10-10 07:17

Se efter Windows Live, det er nyt i Win 7, det oprettes på nettet ved Microsoft.

Du kan ikke bruge din mail adresse fra din internet udbyder, kun hvis du bruger Office med Outlook,
kan den bruges.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 25-10-10 07:54

HAr du prøvet og se hvad det er for nogle links?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-10-10 10:06

Har du installeret Office? Og er det en gammel udgave? Jeg har selv win7 og Office 2000 og har det samme problem. Jeg har endnu ikke fået det til at virke med Outlook så jeg har droppet det og er gået over til Win live, Hotmail. Det er en ekstern mailboks.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 25-10-10 12:10

Jeg køre også med win 7 og lige nu køre jeg med 2003 og der har jeg ikke nogen problemer.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-10-10 16:04

Citat
standardklienten til e-mail ikke er installeret korrekt
du mangler at sætte dit e-mail program som standard program til e-mail

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 25-10-10 19:15

Citat
Du kan ikke bruge din mail adresse fra din internet udbyder, kun hvis du bruger Office med Outlook,
kan den bruges.

Hvad er det dog for noget sludder. Hent Windows Live Mail eller en anden mailklient. De virker fint med din normale mailadresse

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 26-10-10 13:29

Hej min mail er gmail.com og der har jeg altså et problem, men hvordan går jeg ind og sætter min e-mail program som standard program til e-mail o.v.n.?.
MVH: alan57

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 26-10-10 17:01

Det kan du ikke, man kan ikke sætte en webmail til standard mailclient. Kan du i stedet ikke fortælle os hvad det er for nogle links du prøver og åbne, er det til hjemmesider, programmer eller billeder/videoer?

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 26-10-10 20:35

Gmail er en mail tjeneste på nettet, Gmail kan godt bruges i et mail program og hvis spørger benytter en mail program til at læse og skrive e-mail på sin Google konto, så er det mail programmet der skal sættes som standard til e-mail.
Hvis Gmail læses i browseren og det er for eksempel er en side på internettet hvor man kan klikke på "Skriv til os", så er det en fordel at have Firefox som browser, med den kan man indstille til at "mailto" som linket hedder skal åbne Gmail kontoen i browseren, indstillingen ligger under Applikationer, der er nemlig så meget os Firefox brugere kan : http://mozilladanmark.dk/produkter/firefox/
hvis spørger gerne vil have mere hjælp, så bliver vi nødt til at vide hvilken program som bruges til Gmail

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 27-10-10 11:28

webnoob, det kan være pogrammer og hjemmesider, billeder og video har jeg ikke haft problemer med. alan57

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 27-10-10 13:28

hvis du har lyst til kan du prøve og videresende en af de mails du har problemer med til mig så kan jeg se hvad det er og kan være?

Godkendelse af svar
Fra : alan57

Dato : 28-10-10 11:31

Tak for svaret o.v.n..
Jeg vil prøve nogen af dine forslag. alan57

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-10-10 21:32

Selv tak - men du burde nok have holdt spørgsmålet åbent indtil alle problemer var løst, måske skal der mere hjælp til