/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
billig fly fra hamborg til malaga
Fra : biksemad
Vist : 2421 gange
186 point
Dato : 24-10-10 15:33

Hej jeg regner med at hele familien flyver til Malaga i Spanien til sommer, men hvor finder jeg de billigste flybilletter i et stræk ikke mellem landing.

Jeg regner med det er billigere og flyve fra Hamborg end Danmark.

Vi skal 2 voksne og en dreng på 13 og en på 9 så drengen på 13 tæller nok som voksen.

Vi vil gerne afsted omkring den Mandag den 11 juli og 14 dage frem så hjemkomst den 25 juli.

Jeg håber der er nogle herinde der er ekspert i og finde de rigtige sider her (billigst)

mvh Biks

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 24-10-10 15:48

Hejsa.
Det er der slet ingen tvivl om. Det gør du her.
www.momondo.dk

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-10-10 15:52
Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-10-10 16:43

Tja...

Ca. 1400 fra Kbh retur

Ca. 1200 fra Hamburg retur

Kan du rejse til Hamburg retur for 200 kr.....

Udenfor sæson kan du komme frem og tilbage for ca. 800 kr....

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-10-10 17:32

>Kan du rejse til Hamburg retur for 200 kr?

Nej, men det koster vel også at komme til Kastrup eller Billund,
alt efter hvor man bor, så sammenligningen halter.

Og hvad med langtids parkeringen, her er Billund billigst,
vi har mødt mange øst danskere, der flyver derfra af samme årsag.

I Hamborg skal man parkere meget langt væk, hvis det ikke må være dyrt,
så husk en total betragtning...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-10-10 17:52

Citat
så sammenligningen halter

Det var heller ikke en sammenligning - det var et SPØRGSMÅL til spørgeren

Citat
I Hamborg skal man parkere meget langt væk, hvis det ikke må være dyrt

Eller parkere i "villakvarteret" og tage bussen - det er billigt

Citat
så husk en total betragtning...

Se DER er vi enige

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 25-10-10 02:31

Du er noget tidligt ude med snøren.

Jeg ville have lidt is i maven idet de siger at billetpriserne falder næste år, desuden er det kun få flyselskaber hvor man kan booke til et givet tidspunkt over 6 måneder forud.

Kommentar
Fra : biksemad

Dato : 26-10-10 18:45

Jeg har været inde og finde fra Kastrup og der bliver det 10000 ca og hamborg ca 7200 så det kan da godt svare sig for hele familien

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-10-10 18:50

Det kan gøres for det halve

Det er nogen dyre billetter du har fundet

Kommentar
Fra : biksemad

Dato : 27-10-10 16:20

Nu er det 3 voksne og 1 barn frem og tilbage altså retur hvor finder du det til det halve det vil jeg da gerne vide ?

mvh Biks

Kommentar
Fra : biksemad

Dato : 27-10-10 16:23

Altså fra mandag den 11juli 2011 (afrejse) til den 25 juli 2011(hjemkomst) + - 1dag

Kommentar
Fra : biksemad

Dato : 27-10-10 16:28

Og ikke mellemlanding direkte fly

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 27-10-10 16:37

Det er alt for tidligt at komme med priser,
markedet kan ændre sig meget på et halvt år.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-10-10 17:34
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-10-10 18:01

http://www.travellink.dk/main?type=Flow&name=FGExternalFlightSearch 7455
Direkte fly begge veje

Men jeg medgiver at det er alt for tidlig at søge.

I sommer var vi 2 uger i Alicante i lejet luksus hus. 4 voksne og jeg begyndte allerede i februar med at søge billetter, men de kostede heltiden ca 12.500 uanset selskab. Men det synes vi godt nok var for dyrt, så vi besluttede at køre derned. Så havde vi jo også en bil dernede.
Pludselig var der en billig pris fra Billund med Ryan Air. små 8.000, Jeg ville lige have fat i vores rejsevenner men de var ikke hjemme så det blev først den næste formiddag jeg fik fat i dem. Da var tilbuddet væk og prisen var igen 12.500

Men vi kørte derned 2865 km, hver vej. Vi lavede bare køreturen til en del af ferien, så i stedet for 2 uger var vi afsted i 2½ uge. Lå på hotel i Frankrig og var rigtig ferie turister. Se det var en anden mulighed.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-10-10 18:10
Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 27-10-10 18:29

Kig her
http://www.airberlin.com/site/abflugplan.php?LANG=dk&MARKET=DK&VON=HAM&NACH=AGP

Direkte Hamburg-Malaga, her er prisen t/r 247 € pr person, jeg ved så ikke med den 9 årige, men han optager jo et sæde.

