/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
køleskab
Fra : janni_s
Vist : 1194 gange
300 point
Dato : 24-10-10 21:30

I vores køleskab sidder der sådan en bakke, som opsamler vand der løber ned inde i køleskabet på bagvæggen. Det løber så ud af et hul.
Men hvor løber vandet hen? Er der en beholder et sted der skal tømmes?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-10-10 21:38

Det løber ned i en skål som er oven på kompressoren og så fordamper det da den udvikler varme

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 24-10-10 22:22

og du skal prikke en strikkepind eller lignende igennem hullet en gang imellem. ellers kan det stoppe til og så får du vand i bunden af køleskabet og på gulvet.

Kommentar
Fra : stjerneboern

Dato : 24-10-10 23:37

Nej bestemt ikke nogen strikkepind. Det gavner jo ca kun 2-3 cm. Og der kan gå hul på slangen bagpå . Det er jo en slange der fører ned, se bag på køleskabet og følg den og som Klaudi skriver fører den ned til kompressoren.
Man skal bruge noget mere bøjeligt f.eks en "spiral gardin strang" den er ikke så tyk og den kan rense langt længere eller man kan bruge "lave en Pil ud af hårdt (blødt) plastik ligesom en strips nogenlunde i samme mål og stikke i hullet hvis det bliver stoppet. Se iøvrigt et andet indlæg tidligere

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 25-10-10 08:16

- på et Gram skab kan man bruge en piberenser...

Kommentar
Fra : olehenne

Dato : 25-10-10 09:17

Det kan være nødvendigt at rykke skabet helt ud, hvis der har samlet sig meget skidt i fordamperbakken oven på kompressoren. Så skal den renses for skidtet for at fungere igen. Vi har oplevet at skidtet gav en fæl lugt fra sig.
Håber du kan nøjes med at rense slangen indefra.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 300 point
Dato : 25-10-10 16:16

Nu var spørgsmålet jo egentlig kun om hvor vandet løb hen, og det løber ned i en skål som er oven på kompressoren og når den kører bliver den lidt varm, og så fordamper vandet

Godkendelse af svar
Fra : janni_s

Dato : 25-10-10 16:37

Tak for svaret Klaudi.

Jeg undrede mig bare over hvor det blev af. Indtil videre ingen problemer med den tror jeg ;)

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 25-10-10 17:35

Velbekommen, hvis der ikke er vand inde i køleskabet virker det ok