/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Bluetooth opsætning til T68i
Fra : VasicekII
Vist : 350 gange
40 point
Dato : 09-05-03 23:03

Hej eksperter
Da jeg er forholdvist urutineret i den tekniske del af kommunikationsverden har jeg brug for hjælp

Jeg har købt en T68i da jeg syntes det lød smart med at den kan synkroniseres med Outlook. Til formålet købte jeg en Bluetooth dongle sammen med telefonen, så jeg har plugget ind i min stationære PC.

Jeg har installeret de programmer der fulgte med hhv. Bluetooth dongle og T68i, men jeg kan ikke få forbindelse til min telefon. Er der nogen der har nogle erfaringer på dette område, som de evt. vil dele med mig!! Forhåbentlig!!

mvh RenéB

Accepteret svar
Fra : Qualiman

Modtaget 40 point
Dato : 10-05-03 02:13

(a)Du skal ned i "forbindelse" de to "telefoner med en rød og grøn pil
(b)Click ned til (3) Bluetoth Click igen
(c)Click på (1) søg
(d)Skriv evt. "PC" click "yes2
du ryger nu tilbage til begyndelsen click tilbage til (b)
Click på (2) Parr enheder
Din telefon finder nu din Bluetoth enhed og du skulle være på

I øvrigt glæd dig til at nyde en rigtig mobiltelefon for voksne

Godkendelse af svar
Fra : VasicekII

Dato : 10-05-03 10:43

Tak for svaret Qualiman.

Så langt var jeg desværre selv kommet (det skrev jeg godt nok ikke, beklager!). Men det er så herfra jeg ikke kan komme videre. Jeg kan ikke få forbindelse fra outlook til telefonen, hvad er det lige jeg skal gøre der? Det virker ikke at trykke på synkroniserings ikonet, den siger bare at der ikke er forbindelse.

pft. René

Kommentar
Fra : clembourn

Dato : 10-05-03 15:50

Du skal bruge noget der hedder "virtuel seriel forbindelse". Gå ind i dit bluetooth-program. Et eller andet sted under virtuel seriel port står der hvilken COM port programmet bruger (mit program bruger fx COM port 6,7,8,9,10 og 11) Gå ind i Phone Monitor i kontrolpaneler. Find fanebladet som har med COM porte at gøre og tryk "aktiver" og "reserver" på alle de COM porte som bluetoothprogrammet bruger. Nu ved computeren hvad og hvor den skal lede.

Så skal vi "tænde" for forbindelsen. Gå ind i dit bluetoothprogram og aktiver den virtuelle COM port. (på mit program skal man vælge ikonet, højreklikke og vælge aktiver) Nu er der et "usynligt" kabel mellem computerens seriel-stik og telefonen. Start så XTendConnect-synkroniseringsprogrammet fra Ericsson. Nu skulle computeren og telefonen synkronisere.

Håber ikke det lyder alt for komplikeret.

Hilsen
Christian

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 10-05-03 18:45

Hej VasicekII

Jeg havde også nogle problemer men kontaktede Ericsson Custome Care Center og fik dette svar (hvis du også bruger XP og hvis det clembourn skriver ikke virker så!)

Whitch operating system are you using, MS Outlook number.
If you are using XP, sp1. You have to uninstall windows hotfix q328310, uninstall XTND Connect
Reinstall xtnd, and finally reinstall the hotfix.

Kommentar
Fra : VasicekII

Dato : 11-05-03 13:10

Hej Qualiman

Midlertidig hurra. Jeg har nu fået telefonen til at synkronisere ved at følge dit råd om at afinstallere en Windows hotfix q328310, afinstallere XTNDC, installere den igen og sidst reinstallere hotfix igen.

Så virkede det, phone monitor spurgte om navn på telefon og simkort, hvorefter processen gik i gang. Men da jeg efterfølgende ville gentage succesen, fik jeg en fejlmeddelelse om at btusrbdg.exe har fundet en fejl og lukker. Så var der ikke længere noget at råbe hurra for. Det går hen og bliver lidt besværligt at afinstallere programmer og hotfix for at synkronisere ;) Har du måske endnu at meget godt bud på en løsning.

Endnu en gang mange tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : VasicekII

Dato : 11-05-03 13:14

Også tak til clembourn!!!

Kommentar
Fra : VasicekII

Dato : 27-05-03 14:22

Hej igen

Bare til en orientering til nye brugere af Bluetooth dongle og T68i.
Det er muligt at det er nødvendigt at installere hotfix 814995 for at få det til at virke.
Søg på Knowledge Base-artikel - 814995 på microsoft.com

René