Hvis Du skriver destinationerne og datoerne vil Du se prisforskelle der varierer op til 80 € for een billet, der fremkommer nemlig en tabel der viser afgange en uge frem og tilbage udfra den dato man har sat sig på.

Da jeg for et år siden skulle flyve til Dublin med Norwegian fremkom der en lignende tabel med stærkt variende priser, jeg udså mig de billigste datoer men ventede med at booke til dagen efter.
Så var udturen pludselig steget 500 kr

Derfor kan der sjældent gives en "pakkefærdig pris"
Og desuden kan et andet selskab i maj næste år finde på at oprette en tilsvarende rute og feje AirBerlin af banen.

Da I skal rejse i højsæsonen er det nok klogest at booke tidligt for at opnå 4 pladser på den samme afgang, jeg har det lidt lettere idet jeg rejser single.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 27-10-10 18:30

Prøv at følge med i denne oversigt over de billigste fly fra Tyskland til Malaga
http://www.skyscanner.de/fluge/de/agp/die-billigsten-fluge-von-deutschland-nach-malaga.html

Et alternativ til Hamborg er Lübeck hvor Rayon Air flyver særdeles billigt fra.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 27-10-10 18:36

Hej igen.
HVIS nu du gad gå ind og søge på momondo som jeg skrev i 1. indlæg vil du se du/i kan komme tur/retur 4 personer fra Hamburg de datoer du nævner for 7096 kr.
Sætter lige et citat ind så du IKKE er i tvivl
Citat
Udrejse
man, 11. jul 10:50 HAM AGP 14:05 Direkte (03:15) Air Berlin

Hjemrejse
man, 25. jul 14:55 AGP HAM 18:10 Direkte (03:15) Air Berlin
1774 DKK

OG DET ER UDEN MELLEMLANDINGER !!!!!
Det er sq da utroligt

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-10-10 19:33

Hvis jeg har set rigtigt, så skulle det kun blive kr. 5.068,00 her jeg prøvede at kopierer siden ind, men det blev temmelig rodet, så du får linket i stedet - håber så den linker direkte, men ellers må du selv lige udfylde data

http://www.skyscanner.dk/fly-/cph/agp/110711/110725/flybilletpriser-fra-k%c3%b8benhavn-kastrup-til-malaga-i-juli-2011.html

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-10-10 19:38

Nordsted1, er du nu sikker på det er uden mellemlandinger

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-10-10 19:39

Hold da op ... fra jeg tjekkede og lagde linket ind og så til nu, har prisen ændret sig fra kr 1264,00 til nu hvor der står kr 2275,00

Nå men hold øje med siden, priserne svinger åbenbart i løbet af ingen tid

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-10-10 19:49

Netop derfor mener jeg at man skal have is i maven og vente lidt indtil man kommer lidt tættere på.

Sidste år skulle fruen og jeg tre dage til Paris og hygge bare os to. Vi bestilte hotel og fly ca. 2 måneder før afrejse. Og da vi er nordjyder skal flyet fra Ålborg-København jo passe nogenlunde med København-Paris og det samme retur. Det endte jo med at vi sad en hel lørdag og surfede og fandt de billigste og dem der passede bedst sammen. Men flyene nåede at blive lavet om to gange i mellemtiden fra Paris til København, så vi nu kke kunne nå det sidste fly hjem til Ålborg. Og da det hele var bestilt på nettet så billigt som muligt kunne vi ikke ændre afgangen til København-Ålborg så vi måtte på hotel på overnatning og med fly hjem næste dag.
Så er det jeg siger, hvad sparede vi så egentlig i den sidste ende. Men turen til Paris var dejlig

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-10-10 20:00

Fijala

Citat
Netop derfor mener jeg at man skal have is i maven og vente lidt indtil man kommer lidt tættere på.

Jeg har oplevet præcist det modsatte med flybilletter til Frankrig, der steg prisen jo tættere på afrejsedatoen

Bortset fra det så skal man også lige kikke sig for med de billige billeter, der er mange gange ekstra gebyrer eller en elendig service

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-10-10 20:03

Kan kun give dig ret Nordsated1

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 27-10-10 21:06

Citat
Jeg har oplevet præcist det modsatte med flybilletter til Frankrig, der steg prisen jo tættere på afrejsedatoen

Netop, hvis der kun er få pladser tilbage vil der være en forretningsmand eller andre der SKAL med den afgang, og er ligeglad med hvad det koster, så tjener selskabet da lidt på turen

Selskaberne er jo ikke dumme, de prøver at få flyet fyldt et par måneder før til en bæredygtig pris, ihvertfald på traditionelle rejsedage, er der så af en eller anden grund ikke run på en afgang sætter de prisen ned, og op igen i sidste øjeblik.

Og gebyrer
Hvis nogen her vil booke hos Norwegian så husk at hakke i feltet på online hvis der er bagage der skal i lastrummet, det koster en halvtresser ekstra.
Det er så okay, men HVIS I glemmer det og vil checke bagage ind koster det 175 kr i lufthavnen.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-10-10 13:01

Nu håber jeg den vil linke rigtigt og ikke ændre pris lige med det sammen, men altså her er en direkte flyvning uden mellemlandinger Hamburg-Malaga for kr. 6.428,00

https://www.edreams.com/edreams/shared/amadeus3/ecommerce/eTicketPaymentMP1.jhtml;$sessionid$GE52E310OY5RHQFISY3RVQWAVCLC0IV0?dyn_server=192.168.150.59:6850

Kommentar
Fra : biksemad

Dato : 28-10-10 15:19

Det som piaskov skriver har jeg jo set for længst men de priser som Refi skriver kan overhovedet ikke findes for hele familien retur og direkte fly, jeg tror jeg venter og ser hvad der sker på markedet, de siger at flypriserne falder

mvh Biks

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-10-10 15:49

God idé, og husk så alternativet til Hamborg, lidt uden for Lübeck,
eller Billund, billigere med parkering.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-10-10 16:51

Som du kan se i mit link, kan billetterne købes billigere end via momondo, men jeg tror nu heller ikke
de bliver helt vildt billigere, så skal alle flyselskaber da sænke priserne

Det er bestemt ikke for tidligt at søge på flybilletter, alle de sider jeg har søgt på har det da været muligt

Nu nævner du selv Hamborg, så jeg går ud fra, at du bor i Jylland,? for ellers er der også mange der rejser fra Malmø pga prisen

Malaga i juli--- vælg endelig en bolig med air con, der kan være drønvarmt

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 28-10-10 17:53

Hvor skal i bo dernede. Vi boede her, godt nok i Alicante små 500 km fra Malaga. I juli, men med aircondition.
http://www.sologvarme.dk/page1001.html

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 186 point
Dato : 28-10-10 19:27

Vi boede i Torremolinus også tæt på Malaga (vi tog en taxi til/fra lufthavnen)

På dette hotel, meget tæt på stranden - man skulle bare gå over vejen. Vi havde køkken, hvilket vi var meget glade for.

http://www.bajondillo.com/v1/

Også med air con.... og meget underholdning til børnene, både i poolen og om aftenen på scenen.

Kommentar
Fra : biksemad

Dato : 28-10-10 19:49

Jeg har kigget på en lejlighed i Belmandena ca 6700 for 14 dage, så det må da være ok

Kommentar
Fra : biksemad

Dato : 28-10-10 20:12

Det ser rigtig lækkert ud Nordsted 1 men det koster så også det dobbelte af det jeg har fundet ,men det er også bare en lelighed med svømmepøl privat ,der er ikke det samme for børnene ,som det du har været på

mvh Biks

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-10-10 20:57

Hvis jeg ellers husker rigtigt, så var vi også i Belmandena... den ligger længere væk end Torremolinus, fra lufthavnen??

Så var byen dengang temmelig død, den var ved at blive udbygget, (det er nogle ved at være nogle år siden), så ville jeg leje en bil hvis jeg var jer. Billeje er ikke så pokkers dyrt. Vi lejede også en da vi var der, men vi havde problemer med at finde p-plads ved vores hotel, så vi droppede den igen, men vi kunne nu også gå til det meste, men ville gerne lidt ud og se os omkring. Vi så bl.a. den støreste dryppestenshule. Den er så stor, at der bliver holdt koncerter dernede

Og en tur i den hvide by - men husk at besøge den om dagen, det er ikke til at køre bjergkørsel i mørke, når man ikke er vant til det, men føler i hvert hårnålesving at man kører lige ud i luften

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 29-10-10 17:14

6700 for 14 dage lyder ok.

Vi gav 9000 for 14 dage men det var selvfølgelig for et helt hus med 3 soveværelser, 3 badeværelser, stort køkken og stue og selvfølgelig helt egen pool. Det i ser på billederne er det man havde som sit eget. Det var jo lejet af private englændere.

Kommentar
Fra : biksemad

Dato : 29-10-10 20:40

Ja, hvis der er nogle der har flere steder omkring malaga,hvor de har boet så er i velkommen til og komme med det , det er jo meget godt og se nogle forskellige steder, vi skal jo have bestemt et sted

mvg Ørn

Kommentar
Fra : biksemad

Dato : 30-10-10 11:04

Jeg kommer fra fyn, så malmø kunne måske også være en mulighed, hvis det er billigt derfra ?
mvh Ørn

Godkendelse af svar
Fra : biksemad

Dato : 30-10-10 13:25

Tak for svaret Nordsted1.